לבני קומיסרית המחשבות של ישראל

03 ליולי 2014   מאת:

רבים בישראל משווים את שר החוץ ליברמן לנשיא רוסיה פוטין ומיחסים לו כוונות דומות להפוך את ישראל למשטר דיכוי. אבל בפועל מי שמקדם אותנו לכיוון משטר פוטין היא לא אחרת מן השרה לבני.
ההחלטה של שרת המשפטים ציפי לבני היום להקים מלשינן מחשבות, היא התפכחות חמורה ומסוכנת, ששמה את מדינית ישראל עוד צעד לקראת משטר דיכוי חופש המחשבה וחופש הביטוי דוגמת רוסיה.

ציפי לבני מתיימרת ליציג את השבט "הנאור" ו"העילי", היא כנראה סבורה שהשבט "הנאור" לא אוהב שהאספסוף הנבער מלכלך לא את הסביבה הדיגיטאלית החברתית במחשבות וברעיונות לא נאורים. לגברת לבני יש פתרון פלא, לעשות רגולציה למחשבות של אנשים, וכך לתת כוח לאנשים "הנאורים" להביא לידיעת המשטר מי הם אותם אנשים נבערים שלא מתבטאים באופן שמכבד את המשטר.

הצעד הזה של לבני אולי יראה לרבים כמו תגובה ראויה לקריאות מתלהמות וגזעניות ברשת, אבל המשמעות האמיתית שלו היא אחרת והיא עוד צעד להפוך את ישראל למשטר דיכוי דוגמת רוסיה. הצעד הזה מצטרף למעצר השערורייתי של עו"ד ברק כהן בגלל שיר ביקורתי על המשטרה, מעצר שנעשה בלווי הפרקליטות שלבני מופקדת עליה.

ציפי לבני - מתוך ויקפדיה

ציפי לבני – מתוך ויקפדיה

פגיעה בחופש הביטוי היא מדרון חלקלק
לצערי לפגיעה בחופש הביטוי יש נטייה להפוך למדרון חלקלק ולהסלים, במיוחד במדינות כמו ישראל שחופש הביטוי הוא אינו זכות אדם חוקתית.

אני תוהה מה יקרה אם מחר בבוקר יבוא שר משפטים אחר במקום לבני, ויגיד אם לבני אסרה על ביטוים מתלהמים נגד ערבים/יהודים/הומאים/מזרחיים/אשכנזים אז צריך למנוע ביטויים שלא מכירים באלוהים למשל, "הרי יש משהו יותר חשוב מאלוהים" הוא יטען.
ומכאן הדרך קצרה מאוד להפוך מחשבות וביטויים נגד המשטר ללא חוקיים ולהכניס לכלא את מתנגדי המשטר והנה יש לנו אינקוויזיציה או משטרת מחשבות.

אין ספק שמי פוגע באדם אחר, או פוגע ברכוש של אדם אחר ממניעים גזעניים צריך לקבל עונש כבד ביותר, המשטרה צריכה לעשות את עבודתה לתפוס את האנשים האלו ולהעמיד אותם לדין.
ברור לי שלחוקר פשעים כאלו זו עבודה קשה, צריך למצוא ראיות, לחוקר עדים ולהעמיד לדין. אם שרת המשפטים חושבת שאפשר לעשות קיצור דרך ולמנוע פשעים כאלו ע"י מאסר באמצעות צילומי מסך, של אנשים שמתבטאים בצורה מתלהמת, אז היא טועה, טועה מאוד.

כבר הוכח בעבר לא פעם, כי אי אפשר למנוע מאנשים חופש מחשבה ודעות, אם ציפי לבני תמנע את הבעת המחשבות הללו ברשת, הם ימצאו דרכן החוצה בצורה זו או אחרת, לא רק זאת אנחנו יכולים למצוא את עצמנו במצב שאנשים במקום לתת פורקן לתסכולים שלהם בכתיבת טקסטים מתלהמים ברשת יתנו לתסכולים שלהם פורקן בדמות פשעי שנאה חמורים ואלימים. וכך לא רק שציפי לבני לא תשיג את מבוקשה אל תחמיר את המצב.

אני כופר בסברה שציפי לבני מייצגת אנשים נאורים כלשהם, אנשים נאורים יודעים להתמודד ולהכיל התבטאויות מתלהמות, יודעים מה החשיבות של חופש הביטוי וכמה האנשות בעולם המערבי הקריבו כדי שיהיה חופש ביטוי. אנשים נאורים היו יוצאים בצורה בוטה נגד התנהלות המטופשת הזו של ציפי לבני, אנשים נאורים היו דורשים את התפטרותה של ציפי לבני מתפקידה.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“לבני קומיסרית המחשבות של ישראל”

  1. מאת משה מוזלי:

    ליבני לא המציאה את משטרת המחשבות, משטרת המחשבות קיימת שנים בישראל.
    כבר שנים עוצרים אנשים בגלל שיר שכתבו, או סיפור קצר. לאנשים אין מושג איפה אנחנו חיים!

לכתוב תגובה