פנייה למזוז פתח בחקירה נגד אגן כימיקאלים

26 לינואר 2009   מאת:

רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים דרור עזרא פנה השבוע ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה לפתוח בחקירה לאור הממצאים החמורים שעלו בתחקיר ידיעות אחרונות.

==============
לכבוד:
מר מני מזוז
היועץ המשפטי לממשלה

שלום רב,

הנדון: העברת חקירת אגן כימיקאלים לפרקליטות ולמשטרה

בסוף השבוע האחרון התפרסם תחקיר של עמיר בן-דוד בעיתון ידיעות האחרונות, מן התחקיר עולה תמונה מבהילה. מחד התנהלות רשלנית לכאורה של מנהלי ובעלי החברה ומאידך התנהלות סלחנית ותמוהה של המשרד להגנת הסביבה.

בין השאר, נכתב בכתבה כי לפני חודשיים ביצעו פקחי המשרד להגנת הסביבה ביקור פתע במפעל באשדוד ונמצאו בו ממצאים חמורים ביותר. בכתבה מיוחסת לאנשי המשרד להגנת הסביבה ההתבטאות הבאה: "דרך שבה הוחזקו חומרים מסוכנים עלולה הייתה להפוך תקלה לתגובת שרשרת".
ראוי להדגיש שאנשי המשרד להגנת הסביבה אינם פרשנים, מתפקדים למנוע את הסיכונים שהתגלו ולהעניש את העבריינים.

בכתבה עוד נחשף על קיימו של צינור ישן, רעוע ודולף בין מפעל החברה בבאר-שבע לרמת חובב שבמשרד להגנת הסביבה מתמהמהים לסגור אותו.

מן הכתבה עולה תחושה קשה ביותר כי קו סלחני זה של המשרד להגנת הסביבה נובע מהפעלת לחצים פוליטיים על אנשי המקצוע במשרד להגנת הסביבה.

בכל מדינה מערבית מתוקנת ממצאים חמורים ומתקנים רעועים כפי שנחשפו היו מביאים לסגירה מיידית של המפעל. משום מה ובאופן תמוהה מפעלים אלו ומתקנים אלו ממשכים לפעול ולהוות סכנה ממשית ומיידית לעובדי המפעל, לאנשים שגרים בקרבת מקום ולסביבה.

לאור הדברים החמורים שנחשפו בתחקיר ידיעות אחרונות, נבקשך להורות למשרד להגנת הסביבה להעביר את החקירה לפרקליטות המדינה ולמשטרה, ולהורת על מניעת התערבותו של השר להגנת הסביבה בחקירה.

כמו-כך נבקשך לבחון אם יש הצדקה להוצאת צו סגירה מינהלי למפעלים או המתקנים לאור הממציאים שבידי המשרד להגנת הסביבה המעידים על סכנה מיידית.

בברכה,
דרור עזרא
רכז תחום ים וחופים ורכז פורום השרון

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה