מפלגת הירוקים לועדת וינוגרד: לחקור את זיהום חופי לבנון

05 לנובמבר 2006   מאת:

משימה חדשה לועדת וינוגרד, לחקור את זיהום הים בלבנון שנגרם עקב הפצצות חיל האוויר על מתחם מיכלי הדלק בג'ויה מדרום לבירות .
במפלגת הירוקים רואים בהפצצה של מיכלי הדלק ובזיהום הים כאחד ממחדלי המלחמה בלבנון, השבוע פנה יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר, לועדת וינוגר בבקשה לחקור את דרך קבלת ההחלטה על הפצצת האתר.
לפי דיווחים של ארגוני סביבה בין לאומיים הפצצת מיכלי הדלק גרמה לנזק אקולוגי רב. 55,000 טון דלק בערו וגרמו לזיהום אוויר קשה, שובל העשן הגיע למרחק של 60 ק"מ. 15,000 טון נוספים של דלק רעיל ביותר נשפכו לים וזיהמו 120 ק"מ של חוף,  במספר מקומות דווח שהדלק על החוף הגיע לחצי מטר עומק!
לפי הערכות של גורמים בין-לאומיים לתיקון נזקי הזיהום ידרשו יותר ממיליארד דולר.
בפנייתם דורשים הירוקים לשקול קביעת מדינות לגבי פגיעה במתקני תשתית כמו זה שהופצץ. עוד טוענים כי ההחלטה על פעולות כאלו צריכה ליפול בדרגים הבכירים ביותר  לאחר שהובהרו ההשלכות  גם הסביבתיות.
עוד מציינים הירוקים כי אין להחליט בנושא רגיש זה כלאחר יד כדוגמת המקרה של ג'ויה; הירוקים טוענים: "על הצבא לקחת בחשבון במכלול השיקולים גם נזקים סביבתיים והסיכונים העלולים להיגרם בגינם."
במפלגת הירוקים מבקרים את הפצצה בג'ויה:"המסקנה המתבקשת היא שההתקפה על מתקני הדלק בג'ויה היתה כישלון חמור של מקבלי החלטות. נראה שמקבלי החלטות לא שקלו בכובד ראש את האפקטים הנלווים לפגיעה זאת שבסיכומו של דבר היו בעוכרי המדינה."

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר מוסר: "ישראל היא מדינה שחיה ונושמת את הים התיכון וכל פגיעה סביבתית בים התיכון היא פגיעה גם בישראל, לצערי הפצצה זו לא השיגה שם תועלת אלא רק גרמה נזק אדיר לישראל. בנוסף לנזק הסביבתי האדיר שנגרם לים והתיכון ולחופי לבנון, נגרם לישראל נזק תדמיתי קשה. תמונות חופי לבנון השחורים שודרו שוב ושוב בכל העולם ויצרו רושם קשה שישראל פוגעת ללא הבחנה במטרות לא לגיטימיות."

למכתבו של פאר ויסנר לחצו כאן… לדוח של הארגון הבין לאומי לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה