אדם טבע ודין, חופש הביטוי, והכת הסהרורית

26 לינואר 2009   מאת:

האנשים באגודת אדם טבע ודין הם ללא ספק העלית של "לחומי" הסביבה בישראל, באדם טבע ודין יש כמה וכמה אנשים שאני מאוד מעריך, ואפילו הם ייצגו אותי בלא מעט מקרים. כל זה לא מונע מהם לצאת לפעמים ביציאות מביכות, כמו זו של אתמול.

אתמול קיבלנו מכתב מאחד מעורכי הדין של אדם טבע ודין שמורה לנו לא להזכיר את אדם טבע ודין באף פרסום באתר אינטרנט של הירוקים.
אני נמצא הרבה שנים בעשייה הציבורית, אני לא זוכר שאי-פעם קיבלתי דרישה מגוחכת כזו, והעצוב מכל שדרישה זו באה מארגון שאני משתף איתו פעולה באופן הדוק, וכמעט יומיומי.

אני תוהה מה המשמעות של האיסור הזה שאדם טבע ודין רוצים לכפות על מפלגת הירוקים?
האם אנשי אדם טבע ודין שכחו מה המשמעות של חופש הביטוי?
האם באחת שכחו אנשי אדם טבע ודין את העבודה הקשה שהשקענו אני וחבריי בשיתוף פעולה איתם למען הסביבה?
האם באמת יש באדם טבע ודין אנשים שחושבים שאפשר לשכתב את ההיסטוריה?
האם חושבים אנשי אדם טבע ודין שאפשר לקדם דברים ולשנות תפיסת עולם ללא פוליטיקה?
והכי חמור האם חושבים אנשי אדם טבע ודין שעיסוק בפוליטיקה הוא טמאה, ואין להיות מקושר אליו?

לצערי אנשי אדם טבע ודין לא חשבו הרבה לפני שהם שלחו את המכתב הזה, המכתב הזה משמועתו גט כריתות שלהם מן הפוליטיקה. אם מפלגה פוליטית ששיתפה הרבה שנים פעולה עם אדם טבע ודין לא יכולה להזכיר את אדם טבע ודין, למה שהמפלגה הזאת תשתף פעולה בעתיד עם אדם טבע ודין? או למה שמפלגה אחרת תשתף פעולה איתם בעתיד?

רק לסבר את האוזן, כבר ארבע שנים שבאתר שלנו יש לינקים לאתרי הארוגונים הירוקים כמעט בכל דף באתר, באתר שלנו יש עשרות כתבות שמסקרות את הפעילות שלנו שעשינו במשתף ובמקביל לאדם טבע ודין.
אני מסרב לקבל את הסיפא של המכתב המיותר הזה, שאומר שבשל העובדה שאני מזוהה פוליטית אני טמא או מזוהם באיזה שהיא דרך. לדעתי מי שחושב שאפשר להביא לשינוי אמיתי ללא פוליטיקה הוא עצמו לוקה בחשיבה מזוהמת ושגויה.

הכת הסהרורית
אני לא תמים ברור לי לחלוטין מהיכן יצא המכתב הזה, הוא המשך לפסיכוזה שאחזה בארגוני הסביבה בחודשים האחרונים.
הפסיכוזה הזו היא תוצאה של הקמתה של כת סהרורית שמובלים ערן בנימיני ופרופ' אלון טל, הכת הזו כמו ספות טורנאדו מרחוק ניראת מרשימה אבל שמתקרבים אליה רואים שמדובר במערבולת שחורה שמביאה רק הרס.
כמו כל כת גם בכת הזו מנהגי הכת משחקים במאמיניהם השוטים כאילו היו פלסטלינה, יום אחד ממלכים מנהיגי הכת גורו חדש, ואנשי הכת גדולים כקטנים אומרים אמן ונוהים אחר הגורו החדש. יום אחר מנהיגי הכת מסמנים איוב ומאומני הכת השוטים מיד פתוחים במסע השמצה שיקרי, מכעור ונקלה. מנהיגי הכת לא בוחלים ועושים מעשים חמורים ביותר פוגעים באנשים טובים, מסכסכים בין חברים ועוד שורה של מעשים פשוט מחרדים גם ברמה של פוליטיקאים ותיקים.
הכת הזו ואנשי הכת הזו לא באמת מעניינים אותי, ואני כותב את הדברים האלו לא על-מנת להתריס מולם אלא להזהיר את האנשים בארוגנים הירוקים מפי ההשלכות הצפויות. השם הטוב שהארגונים האלו יצרו נמצא בסכנה וזאת בשל גחמות אישיות של אותם שני אנשים.

אני יודע שאנשים בארגונים הירוקים אחוזי פחד מן הכת הזו, אנשים לא רוצים להיות קשורים בשום דרך לאויבי הכת שמא מאמיני הכת יתנפלו גם עליהם בחמת זעם.
לצערי הרב, אני רואה את סופת הטורנאדו הזו חולפת על פני כל הארוגונים הירוקים וזרעת הרס שייקח שנים רבות לתקן. לצערי החיידק הפוליטי שאחז בחלק מאנשי הסביבה הוא חיידק טורף.
לאנשים האלו אין מושג ירוק מהי היא פוליטיקה, במקום לשתף פעולה עם פוליטיקאים שקרובים לדעתם הם משמיצים אותם ובעצם משמיצים את עצמם, ולא רק את עצמם אלא את כל חבריהם שקושרים לנושא.
מי שחושב שהציבור שנחשף לרעל וארס שאנשי הכת הזו מנסים לזרוע יתפוגג לאחר הבחירות טועה, ארומת הרעל וארס תישאר ותחתים את כל אלו הקשורים לנושא גם אנשים טובים ותמים בארגונים הירוקים.

מפלגת הירוקים לא מתקפלת ולא מפחדת, לא מבעלי ההון, לא מברוני הנדל"ן וגם לא מגורמים מסוימים בארגוני הסביבה.

למכתב שקיבלנו בהשמטת שם עו"ד ששלח אותו כאן.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

אי אפשר לכתוב תגובות כרגע.