חתימה על עצומות מפלגת הירוקים

בטופס זה אתם יכולים למלא פעם אחת את טופס החתימה ובלחיצה אחת לחתום על כמה עצומות בו זמנית.
חתימה על מספר עצומות תגרום לשליחת הודעה אחת לכל חותם בלי תלות במספר העצומות שהוא/היא חתמו עליהם.

שדה נדרש
אימייל
שם פרטי
שם משפחה
עיר
שנת לידה
טלפון
רוצה לקבל עדכונים בנושא
רוצה להשתתף בפעילויות שקשורות לנושא
מסר

אנא בחר/י את רשימות התפוצה אליהן ברצונך להצטרף:

  • חתימה על עצומה למען הצלת חופי הרצליה
    אנו, ציבור תושבי השרון מודאגים מהרס החופים בהרצליה, שנגרם כתוצאה מבניית המרינה.
    אנו קוראים לבעלי המרינה ובראשם מוטי זיסר, להשקיע בשיקום חופי הרצליה ובכך למזער את הנזק שנגרם על ידם. מן הצדק שבעלי המרינה, שהרוויחו מבנייתה, ישקיעו בשיקום הנזק שנגרם לחופי העיר הרצליה כתוצאה מבניית המרינה.


    אנחנו דורשים שבעלי המרינה ובעלי העסקים במקום, (בפרט קניון המרינה), יפרישו סך של 5% מההכנסות השנתיות (על פי הפרסומים, מדובר בסך של -20 מיליון דולר בשנה), לטובת שיקום החופים. ההקצבה הנדרשת מהם על פי הערכה זו היא כמיליון דולר בשנה.

    כמו כן, אנחנו דורשים מנבחרי הציבור לפעול בדחיפות ולהפעיל את כל הכלים העומדים לרשותם במטרה לזרז את הטיפול בשיקום חופי הרצליה ומניעת התדרדרות נוספת במצבם.

    אנחנו החתומים מטה, מצהירים שאין בכוונתנו לקנות בקניון המרינה עד שבעליו יפעלו בצורה אמיתית לשיקום החוף.


  • לשמור על הטבע סביב אפולוניה בהרצליה
    עיריית הרצליה ומינהל מקרקעי ישראל מתכוונים להפוך בקרוב אזור טבע נדיר ששרד באזור החוף לשכונת ענק צפופה.
    השכונה המתכננת היא במתחם הממוקם בחלק הצפוני של הרצליה בין כביש החוף לחוף הים בצמוד לאזור הכפרי של מועצה אזורית חוף השרון וגן לאומי אפולוניה.

    המתחם ברובו נשתמר כאזור טבעי, במקום יש מספר עצי שיקמה עתיקים ומרשמים, ערוץ שבגדותיו מצוי ריכוז יפה של קנים, צמחי פקעות כמו חצבים, שיחים מסוגים שונים, שרידים של בוסתנים עם עצי פרי, ומגוון של צמחייה חד שנתית.

    באזור יש מגוון של בע"ח, עופות שונים כמו דוחל שחור גרון, שליו וחוגלה , דורסים כמו בז מצוי זרון ועקב, יונקים כמו שועלים נמיות וחולד.

    האזור הוא אידיאלי למטרות חינוכיות, מפגש של תלמידים מן הערים באזור עם הטבע במקום יכול להעשיר רבות את הדור הצעיר.
    הבעלים של הקרקע הם אנחנו, כלל הציבור, ואנחנו בהחלט יכול להשפיע על איך שישתמשו בה.

    מי שמחליט מה שיעשו בקרקעות בארץ הם נבחרי ציבור, שרים וראשי רשויות.
    מי שמחליט על עתיד הקרקעות בהרצליה היא ראש העיר הרצליה גב' יעל גרמן.
    אנו קוראים לראש העיר הרצליה לשקול שוב את ההחלטה לבנות שכונה על אתר טבע באזור החוף.

    אנו מביעים את רצוננו שאזור זה יישאר טבעי וישמש כאזור לטיולי טבע.


  • עצומה נגד חוק קסדות האופניים
    אנו החותמים מטה דורשים מחברי הכנסת לבטל את החוק שמטיל חובת חבישת קסדה על רוכבי אופניים.

    1. הניסיון בעולם מלמד כי חקיקת חוקי קסדות אינה מגבירה את בטיחות הרכיבה, החקיקה גורמת לרוכבים רבים לוותר כליל על הרכיבה מאשר לחבוש קסדה.
    2. מספר ההרוגים הגבוה ביותר הוא בארה"ב, בה אחוז חבישת הקסדות הוא הגבוה ביותר (38%), ואילו מספר ההרוגים הנמוך ביותר הוא בהולנד ובדנמרק, בהן אחוז החבישה הנמוך ביותר (0.1% ו-3% בהתאמה).
    3. לפי מחקרים הקסדה אינה מגנה על הרוכב מפגיעת מכונית (הגורם העיקרי לפגיעה ברוכבים), אלא עלולה דווקא להגדיל את סיכוי הפגיעה.
    4. חקיקה יוצרת את הרושם המוטעה שרכיבה על אופניים מסוכנת. (בניגוד למקובל לחשוב, הרכיבה על אופניים אינה מסוכנת: מספר הולכי רגל בבריטניה, הנהרגים מדי שנה בתאונות דרכים גדול פי שישה ממספר הרוכבים)
    5. הניסיון באוסטרליה מראה כי לאחר חקיקת החוק הכופה חבישת קסדות, פחת מספר הרוכבים שם בכ-40%.
    6. רכיבת אופניים היא אחת הפעילויות הספורטיביות הבריאות והמומלצות ביותר על ידי עולם הרפואה. רכיבה סדירה על אופניים מקטינה את הסיכון לחלות במחלות לב-ריאה, ועשויה להגדיל בממוצע את תוחלת החיים של הרוכב בכ-9 שנים.
    7. השימוש בחקיקה יוצרת את הרושם המוטעה כי קסדה היא אמצעי הבטיחות האופטימלי להגנה על רוכבי האופניים. בשל כך, סבורים ההורים כי די בהצמדת הקסדה לראשם של ילדיהם בכדי לספק להם את ההגנה הטובה ביותר, והם נמנעים, למשל, מחינוכם לרכיבה בטוחה.

  • עצומה לשמירת על חוף כורסי (הדיימונד) ללא בניה
    בימים אלו הוציא מינהל מקרעי ישראל מכרז, בעידוד מועצה אזורית גולן, לבנייה של אזור תיירותי ענק הכולל מלון ומבני שרות נוספים בשטח שנושק לאחד החוף היפים בכנרת.

    מתברר שפרוייקט זה מתוכנן כבר מספר שנים ועבר את האישורים הדרושים (אישורי שינוי ייעוד קרקע ואישורים מוניציפליים ), ולצערנו, התושבים, לא שמענו על כך אלא רק עכשיו.

    אנו, תושבים רבים מהגולן, מנסים להתגייס על מנת לעשות כל שניתן על מנת למנוע הרס של החוף האחרון בגולן שעוד נותר טבעי ללא פיתוח, חוף פתוח לתושבים ולמטיילים.

    החוף המדובר הינו סמוך לחוף הדיימונד, שפך הסמך, בין צומת כורסי וצפונה לחוף צאלון.

    אנו דורשים מ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט שממונה על מינהל מקרקעי ישראל:
    1. להודיע לאלתר על הקפאת המכרז.
    2. להביא את נושא התיירות בחוף זה לדיון מחודש בועדות התכנון, ולתת לתושבים וגרומי שמירת הטבע להביע את עמדתם.


    יש חשיבות רבה שהחופים הטבעיים המעטים שעוד נותרו בכינרת יישארו כאלו.

    אנו קוראים למקבלי ההחלטות להפסיק את המדיניות ההרסנית של הקפת הכינרת בטבעת של בטון.



  • עצומה להרחקת המפוחים
    אנחנו תושבים מודאגים מכל רחבי הארץ קוראים לשר להגנת הסביבה ולשר הבריאות להוציא הנחיות ותקנות האוסרות את השימוש במפוחים.

    אנו מודאגים מהמחיר הבריאותי והסביבתי הגבוה מאד שהשימוש במפוח גובה.

    בין השאר מהסיבות הבאות:

    1. המפוח מפיק רעש חזק מאד של 100 דציבל. זהו רעש הגבוה פי כמה מהמותר בחוק.
    2. ענני האבק שמעלה המפוח גורמים סבל רב לחולים במחלות ריאה, לסובלים מאלרגיה ולאוכלוסיות פגיעות כמו תינוקות וזקנים.
    3. האיגוד האמריקאי למחלות ריאה קובע, כי מפוח אחד יוצר זיהום כמו 17 מכוניות.
    4. המפוח יורה אויר במהירות של 225 קמ“ש ובנוסף לאבק ולאבקנים, מעלה מהכביש חלקיקי מתכת רעילים ביותר ביניהם; ניקל, עופרת, כרום וכספית.
    5. ענני האבק העולים מהשימוש במפוח נכנסים לתוך הדירות הסמוכות וגורמים למטרד חמור.

    אנחנו דורשים כצעד ראשון מראשי הרשויות לאסור על קבלני ועובדי העירייה להשתמש במפוחים ולחזור ולהשתמש במטאטא והמגרפה בכדי לשמור על בריאות כולנו.

    אנחנו החתומים מטה קוראים לרשויות, להפסיק לזלזל בבריאותנו ואיכות חיינו ולפעול להחזרת השקט ושלווה לרחובות.

  • רוצים את הירוק של השרון ולא את האספלט השחור של איילון
    בחודשים האחרונים, מקודם הקטע הצפוני של כביש 20(איילון) מהרצליה צפונה, הן ברשויות התכנון והן בממשלה.
    אנשי משרד התחבורה, ומנכ"ל נתיבי איילון לא מצלחים לתת הסבר משכנע על ההצדקה התחבורתית לקטע כביש זה שייסלל 500 מ' בלבד מזרחית לכביש החוף.
    קטע כביש זה יהווה מכת מוות לשטחים הפתוחים של אזור השרון, שעישר בבתי גידול לחים ועשיר בערכי טבע רבים ומגוונים.

    לקטע זה מתנגדים נחרצות החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים וגורמי סביבה רבים נוספים.

    בנוסף, אנו יודעים על מומחי תחבורה רבים שטוענים שאין הצדקה תחבורתית לקטע כביש זה.

    יתרה מכך, אנו שוחחנו עם גורמים מקצועיים במשרדי הממשלה שרואים בכביש כמיותר ומזיק, ומעודדים אותנו לפעול נגדו כי ידיהם כבולות.

    עצומה זאת היא בקריאה למקבלי החלטות לא לבזבז את הטבע שלנו לא לבזבז הכסף שלנו ולא לבזבז את העתיד שלנו.

    אנו קוראים לשר הפנים ושר התחבורה לקיים חשיבה מחודשת על נחיצותו של קטע כביש זה ולשקול מיזוג של שני הכבישים באזור רשפון.



הסרה מהרשימה

Powered by PHPlist2.10.2, © tincan ltd


*הפרטים שנמסרים כאן ישמשו אך ורק לפעילות ציבורית וסביבתית של המפלגה
 
 
© tincan limited | phplist - version