ארכיון הנושא 'גוש דן'

בגוש דן צריכים ללמוד קופנהגן

יום ראשון, 02 למרץ 2014   מאת:

כתבה מאוד מעניינת של 30 דקות על קופנהגן, בעיקר בנושא תכנון עירוני, וחשיבות של האופניים כעמוד השדרה של מערכת התחבורה.

יש הרבה מה ללמוד, במיוחד שיש לא מעט מאפיינים דומים בין גוש דן למטרופולין קופנהגן הן במבנה הטופוגרפי והם במספר התושבים.

דיור להשכרה בתל-אביב? אולי רק בעוד כמה שנים

יום שני, 30 לספטמבר 2013   מאת:

בסיעת הירוקים טוענים כי עיריית תל-אביב יכולה להקצות אלפי יחידות דיור להשכרה על חניוני אחוזת החוף שבבעלותה ■ בעירייה אומרים כי הרעיון אינו חוקי, וכי בשנים הקרובות יוקמו אלפי יחידות דיור להשכרה

לכתבה בגלובס לחצו כאן…

"נצבע את הכנסת בירוק": רם פרייס ודרור עזרא מסתערים

יום שלישי, 18 לדצמבר 2012   מאת:

לא דופקים חשבון ליעל גרמן ומרים פיירברג, נשבעים להילחם בברוני ההון וישלחו לכלא את מי שיפגע בבעלי החיים. דרור עזרא ועו"ד רם פרייס-סיטון (כן, ההוא מ"האח הגדול"), מועמדי מפלגת הירוקים לכנסת, לא יתנו לאף אחד לפגוע בטבע. אם הם רק יצליחו להיבחר

צילום: אסף פרידמן

אם הכול ילך לפי התוכניות שלהם, והציבור הישראלי יצביע למען איכות הסביבה, יכהנו בכנסת שני תושבים מאזור השרון המועמדים מטעם מפלגת הירוקים. חבר מועצת עיריית הרצליה, דרור עזרא (39) ועו"ד רם פרייס-סיטון (28), יו"ר מפלגת הירוקים בנתניה, נבחרו לרשימות מועמדי המפלגה לכנסת. "אנחנו נצבע את הכנסת בירוק", הם מבטיחים.

"עוד כנער למדתי על בשרי שאסור לחכות שהמפגע הסביבתי יגיע לחצר האחורית שלך", מציג פרייס-סיטון את המניע להחלטתו להתמודד. "אנשים בדרך כלל לא חשים את זה, למרות שמה שנמצא ליד הבית זה הדבר הכי קריטי: מים ואוויר. הגיע הזמן לשנות את סדר העדיפויות הלאומי".

"צריך לזכור שישראל היא מדינה קטנה בשטחה וצפופה באוכלוסיה. הלחצים על השטחים הפתוחים הם אדירים, ואין שכבת הגנה עליהם. אין כיפת ברזל על השטחים הפתוחים, כי יש אינטרסים אדירים של כסף ונדל"ן, ומול זה אין שום כוח רציני", מוסיף עזרא. "אנחנו רואים בשני העשורים האחרונים שפיסה אחר פיסה, בעיקר באזור השרון, נגזלים והופכים לפיסת בטון ואספלט".

לכתבה המלאה בNRG לחצו כאן…

סיעת הירוקים בת"א נאבקת נגד המגדלים בככר המדינה

שבת, 01 לדצמבר 2012   מאת:

שתי החלטות שונות שהתקבלו השבוע בנוגע לבנייה בכיכר המדינה בתל אביב הביאו לשתי מסקנות הפוכות: בעלי הקרקע בטוחים שלאחר 70 שנה נסללה סוף-סוף הדרך להקמת רבי הקומות המיוחלים. סיעת הירוקים במועצה, שמתנגדת לבנייה, מאמינה כי היא תיקבר לעוד שנים רבות

בסיעת הירוקים טוענים כי התוכנית להקמת פרויקט היוקרה היא שערורייה. לדבריהם, היא צפויה לעלות לעירייה כ-240 מיליון שקל – 40 מיליון שקל עבור מימון הסטת הקרן וכ-200 מיליון שקל נוספים, על פי הערכות שהם מציגים, לכריית המנהרה מתחת לכיכר. "מה שהעירייה צריכה לספק לאזרחיה זה ביוב, מים וחינוך, ולא לשלם 40 מיליון שקל להסטת הקרן. זה סכום אסטרונומי. שיחכו עם הקרן. העירייה משלמת 40 מיליון שקל כדי שמישהו יוכל להתגורר בקומה 34. זו שערורייה", טוען להט.


הדמייה של הפרויקט

לכתבה בדה מרקר לחצו כאן…

התנגדות לכביש שינתק את עג'מי ביפו מן הים

יום חמישי, 29 לנובמבר 2012   מאת:

מפלגת הירוקים מתנגדת להקמת כביש בסמוך לחוף ביפו, כביש יחצה את שכונת המגורים עג׳מי יסכן את ילדיה ויהרוס את אופיה המיוחד.

להלן התנגדות של מכיאל רועה – חבר בהנהגת מפלגת הירוקים, אפשר להעתיק חלקים ממנה ולהשתמש בה להגשת התנגדות שלכם. צריך לצרף תצהיר של עו"ד

—————-
לכבוד הועדה המחוזית לתכנון ובניה-מחוז תל-אביב

דרך מנחם בגין 125

תל-אביב- יפו

הנדון: התנגדות לבקשה לשינוי תב"ע – תוכנית 2660 א בשכונת עג'מי ביפו.

ההתנגדות הינה עקרונית, ציבורית ואישית.

הנני מתגורר מזה 20 שנה בשכונה. כיהנתי 10 שנים כחבר מועצת העיר תל-אביב-יפו , כ- 9 שנים כחבר וועדת המשנה לתכנון ובנייה, מתוכם כ- 4 שנים כסגן ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה.

בכל השנים הללו עסקתי בשיקום ופיתוח יפו. מכאן הידע וההבנה שרכשתי לתהליכים ולהשפעות המקומיות ולהרחבות של התוכנית 2660 א על עג'מי וסביבותיה.

כללי – התוכנית סותרת שני מרכיבי מדיניות של עיריית ת"א- יפו:

1 . את המדיניות התחבורתית המוצהרת של עיריית ת"א- יפו.

2 . השינוי המוצע מנוגד לעיקרי תוכנית 2660, התב"ע הראשית.

המשך »

הישג למפלגת הירוקים אושרה מדיניות עיבוי עירוני בת"א

יום רביעי, 07 לנובמבר 2012   מאת:

לאחר דיונים ממשוכים שהתארכו עד שעות הערב המאוחרות, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה את מדיניות התוכנית לחיזוק מבנים שתחול על כל העיר. מדובר במהפכה של ממש, היות והעירייה עשויה לאשר תוספת של 2.5 קומות לכל מבנה שיחוזק בכל העיר, גם באזורים שהוכרזו כאתרי מורשת לאומית.

"העיר תל אביב הולכת לקראת התחדשות עירונית וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה", מסביר סגן ראש העיר יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר, שפעל בשנתיים האחרונות לקידום התוכנית, "הסרנו לפחות 90% מהמגבלות שהיו. מדובר בפריצת דרך של התחדשות העירונית, בשורה ליזמים ופריחה שעשויה להיות בתחום חיזוק המבנים והצפת העיר בדירות חדשות".

לכתבה הדה מרקר לחצו כאן…
לכתבה נוספת לחצו כאן…

מפלגת הירוקים מרכינה ראש לזכרו של חברנו מרדכי וירשובסקי

יום שלישי, 01 למאי 2012   מאת:

מפלגת הירוקים מרקינה ראש לזכרו של חברנו מרדכי וירשובסקי ומשתתפת בצער משפחת וירשובסקי.
צילום: דרור עזרא

דרור עזרא יו"ר מפלגת הירוקים בפועל מוסר: "מרדכי וירשובסקי היה אישיות יוצאת-דופן שחלק נכיר מחייו הקדיש למען הציבור ביושר ובנאמנות. וירשובסקי, היה ממעצבי חוק המים אחד מהחוקים הסביבתיים הראשונים שחוקקו בישראל, במסגרת פעילותו במפלגת הירוקים היה שותף לשורה של מאבקים למען הנכים ומאבקים נגד קשרי הון שלטון כמו בעניין שיפוץ מוזיאון ת"א. תרומתו לציבור תיזכר עוד שנים רבות"

הישג למפלגת הירוקים בוטלה תחרות האופנועים בחופי ת"א

יום חמישי, 08 למרץ 2012   מאת:

עיריית תל אביב החליטה שלא לקיים בחופי העיר תחרות אופנועי שטח. מארגני התחרות: נקיים את התחרות בחוף אחר. מפלגת הירוקים: אסור בכלל לקיים תחרות רכיבה בחופים

צילום: דרור עזרא

במכתב שהעביר אז דרור עזרא, יו"ר מפלגת הירוקים בפועל, לעירייה נכתב: "האירוע כולל הכנסת עפר ממקורות זרים, יצירת גבעות מלאכותיות ועבודות הנדסיות אשר כולל שינוי התנהגותו הטבעית של החוף החולי – מדובר באירוע בלתי חוקי וראוי שיבוטל". במכתב ציין עזרא כי חוק איסור נהיגה בחופים אוסר נהיגה בחופים גם עם אופנועים.

מארגני האירוע לא מתרגשים מביטולו בתל אביב. בשיחה עם nrg מעריב הם אומרים כי "התחרות חוקית לחלוטין". לדבריהם, הביטול בתל אביב הוא פוליטי. "אנחנו מתכננים לערוך אותה בחוף אחר בארץ", אמרו, אך סירבו לציין באיזה חוף מדובר. "הם פשוט מתגרים בחוק ואני מקווה שכפי שהמשרד להגנת הסביבה היה תקיף במקרה הזה הם יהיו תקיפים בחופים אחרים", הגיב עזרא. לדבריו, דין כל חופי הארץ, כדין חופי תל אביב – באף חוף בישראל אסור לקיים תחרות רכיבה.

כתבה בNRG לחצו כאן…

השוק המשותף: פרויקט שוק בצלאל יוצא סוף סוף לדרך

יום רביעי, 29 לפברואר 2012   מאת:

אחרי הליך ממושך של התנגדויות, הנמכת הבניינים, כיווץ שטח הדירות והגדלת מספרן, קיבל סוף-סוף הפרויקט במתחם שוק בצלאל היתר לתחילת העבודות מנכ"לי החברות השותפות, רונן יפו מאלעד מגורים וחיים פייגלין מצמח המרמן, נזכרים ב-7 השנים הרעות

התנגדות שסגן ראש העירייה פאר ויסנר הגיש במאי 2010 עיכבה את התוכנית, ובאוגוסט 2010 החליטה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לאשר תוכנית חדשה שהורידה את גובה הבניינים המתוכננים והקטינה את שטח הדירות. לפי התוכנית שאושרה קטן מספר הקומות בבניין ברחוב המכבי פינת בית לחם מ-16 ל-8 בלבד ובבניין ברחוב בית לחם מ-10 ל-9. התוכנית גם הגדילה את מספר יחידות הדיור מ-120 ל-160 וקבעה כי שליש מהדירות יהיו קטנות (60-50 מ"ר), שליש מהן בינוניות (70-65 מ"ר) ושליש מהן גדולות (80 מ"ר ויותר).

לכתבה בNRG לחצו כאן…

לכל הכתובות בנושא לחצו כאן…

סכנה לחופי ת"א: תחרות אופנועי שטח

יום חמישי, 09 לפברואר 2012   מאת:

האם התחרות שתתקיים באפריל תפגע בחופי העיר? במפלגת הירוקים טוענים כי האירוע מנוגד לחוק ויסכן את הטבע. עיריית ת"א: החוף ישבו לקדמותו בסוף האירוע.

לדברי דרור עזרא, זו עוד עדות להתנהלות שערורייתית של עיריית תל אביב כלפי חופי העיר. "לא מספיק שכבר חודש חופי העיר סגורים בגלל זיהום ביוב, עכשיו העירייה יוזמת אירוע שפוגע בחוף, לקידום כלי משחית – כלים שאנו רואים שוב ושוב את הנהגים שלהם פוגעים בטבע ונוהגים בחוף בפראות". עזרא מוסיף: "האירוע הזה מוכיח שחוק הספורט המוטורי הינו מסוכן לסביבה ולטבע, אם מארגני התחרות סבורים שלגיטימי להפוך חוף למסלול מרוצי אופנועי שטח, אזי אף שטח טבע לא מוגן מפני הפיכה למסלול מרוצים".

לכתבה בNRG לחצו כאן…