שמורה ימית – פארק ימי עירוני באפולוניה ובחוף הצפוני

13 לאוקטובר 2013   מאת:

מאת:יואל חדידה – מספר 2 ברשימת הירוקים בהרצליה

החופים הצופניים של הרצליה

החופים הצופניים של הרצליה

ערכי הטבע הימי והחופי לא ניתן מקום ראוי בשימור והגנה, במהלך השנים התנהלו מאבקים רבים למען פרחי הבר למען שטחים פתוחים ועוד, כולם חשובים.
אך לים וסביבה החופית, לא ניתנה שימת לב ראויה, מצב זה משתנה בהדרגה, להבנה לחשיבותם.

       יואל חדידה

===== יואל חדידה =====

בהרצליה ישנם ערכי טבע חופי וימי מן היפים בישראל ואף נדירים, הריפים מול אפולוניה הם לא סתם סלעים אלא שוניות חיות מורכבות ממגוון רחב של בעלי חיים התלויים זה בזה.

לא חייבים רישיון צלילה כדי ליהנות מן הנוף התת-ימי, מספיק יום יפה בחודשי הסתיו, להתחמש במסכה ושנורקל, ולשייט על פני המים לצפות בשוניות ובשפע הדגים הסובב אותם, כבונוס אפשר להתרשם משפע השרידים העתיקים שנחים בתוך הים.

הירוקים בהרצליה כמובן הביאו את הדברים לידיעת מקבלי החלטות.
פינינו לוועדה המחוזית כדי שתתקן תוכנית המתאר הארצית לחופים (תמ"א 13/4) כך שבמקום להקים חופי רחצה חדשים תוכרז שמורה חופית ימית, שתכלול את המצוק, החוף והים. זאת בגיבוי חוות דעת מדעית של פרופ' יהודה בניהו.

מתוך חוות הדעת של פרופ' יהודה בניהו

אין ספק שלאזור חוף אפולוניה וסביבתו ערך סביבתי, ביולוגי, ארכאולוגי וכלכלי ראשון במעלה. כל פעילות שתעשה באזור חייבת לקחת בחשבון את הערך הזה. יתרה מכך יש לנקוט בהקדם בפעילות יזומה להכרזתו כשמורה וזאת בגלל חשיבותו המקומית והלאומית כאחת .
תוכניות הפיתוח שמוצעות לא עולות בקנה אחד עם המלצותי הנ"ל ועל כן אני מתנגד להן.

השמורה תהיה כר למגוון פעילות חינוכיות לילדים ובני נוער, ממש כמו התכוניות שמעברים בשלולית החורף. אנחנו בהחלטת נפעל לקדם אותה ב5 שנים הקרובות

שושנה אדומה

שושנה אדומה

אצה אוזניה מצויה

אצה אוזניה מצויה

[צילומים: דרור עזרא]

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

אי אפשר לכתוב תגובות כרגע.