ארכיון הנושא 'הודעות לתקשורת'

מפלגת הירוקים לא תרוץ בבחירות לכנסת ב2019

יום חמישי, 21 לפברואר 2019   מאת:

לצערנו הרב לאור בחינה של המצב הפוליטי, היכולת והמשאבים המעטים שיש למפלגת הירוקים קיבלנו החלטה לא להגיש רשימה לבחירות הקרובות.

נציין שקיימנו מגיעים בנוגע לחיבורים עם מפלגות אחרות שלא צלחנו, אנחנו מתנצלים בפני התומכים שלנו שנשארו ללא אפשרות הצבעה בבחירות האלו. אנחנו נמשיך לפועל למען הסביבה באמצעות הנציגים שלנו ברשויות המקומיות

הודעה מצערת – שלי פדרמן הלכה לעולמה בגיל צעיר

יום שני, 08 לדצמבר 2014   מאת:

שלי הייתה מועמדת ברשימת הירוקים לכנסת בבחירות 2006, שלי הייתה אמנית ויזמית סביבתית מוערכת ואיכפתית, שתרמה ממרצה ומזמנה לשורה של מיזמים סביבתית מקוריים.

מפלגת הירוקים מביעה צער על לכתה בטרם עת של שלי, ושולחת תנחומים למשפחת פדרמן.

IMG_2478_cr

צילום: דרור עזרא

לכתבה על שלי באתר הארץ לחצו כאן…

לראיון בגלובס משנת 2006 עם שלי לחצו כאן…

מפלגת הירוקים תומכת בכרמל שאמה הכהן לראשות עיריית ר"ג

יום חמישי, 10 לאוקטובר 2013   מאת:

ממפלגת הירוקים נמסר כי לאור פעילותו הענפה של כרמל שאמה הכהן בכנסת שפעל רבות לקידום נושאי איכות הסביבה, קיימות וירוקים הם החליטו להביע תמיכה פומבית במועמדתו של כרמל שאמה מתוך אמונה שמרמת גן תצא הבשורה לכל אזור גוש דן

כרמל שאמה הכהן:"תמיכת הירוקים בי טבעית ונקייה ללא כל תמורה קואליציונית פשוט מתוך אמונה שהנושאים הקרובים לליבם של הירוקים ושוחרי קיימות ואיכות הסביבה יקודמו על ידי בדומה למה שנעשה בהצלחה רבה בתל אביב השכנה"

 

היום (9.10) הודיעה מפלגת הירוקים על תמיכה בכרמל שאמה הכהן לאור פעילותו הרבה והענפה: כיו"ר ועדת כלכלה בפעילותו וקידומו את חוק האריזות, חוק הפיקדון על מכלי משקה, קידום התל-אופן בתל אביב ועוד , כחבר ועדת הפנים בכנסת, כיו"ר הועדה לחוק מנהל מקרקעי ישראל וכחבר מועצת עיריית רמת גן ויו"ר ועדת הביקורת בעיריה  שבלט בתחום איכות הסביבה. "אחרי כל כך הרבה שנים שבהם תל אביב הקדימה את רמת גן, אנו מאמינים כי לאחר ששאמה הכהן יהיה ראש עיריית רמת גן, העיר רמת גן תקדם נושאים רבים כדוגמת התל-אופן התל אביבי" נמסר מהמפלגה.

כרמל שאמה הכהן הצהיר והתחייב במצע שלו על קידום הנושאים מתוך ראייה שעיר לא באמת יכולה לומר שהיא שייכת למאה ה-21 ללא צעידה קדימה בכל הקשור לירוק לאיכות הסביבה ולקיימות, החל ממערכת החינוך העירונית, דרך מערכת ההסברה העירונית ובהקצאת משאבים לאימוץ והטמעת תהליכים והסדרים ירוקים.

להלן נקודות עיקריות מתוך המצע:

  • תושלם התוכנית לפיתוח שבילי אופניים בעיר ותוצא אל הפועל.
  • תפותח תשתית להשכרת אופניים בדומה ובחיבור לתל אופן בתל אביב.
  • קביעת יעדים לחיסכון באנרגיה במבני העיריה.
  • הפרדת אשפה.
  • שימוש בגגות הציבוריים ליצירת חשמל סולארי.
  • אימוץ רכבים היברידיים ורכבי חשמליים לרבות לפינוי אשפה.
  • הטמנת קווי מתח גבוה

רשימת הירוקים לכנסת הוגשה

יום שישי, 07 לדצמבר 2012   מאת:

אנו שמחים להודיע שרשימת הירוקים לכנסת הוגשה אתמול בלילה לועדת הבחירות, הרשימה מורכבת מחברי מועצות עיר, מסיעות הירוקים וסיעות צעירים ברחבי הארץ רשימה שתקרא "הירוקים והצעירים לעתיד ירוק בישראל"

בצילום יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר מגיש את הרשימה לועדת הבחירות

להלן הרשימה:

  1. עו"ד עמיר מלצר – סגן ראש מועצת מטולה לשעבר, ממייסדי מפלגת הירוקים, פעיל סביבתי בולט בצפון לשמירה על הנחלים ולמניעת זיהום מים וקרקע
  2. דרור עזרא – חבר מועצת העיר הרצליה, ראש הירוקים בהרצליה ופעיל ותיק למען החופים
  3. רז קינסטליך – המשנה לראש עיריית רשל"צ , ראש הירוקים ברשל"צ
  4. עו"ד רם פרייס סיטון – ראש הירוקים בנתניה, פעיל למען זכויות בעלי חיים.
  5. לירון פוליצר – ראש הירוקים בגבעת שמואל, יו"ר אגודת הסטודנטים בבר אילן
  6. אורן יגאנה – חבר מועצת העיר נס ציונה, ממובלי המאבק למען חוף פלמחים
  7. פרופ' שרגא קירשנר – סגן ראש עיריית רמת השרון מטעם הירוקים, ראש החוג לעיצוב פנים וסביבה בשנקר
  8. שרה אורן – חברת מועצת העיר פתח תקווה, ראש הירוקים בפ"ת

לאתר הבחירות לחצו כאן…

מפלגת הירוקים מתמודדת לכנסת ה19

יום שישי, 02 לנובמבר 2012   מאת:


מפלגת הירוקים תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה19 (2013), יו"ד הירוקים פאר ויסנר מוסר כי בכוונת המפלגה להתמודד לכנסת, "מאז 1997 מפלגת הירוקים מתמודדת בכל מערכת בחירות גם לכנסת וגם לרשויות המקומיות, וגם הפעם אנחנו נתמודד, ונביא לזירה הפוליטית הציבורית את נושאי הסביבה, שהוזנחו במשך הקדנציה של ממשלת נתניהו." אומר ויסנר

עוד הוסיף ויסנר,"מפלגת הירוקים למרות שלא נכנסה לכנסת ממשיכה לפועל בזירה המקומית כל הזמן ונציגי המפלגה משפיעים על חיי אזרחי ישראל ברמה המקומית, אנו משוכנעים כי כאשר יהיה לנו ייצוג בכנסת נוכל להשפיע ברמה הלאומית ולהביא את ממשלת ישראל לקחת את נושאי הסביבה בצורה רצינית כמו מדינות אירופה."

בימים הקרובים נודיע על הרכב הרשימה.

לאתר הבחירות החדש לחצו כאן…

לעמוד הפייסבוק החדש שפתחנו לחצו כאן…

מפלגת הירוקים מרכינה ראש לזכרו של חברנו מרדכי וירשובסקי

יום שלישי, 01 למאי 2012   מאת:

מפלגת הירוקים מרקינה ראש לזכרו של חברנו מרדכי וירשובסקי ומשתתפת בצער משפחת וירשובסקי.
צילום: דרור עזרא

דרור עזרא יו"ר מפלגת הירוקים בפועל מוסר: "מרדכי וירשובסקי היה אישיות יוצאת-דופן שחלק נכיר מחייו הקדיש למען הציבור ביושר ובנאמנות. וירשובסקי, היה ממעצבי חוק המים אחד מהחוקים הסביבתיים הראשונים שחוקקו בישראל, במסגרת פעילותו במפלגת הירוקים היה שותף לשורה של מאבקים למען הנכים ומאבקים נגד קשרי הון שלטון כמו בעניין שיפוץ מוזיאון ת"א. תרומתו לציבור תיזכר עוד שנים רבות"

הוגשה עתירה לבטל את איסור הצילום בישיבות מועצת העיר הרציה

יום רביעי, 28 למרץ 2012   מאת:

דרור עזרא חבר מועצת העיר הרצליה מסיעת הירוקים הגיש השבוע עתירה נגד ראש עיריית הרצליה יעל גרמן בשל החלטה לאסור צילום והקלטה של ישיבות מועצה עיר.
העתירה הוגשה לבית המשפט לעניינים מינהלים בת"א ע"י עו"ד שי גלילי, בנוסף לעתירה הוגשה בקשה לצו מניעה נגד ההחלטה.

דרור עזרא מוסר:"ההחלטה לאסור צילום ישיבות מועצה הינה החלטה שערורייתית ואנטי דמוקרטית מובהקת, ישיבות מועצה הן הזירה הציבורית המרכזית של העיר. לא יתכן שנבחרי הציבור יסתרו אותן וימנעו את צילומם, בכל העולם וגם בישראל ישיבות מועצה וישיבות ועדות שונות מצולמות הן ביזמות הרשות והן ע"י התושבים משום מה בעיריית הרצליה לא רוצים שתושבים יראו את פעילות המועצה זאת כאשר במקביל העירייה עצמו בולשת אחרי תושבי העיר במאות מצלמות ברחובות העיר ובחופי הים."

עוד מוסיף עזרא:" זו לא הפעם הראשונה שיעל גרמן משתמשת בשיטות של משטר פוטין כדי לפגוע במתנגדיה, אנו מקווים שבית המשפט ישים לזה סוף ויגן על חופש הביטוי כך שחברי המועצה מן האופוזיציה יוכלו לבצע את שליחותם הציבורית."

להלן העתירה

המשך »

לא טסים בארקיע ושומרים על חוף כורסי בכנרת

יום חמישי, 12 למאי 2011   מאת:

מפלגת הירוקים מכריזה על חרם צרכנים נגד חברת ארקיע, זאת למען שמירה על חוף כורסי/אשלים בכנרת. במפלגת הירוקים סבורים כי יוזמת החרם תגרם לבעליו לחזור בהם מן הרעיון להקים את מיזם בחוף הכנרת.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:"בעלי המיזם סבורים שהם ירווחו כסף מהפיכת חוף הכנרת לנדל"ן, אנחנו נוכיח להם כי לא רק שהם לא ירוויחו כסף, אלא הם יפסידו כסף ומוניטין בעסקים האחרים שלהם. אנחנו לא נמתין להרס החוף, כבר היום אנו קוראים ללקוחות של חברת ארקיע להתקשר לחברה ולבטל כרטיסי טיסה. ולהודיע לחברת ארקיע שהם לא יהיו לקוחות חברה שבעליה אחראיים להרס חוף בכנרת."

רקע:
בעלי חברת ארקיע, האחים נקש, הם בעליו של מיזם הנדל"ן בחוף כורסי, חוף בתולי יפיפה שכ-100 דונם ממנו נמכרו ליזמים תמורות 13 מיליון שקל בלבד. היזמים הינם בעלי אורכידאה ובעלי חברת התעופה ארקיע.
מדובר במיזם נדל"ן גרנדיוזי של 400 יחידות אירוח מלונאיות בשטח קרוב ל100 דונם בלב חוף פתוח יפיפה סמוך לשמורת כורסי ונחל סמך.
את החוף רכשו האחים נקש מן המינהל בסכום מגוחך של 13 מיליון שקל לאחר שזכו במכרז בשנת 2006. מפלגת הירוקים ניהלה מאבק נגד מכירת החוף, ולמרות שעל עצומה נגד מכירת החוף חתמו 40 אלף איש המינהל בראשות השר לשעבר מאיר שטירת לא נאות לבטל את המכרז.

באחרונה התחילו עבודות הבניה במקום, והמאבק נגד הרס החוף התחדש, בין השאר תושבי רמת-הגולן וגולשים יקיימו הפגנה מחאה ביום שישי הקרוב בחוף עצמו נגד הריסתו.

להצטרפות לדף הפייסבוק של חרם הצרכנים לחצו כאן…

לפרטים נוספים על המאבק לחצו כאן…

לעצומה משנת 2006 נגד הרס החוף לחצו כאן…

הודעה על השעיה של אלכס וינרב ואבי ליליאן מהנהלת מפלגת הירוקים

יום חמישי, 17 למרץ 2011   מאת:

היום הודיע יו"ר מפלגת הירוקים מר פאר ויסנר למר אלכס וינרב ומר אבי ליליאן כי החליט על השעייתם לאלתר מהנהלת מפלגת הירוקים.
במכתב ששלח השבוע למר ליליאן ומר וינרב יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר נימק את החלטתו זו בהודעתם של מר ליליאן ומר וינרב כי ניהלו מגעים פוליטיים עם מפלגות אחרות, זאת ללא סמוכות וללא רשות ממוסדות מפלגת הירוקים ועברו בכך על תקנון המפלגה.

לפיכך, מר ליליאן ומר וינרב אינם חלק מהנהגת מפלגת הירוקים ולא מייצגים את המפלגה בשום צורה ואופן.
אנחנו מצרים על כך שמר ליליאן ומר וינרב ממשיכים לנהל מגיעים פוליטיים כביכול בשם מפלגת הירוקים.
אנו מזהירים בזאת גופים פוליטיים לבל יטעו לחשוב כי מר ליליאן ומר וינרב מייצגים את מפלגת הירוקים, ויש להם יכולת השפעה על החלטות במפלגת הירוקים.

מפלגת הירוקים מציעה תוכנית אלטרנטיבית לתוכנית הוד"לים של נתניהו

יום ראשון, 13 למרץ 2011   מאת:

מפלגת הירוקים מציע לקדם הוספת יחידות דיור חדשות זאת במסגרת בנייה של מבנים חדשים במקום אלו המועדים לפגיעה מרעידות אדמה.

הירוקים מציעים כי הממשלה תציע שני ממסלולים בו תינתן הנחה בהטילי השבח במסגרת כל הקודם זוכה. המסלול הראשון – בו יזמים או בעלי הדירות יבנו את הבניין החדש, המסלול השני – בו הממשלה תבנה את הבניין החדש ותקבל לידיה את הדירות הנוספות שיהיו מיועדים להשכרה ארוכת טווח.

להלן מכתבו של דרור עזרא לראש הממשלה נתניהו:

—————————-

לכבוד:
ח"כ בנימין נתניהו
ראש ממשלת ישראל

שלום רב,

הנדון: חוקי חירום המתוכנים לקידום תוכניות דיור

עיינתי בהצעה שעומדת לעלות על שולחן הממשלה בנוגע למשבר הדיור. לצערי הרב, מעבר לעובדה שהצעה זו פוגעת קשות בזכויות אזרחית בסיסית, שיתוף ציבור בהליכי תכנון, פוגעת בשטחים פתוחים ובטבע, פוגעת בחופים, ובעלת פוטנציאל גדול לשחיתות היא גם תפגע מאוד בקידום שיפוץ מבנים לפי תמ"א 38. אנו ראינו בשנה האחרונה את הנזקים האדירים של רעידות אדמה ביפן, ניו-זילנד והאיטי, ואם יש צורך בחוקי חירום הם צריכים להיות בנושא זה.

כידוע תמ"א 38 נכנסה לתקוף בשנת 2005 אבל עד לאחרונה כמעט ולא השתמשו בה, הח"מ כבר שנתיים וחצי חבר ועדת משנה בהרצליה, בעוד כי בשנת 2008 ותחילת 2009 היו בקשות ספורות לשיפוץ מבנים לפי תמ"א 38 הרי שבשנה האחרונה ישנן עשרות בקשות בהרצליה בלבד!

לפי הערכת הח"מ אם חוקי החירום המתוכננים אכן יצאו לפועל אחת מתוצאותיהן תהיה בלימת התנופה בשיפוץ מבנים לפי תמ"א 38.

הח"מ סבור כי הצעה המונחת על שלוחן הממשלה אינה טובה ואינה נכונה, וזאת משלל סיבות הן סביבתיות הן חברתיות והן כלכליות. לפיכך יוצע בזאת עקרונות לתוכנית אחרת בה יינתן דגש להוספת דירות במטרה למנוע נזקי רעידת אדמה. בכך יהיה אפשר להשיג שלוש מטרות ציבוריות חשובת במכה אחת, בניית מבנים עמידים מפני רעידות אדמה, הוספת דירות ושמירה על שטחים פתוחים.

להלן הצעתנו בקליפת אגוז:
בסיס הרעיון הינו מסלול תמ"א 38 בו נהרס המבנה ובמקומו נבנה מבנה חדש מודרני הכולל חנייה תת-קרקעית, מסלול זה קיים בתמ"א 38 אבל זכויות הבניה ממנו אינן כדאיות כלכלית.
לכן יש לקבוע בתוכנית או בחקיקה מתן זכויות מגדלות ויח"ד נוספות כך שתהיה כדאיות כלכלית.

על בסיס זה יהיו שני מסלולים לקידום שיפוץ מבנים, להלן:

מסלול א': – בו הבניה תעשה ע"י בעלי הדירות או יזמים, כאשר יהיה פטור או הנחה משמעותית בהיטלי השבחה וכל זאת במתכונות של "כל הקודם זוכה". כלומר הממשלה תקבעה בחקיקה או בתוכנית הנחנה שתפחת בכל שנתיים, וכך ייוצר תמריץ לבנות בשנים הקרובות.

מסלול ב': – בו הבניה תעשה במימון ממשלתי, והדירות הנוספות יעברו לידי גורמי המדינה ואלו ישכירו אותם בשכירות ארוכת טווח לפי תעריפים מופחתים.

בנוסף יש להקים קרן ממשלתית למתן ערביות להתארגנויות של דיירים הרוצים לקדם שיפוץ מבנים בעצמם, זאת למימון אנשי המקצוע הנדרשים לקידום "תוכניות" אלו. כמו-כן יקבעו אמות מדינה לתמיכה של הממשלה לרשויות המקומיות בשיפור תשתיות הציבוריות הדרושות.

כדאי לסייע לועדות המקומיות יש להקים צוותים הנדסיים מיוחדים במחוזות שיבדקו את הבקשות.

יש לזכור כי במקרה של רעידת אדמה, ההוצאה הממשלתית על שיקום הנזקים ושיקום הנפגעים יהיו בטלים בשישים לעומת ההוצאה הממשלתית הנדרשת לקידום חיזוק המבנים!

להערכת הח"מ פוטנציאל הדירות יכול להגיע בשנתיים הקרובות לאלפים ובהמשך לרבבות בשנה!

הרעיון לעיל, תוקף את המחסור בדירות ואת מחיר הדירות בשתי זירות האחת ע"י הוספת דירות לרכישה והשנייה ע"י דיור ממשלתי להשכרה ארוכת טווח (רגולציה על שוק הדיור) זאת כדי למנוע מצב בו יזמים ישלטו לחלוטין בשוק הדיור(כמו היום) ויגרמו למחירים לעלות באופן מלאכותי כדי להגדיל את רווחיהם.

בכל אופן, אנו ממליצים לך ולאנשי צוותך לפגוש נבחרי ציבור ברשויות המקומיות זאת על-מנת לקבל מהם תמונה עדכנית ואמתית על הנעשה בתחום, וזאת למנוע תחושה לא נוחה כי אוזנו של ראש הממשלה פתוח אך-ורק ליזמים ובעלי ממון.

בברכה,
דרור עזרא
חבר מועצת העיר הרצליה