איזה כובע אתה חובש הבוקר, השר גדעון עזרא?

15 למאי 2008   מאת:

אדוני השר להגנת הסביבה ותיירות, גדעון עזרא, כשקמת הבוקר, איזה כובע חבשת על ראשך? הכובע של השר להגנת הסביבה, או את כובע שר התיירות? אני שואל זאת כי ממש לא ברור לי איך אפשר לשמש בשני התפקידים האלה בעת ובעונה אחת, ועוד יותר לא ברור לי איך לך לא ברור כי אתה יותר מעשוי להיות נתון בניגוד אינטרסים עם עצמך, בבואך לקבל החלטות חשובות ומכריעות הנוגעות לשני התחומים הללו – כמו פרויקט בניית המלון בתמנע, הנמצא בימים אלה בערכאות משפטיות. או כמו נושא הרחבת שעות פעילות של שדה התעופה נתב"ג, או בניית כפר נופש על שפתה של הכינרת.

מה יהיה כעת, אדוני השר? כיצד כעת תוכל לעמוד מול אותם מלונאים, סוכני נסיעות וחברות תעופה אשר דאגתם לסביבה רחוקה כמזרח ממערב. האם תוכל לעמוד בפרץ בשם הסביבה – משהו דומם כזה, מופשט כזה, כאשר נימוקים כלכליים יונחו על שולחנך במשרד התיירות כדי להצדיק הקמתו של מלון על שפת הכינרת?

מי שמכהן בתפקיד השר להגנת הסביבה בישראל, לא יכול לכהן במקביל כמעט באף תפקיד מינסטריאלי אחר: לא שר הביטחון האחראי על התעשיות הביטחוניות המזהמות, לא שר התעשייה והמסחר – הנמצא בקשר יומיומי עם בעלי ההון המזהמים, לא שר הפנים – המייצג את ועדות התכנון הנותנות ידן לחיסול השטחים הפתוחים בישראל וכדומה. מי שמכהן בתפקיד השר להגנת הסביבה בישראל, דווקא בשל חולשתו של המשרד – הן מבחינת כוח אדם והן מבחינה תקציבית, חייב להיות נתון כל כולו בעשיית משרדו ולהילחם כל שעה למען משרדו ולמען הסביבה בישראל – במיוחד כשהנושא הסביבתי נמצא בעלייה מתמדת בכל העולם.

החלטתו של השר עזרא לקחת את תיק התיירות בנוסף לתיק הגנת הסביבה מעבירה מסר אחד לציבור – הסביבה בישראל אינה עומדת בראש מעייניו של השר עזרא. הוא אינו יוצא דופן מקודמיו, למעט השרה יהודית נאות ז"ל, שגם הם לא קפצו על התפקיד מרצונם. אין ספק שכעת הסביבה בישראל תיפגע, רק שהיא אינה יכולה לצעוק ולמחות ולהפגין, כפי שהיו עושים בוודאי סקטורים במשק במצב דומה. התנהלותו של השר עזרא מוכיחה כי לתפקיד השר להגנת הסביבה צריך איש עם נשמה סביבתית, עם אידיאולוגיה וחזון למען הסביבה ולמען הדורות הבאים.

למאמר באתר הארץ לחצו כאן

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

תגובה אחת ל-“איזה כובע אתה חובש הבוקר, השר גדעון עזרא?”

  1. מאת ליליאן בן דוד:

    קריאה להעברת הכלבייה בשכ' נחלת יצחק בתל-אביב [רח' חפץ חיים] .
    בעלי החיים שוכנים שם בעליבות ובתנאי מעצר מתמידים .
    מאידך , דיירי הבתים הסמוכים סובלים מפגיעה רצינית באיכות חייהם מסיבות ברורות. מדובר במאות משפחות הגרות בסמיכות לכלבייה צער בע'ח ר"ג .
    לבטח יש לעיריית תל-אביב פתרונות לבעייה הכפולה הנ"ל.

לכתוב תגובה