נקודת הסרגוסטי של פארק תמנע

30 למרץ 2008   מאת:

ביום שישי האחרון שודרה כתבה של ענת סרגוסטי בתוכנית אולפן שישי על כפר הנופש בתמנע, הכתבה פשוט הרגיזה אותי ושלחתי הבוקר מכתב לנורית דאבוש יו"ר הרשות השניה, להלן המכתב במלאו:

========================
לכבוד:
גב' נורית דאבוש
יו"ר מועצת הרשות השנייה
 
שלום רב,
 
הנדון: תלונה על כתבתה המגמתית של ענת סרגוסטי באולפן שישי 28/03/08 על תמנע
 
ביום שישי האחרון צפיתי בתוכנית אולפן שישי בה שודרה כתבה של ענת סרגוסטי על המלון/כפר הנופש בפארק תמנע.
היות ואני מכיר היטב את הנושא ונחשפתי לחומר, אין אלא להגדיר את הכתבה הזאת כמגמתית רצופה בשורה ארוכה של אי-דיוק והינה עיוות קשה של המציאות. חוששני שמדובר בכתבת יחצנות בשירותם של בעלי ההון.
 
כאשר הגו את הערוץ השני דאג מי שדאג להפרדה בין חברת החדשות לבין החברות המשדרות זאת על מנת שלא היו השפעה של בעלי הון על התוכן החדשותי. בשנים האחרונות אנו נחשפים יותר ויותר לעובדה המרה שחברת החדשות של ערוץ היא פח זבל יחצני של בעלי ההון.
 
הכתבה של ענת סרגוסטי היא פשוט הוכחה ניצחת לכך ואפרט בקצרה כמה כשלים חמורים שראיתי בכתבה:

  1. איש מאנשי החדשות של ערוץ 2 לא פנה אילנו לקבל מידע על הנושא למרות שהינו מעורבים במאבק כמעט מראשיתו, מצ"ב מכתב ששלח חברי יואל חדידה למשרד הפנים לאחר בחינה מעמיקה של החומר, במכתב אנו מפרטים את הכשלים החמורים שמצאנו בתוכנית. לא מדובר בעניינים של מה-בכך אלא בכשלים מהותיים.
  1. לפי שידור הכתבה קרא יאיר לפיד פתיח בזה הלשון "… השאלה מה קורה שאיכפת לנו יותר מידי? רצינו להביא היום לכבוד יום כדור הארץ את סיפורם של שבע קיבוצניקים שיצאו להגן על שמורת טבע מדברית מפני כרישי הנדל"ן. אבל במהלך הכנת הכתבה התעורר בנו החשש שהם טיפסו על הסלע הלא נכון" הקיבוצניקים כנראה באמת טיפסו על "הסלע" הלא נכון. הסלע הלא נכון הוא, בעל הון מקושר שיכול לגורם לגוף התקשורת המרכזי בישראל לקבור אותם קיבוצניקים אידיאליסטים מן הערבה תחת הר של מניפולציות.
  1. בתחילת הכתבה ציינה בלעג סרגוסטי כי החבורה הרימה אתר אינטרנט ועצומה, גייסה כסף, ושכרה יחצנית רחמא לצלן. כאילו אמרת דעו לכם הצופים בבית לא מדובר בקיבוצניקים תמימים, זאת לעומת יזם נדל"ן "תמים".
  1. במהלך הכתבה צינה סרגוסטי כי אושר למלון שטח של 300 דונם, מדובר באי-דיוק בוטה. כפי שמציון במכתבנו המצורף מן התוכנית ברור שהמלון יכול להיות בהיקף של 24 דונם בלבד.
  1. כצפה אני יכול להגיד כי בדברי הקרינות בתכתבה הכילו עיוותים רבים. כל אדם שעינו בראש יכול לראות את העיוות כאשר סרגוסטי אומרת מה רע שיקום כאן כפר נופש "אקולוגי" והתמונות מראות מדבר צחיח וגושי סלע מרהבים למול הדמיה של תוכנית שמכילה נחל וגופי מים.
  1. בכתבה מציינת הכתבת כאילו שארגוני הסביבה תמכו בפרויקט, מדובר שוב באי-דיוק חמור ומגמתי, אני לא מכיר ארגון סביבתי שתמך בפרויקט הזה, הגוף "הירוק" שהיה מעורב בפרויקט הינו רשות הטבע וגנים. הרשות אינה ארגון סביבה אלא גוף ממשלתי שמחיוב לבצע את החלטות הממשלה והחלטות השר הממונה. עובדה שאף נציג מאותם ארגונים שכביכול תמכו פרויקט לא קם והצהיר על כך בקול בכתבה. גם לא אנשי רשות הטבע וגנים, זאת כי הם יודעים היטב שפרויקט זה הוא עוול סביבתי שיכול לגרום נזק חמור לטבע ולנוף.
  1. בסיום הכתבה מעלים באוב את בן-גוריון, ובלי בושה מדברים מגורנו שכאילו היה תומך במין דבר שכזה, אין קל מאשר לדבר מגרונו של בן-גוריון אני למשל יכול להגיד שבן-גוריון היה מתפלץ מן הפרויקט הזה איך ממשלת ישראל גוזלת נכס טבע ונוף בראשיתי לטובות בעלי הון.

סרגוסטי ידועה "כלוחמת" נגד עוולת כאלו ואחרת בכתבות שלה שאני ראיתי, אף פעם לא ראיתי שהיא נרתעת מלתקוף עוולה שנעשתה אפילו אם היא חוקית.
למשל סרגוסטי עצמה מטפלת בעניין הפליטים מאפריקה, הרי בקלות היה אפשר להציג את אותם אפריקנים כעבריינים שגנבו את הגובל ועבורו על החוק ובאם לגזול את פרנסתם של עובדים ישראלים.
אין לי שום טענה לטיפול בעניין הפליטים זה ראוי ונכון להעלות את הנושא הפליטים כמו שהוא עלה אבל עוולה היא עוולה ואי-אפשר להתעלם מכך.
 
במקרה הזה "לתקוע" כפר נופש ענק עם גופי מים רבים, פעילות אנושים בלב שמורת טבע צחיחה, היא עוול חמור וגם אם לכאורה הכול חוקי זה לא משנה כהו זה את העוולה שנגרמה לטבע לנוף ולסביבה.
ואדגיש מדובר בלב שמורת טבע, זו לא אמירה בעלמא, כפר נופש הזה מוקף ב360 מעלות בשמורת טבע תמנע זו עובדה.
 
לפי הבנתי חברת החדשות צריכה להיות חברה עצמית שהתוכן בה חף מהשפעה של גורמי הון שמפעלים את הגופים המשדרים לצערי אין הדבר כך.
פעם אחר פעם, אפשר לצפות בכתבות שהם לכאורה חדשות, אבל הם בעצם יחצנות בוטה של גורם הון זה או אחר.
 
חברת החדשות פשוט מועלת בתפקיד הציבורי שיעד לה מחוקק ומנצלת את המשאב הציבורי שניתן לה, זמן שידור, להעברה של תוכן שיווקי בוטה זאת במסווה של כאילו חדשות.
 
לצערי, חברת החדשות של ערוץ 2 מוכיחה פעם אחר פעם כי היא מתרפסת סדרתית בפני בעלי ההון.
 
אני קרוא לכם לקיים בדיקה מעמיקה הן במקרה הפרטי הזה והן על התנהלות הכללית של חברת החדשות בזמן האחרון.

בברכה,
דרור עזרא
רכז תחום ים וחופים ורכז פורום השרון

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

4 תגובות ל-“נקודת הסרגוסטי של פארק תמנע”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מפלגת הירוקים נגד חדשות ערוץ 2: "מתרפסת סדרתית בפני בעלי ההון":

    […] שישי' האחרון אודות המלון המיועד לקום בפארק תמנע, שיגרה המפלגה תלונה אל נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה, בטענה כי […]

  2. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » עתירה להצלת תמנע:

    […] עזרא ממפלגת הירוקים פנה בראשית השבוע לנורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השניה, בתלונה על […]

  3. מאת אורן:

    תחילה אומר שאני "בצד שלך" ומתנגד לפגיעה בשמורות הטבע המעטות והיפות שיש לנו כאן, ולהפיכתן לאזור הומה מכוניות, אנשים, זיהום אוויר/קרקע/אור/רעש.

    רק לגבי בן-גוריון, אני חושב שכן יש משהו בהעלאתו בהקשר הזה. אני לא יודע אם היה רוצה להרוס שמורות, אבל אני כן יודע שהוא לא היה מרוצה ממצב הנגב היום. אני חושב שיש משהו ציוני בפרוייקט הזה- יש בו פוטנציאל ליצור אזור תיירותי ותעסוקתי גדול ומרכזי בלב השממה, ואולי אפילו "תגובת שרשרת" שתיצור יישובים באזור ותעזור ליישוב הנגב.

    אז חבל שזה בלב שמורת טבע ולא במקום צחיח אחר; מצד שני אולי במקום צחיח אחר תהיה הרבה פחות תנופה לפרוייקט כזה (כמה אנשים הולכים לבתי מלון בערד?). אצלי קצת מתנגשים ערכי הציונות ושמירת הטבע זה עם זה, בסוגיה הזו.

  4. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » הצביעות והתחסדות של אנשי אולפן שישי:

    […] שנועד לקדם את האספירציות הפוליטיות של המגיש שלה. כתבתי בעבר על כתבה מגמתית של ענת סרגוסטי, אתמול שוב שודרה כתבה מגמתית שהצליחה להוציא שוב מן […]

לכתוב תגובה