ממחזרים הבטחות ירוקות

19 לנובמבר 2008   מאת:

ערב הבחירות הכלליות שוב נפתחת בורסת ההבטחות וכל דיכפין, כל מפלגה, כל פוליטיקאי יוצא בהבטחות שלרובן, נוכל לומר בעוד שנים ספורות את צמד המילים: "אבל הבטחתם".

הנה, כבר עתה ניצב לו אפרים סנה בתפקידו החדש כיו"ר מפלגה ומבטיח בסרטון המופץ באינטרנט לפעול למען הסביבה בישראל. הלו אפרים, איפה היית עד כה? אתה הרי לא פוליטיקאי חדש, כבר ישבת כמה שנים בכנסת ובממשלה ומה קידמת בשנים אלו למען הסביבה? מה עשית לשיפור התחבורה הציבורית בהיותך שר התחבורה? איך נלחמת בזיהום האוויר בהיותך שר הבריאות? והאם כסגן שר הביטחון שללת פגיעה כל שהיא של מערכת הביטחון בסביבה?

כמו סנה, יעלו בימים ובשבועות הקרובים מפלגות רבות שידברו על הסביבה וכמה חשוב ואפילו מאוד חשוב לדאוג לה ולבריאותנו; כמה חשוב לצמצם את זיהום האוויר, לפעול לניקוי הנחלים, לשמור על הריאות הירוקות ועוד.

במפלגות רבות יושבים ומפשפשים כעת במגירות ומוציאים דפים מאובקים עם הבטחות ומסרים אותם השמיעו במערכות הבחירות הקודמת ושפורסמו במצעיהן. רובן רק ינקו מהם את האבק וימכרו את הסחורה שלהן שוב.

לכאורה צריך לצדד במהלך זה כי הוא מהווה סוג של מחזור המהווה תרומה חשובה לסביבה,אך אם נצא רגע מהציניות, חייבים לשאול, מה באמת הן עשו עם אותן הבטחות בפועל? כמה מהן באמת מומשו?

הסביבה והחברה בישראל השזורות זו בזו כחוט השני לא יכולות לסבול עוד הבטחות סרק במצבן. אזרחי ישראל הפסיקו להאמין לפוליטיקאים ולמפלגות המתחפשים לירוקים, כאלו שדואגים לסביבה רק דקה לפני מערכת הבחירות.

זה הזמן לצאת בקריאה לכל המפלגות, אל תזלזלו בסביבה ובחברה הישראלית, אל תוזילו את העיסוק בנושא אשר הינו בעל השפעה מכרעת על חיי כל אחת ואחד מאיתנו במערכת הבחירות הקרבה. טוב יעשו פוליטיקאים ומפלגות אם יתמקדו בתחומים שבהם פעלו ועשו עד כה וישאירו למי שפועלים למען הסביבה, בריאות הציבור והחברה בישראל 365 ימים בשנה, את הטיפול בסוגיות הרות גורל אלו. לאלו שאיכות הסביבה והחיים נמצאת בראש סדר יומם והם ירוקים אותנטיים ולא מתחזים.

למאמר בNRG לחצו כאן

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה