הבלוג של דרור עזרא
סביבה פוליטיקה ומה שביניהם

יוזמה ירוקה של חברת אדידס – נעלים מזבל שנפלט מהים

יום שבת, 22 לאפריל 2017   מאת:

חברת אדידס מתכוונת ליצר נעלים מפלסטיק ממוחזר שנמצא בים, מדובר בשלושה דגמים של נעלים המיועדות לריצה.

החברה הודיעה היום כי המתכוונת ליצר כמיליון זוגות נעלים כאלו עד סוף שנת 2017 כחלק מן המחויבות לנושאי סביבה.

זו יוזמה מבורכת שראוי שגם חברות בישראל יקחו, ויתרמו בכך לניקוי הים והחופים בישראל מהזבל הרב שאנו זרוקים אל הים.

בעקבות היוזמה של שר האוצר כחלון להוריד מס קנייה לנעלים, אולי זה יהיה רעיון טוב להוריד מס רק למוצרים שיוצרו מחומרים ממוחזרים ובכך לתרום לשמירה על הסביבה ועל הים.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading ... Loading ...

עמדה – לשמור על חופש הביטוי ברשת

יום ראשון, 11 לאוקטובר 2015   מאת:

האוליגרכיה הישראלית הקימה ועדה שתבחן אם להשאיר את חופש הביטוי ברשת כלפי האוליגרכיה ומשרתיה הנאמנים. האוליגרכיה "הנדיבה" נותנת לכם להביע את עמדתכם בנושא, אני כתבתי את עמדתי כאן ושלחתי בשבוע שעבר, די התאפקתי לא לכתוב מה אני באמת חושב על הועדה המטופשת הזו.

 

קורא לכולכם לכתוב משהו בעצמכם ולשולח, אתם מוזמנים להעתיק חלקים מהטקסט שלי(יש דברים שהם ספציפיים מהניסיון הציבורי שלי) ולשלוח לפי הפרטים המצורפים במודעה הזו.

12011326_10204591995070264_6751417373004181579_n

———————-

לכבוד:

השופטת בדימוס עדנה ארבל

יו"ר הועדה לגיבוש אמצעים להגנה על נושאי משרה בשירות הציבורי מהתבטאויות ברשת

המשך »

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading ... Loading ...

מה הקשר בין יום כיפור וסוכות לתוכניות הישרדות

יום חמישי, 17 לספטמבר 2015   מאת:

מסורות שבטיות הם נושא שמאוד מעניין אותי, העם היהודי בניגוד להרבה עמים אחרים שרד יותר מ3000 שנים, כאשר עמים רבים אחרים מאותה התקופה נמחקו, נעלמו או התמזגו בעמים אחרים.

אני באופן אישי מנסה בדרכי לשמור על המסורות של העם היהודי, בעיקר כי יש בכך אלמנט חזק של שייכות שבטית, וגם כיבוד של שרשרת הדורות שהייתה לפני. אבל בשנים האחרונות הגעתי למסקנה שלמסורת של צום יום כיפור והמסורת של סוכות יש רובד נסתר שאולי הוא המטרה האמתית מאחרי המסורות הללו והוא תרגול הישרדות בעת חירום.

בערוץ דיסקברי יש כמה תוכניות הישרדות בהם עוקבים אחרי אנשים בעלי מומחיות בהישרדות בניסיון לשרוד בכל מיני מקומות בעולם, בניגוד לתוכניות עם אותו שם בערוצים המסחריים בתוכניות האלו נדמה שמה שמוצג על המסך הוא שיקוף אמיתי של התמודדות של בני אדם במצבי הישרדות.

maxresdefault_

לא פעם שצפיתי בתוכניות הללו, חשתי הזדהות עם המשתתפים שנראו סובלים אחרי יום ללא שתית מים, ואמרתי לעצמי כך אני מרגיש לפעמים בשלהי צום יום כיפור. בנוסף כמעט כל המשתתפים בתוכניות האלו הדבר הראשון שהם עושים זה למצוא מקום לבנות מחסה, ולבנות מחסה. לא פעם המחסה הזה נראה דומה מאוד לסוכה.

אי אפשר להתעלם מן הדמיון למה שאנחנו עושים ביום כיפור ובסוכות למה שאותם מומחי הישרדות עושים בתוכניות הללו כדי לשרוד. זה כמובן הוביל אותי למסקנה שבפתח המאמר על כך שצום יום כיפור וסוכות הם בעצם תרגול הישרדות שהולבש עליו משמעות דתית כדי שיהפוך למסורות שבטיות שישמרו בצורה קפדנית.

לא צריך להסתכל רחוק כדי לראות כמה התרגול הזה קריטי להישרדות מספיק להסתכל על מה שעברו היזידים או שבטים אחרים באזורנו בשנה שעברה. במקרים כאלו המפתח ליכולת לשרוד היא היכולת הפיסית והמנטאלית לברוח במקרה חירום בלי מים, והיכולת להתמודד ולשרוד באזור טבע מרוחק מאזור הסכנה ימים רבים, דומה מאוד למה שאנחנו עושים בצום יום כיפור וסוכות.

החשיבות של צום יום כיפור הוא לא מסתכמת רק בתרגול פיסי ומנטאלי אלא גם בידע מי מבני המשפחה/השבט אין את היכולת לעמוד באתגר הזה ולטפל בו בהתאם במקרה חירום, בכך לשמור על המרקם החברתי אחרי אותו מקרה חירום.
גם לסוכות יש משמעות מעבר לתרגול של בניית מחסה, למעשה מדובר בתרגול קריטי בהכרת הסביבה וצבירת ידע מה המקומות המועדפים לבניית מחסה, לידע הזה יש חשיבות אדירה במקרה חירום, ובהחלט יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.

גם הלבשת המשמעות הדתית לתרגולים הללו הייתה חשיבות, ראשית כדי להבטיח שהתרגול הזה יתבצע בצורה קפדנית (אנחנו רואים איך נראה תרגיל העורף בימינו ) ולא פחות חשוב למנוע משבטים אחרים להעתיק אותם או לעורר חשדם.

לא סתם העם היהודי שרד אלפי שנים, היכולת להסיק מסקנות של מקרי עבר, לתרגם אותם לתוכניות ולמעשים, אכיפתם בצורה נרחבת על בני השבט וההנדסה החברתית שסבבה את כל אלו הם מעלות שיכולות לכפר על טעיות של מנהיגים ונסיבות קשות במיוחד ולאפשר את הישרדות השבט.

לפעמים נדמה שאנחנו בזמן שכל המסורות הללו מלפני אלפי שנים הן ארכאיות ובלתי נחוצות, מעבר לעבודה שיש בהן היגיון ונחיצות יש במסורות רבות של העם היהודי חשיבות שבטית, ואני מאמין ששבטיות היא אחת התכונות הבסיסיות של חברה אנושית.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading ... Loading ...

המשטרה והממשלה בשירות יבואני המכוניות

יום שני, 08 ליוני 2015   מאת:

המכוניות הפרטיות בישראל הם ענף כלכלי מרכזי, כל שנה הענף הזה מגלגל עשרות מיליארדי שקלים, מדובר בענף כלכלי שמקיף תחומים רבים, יבוא כלי רכב, דלק, ביטוח, תחזוקה, רישוי, בניית כבישים, חניונים ועוד.

על הענף הכלכלי הזה מרחף "שד" והשד הזה נקרא אופניים חשמליים, למה האופניים החשמליים כל כך מפחידים את בעלי האינטרסים הכלכלים הקשורים לענף הרכב?

התפקיד של כלי רכב הוא להעביר אנשים מנקודה לנקודה בצורה יעילה וזולה. אם משווים בין מכוניות פרטיות לאופניים חשמליים בתוך הערים, אזי אופניים חשמליים הן יעלים יותר, והן זולים לאין שיעור ממכוניות.

אופניים חשמליים, לא צורכים דלק, לא דורשים ביטוח יקר (כמו של אופנועים), זולים לקניה ותחזוקה, לא דורשים מקומות חניה, ולא מזהמים את האוויר. למעשה מדובר בכלי תחבורה עירוני כמעט אידיאלי.

 

איך הפכו האופניים החשמליים לאויבי הציבור?

הטענה היחידה שאני שומע נגד האופניים החשמליים שהם "קוטלים חיים" כלומר מסכנים הולכי רגל, מדובר בטענה שקרית לחלוטין, הן פרטנית והן כללית. עד היום התפרסם מקרה אחד בו אדם איבד את חייו וגם זה לא ברור אם מדובר בתוצאה ישירה מהפגיעה או מסיבוך אחר.

באו נעמיד באותו מבחן את המכוניות, כל שבוע תאונות בין מכוניות פרטיות להולכי רגל הורגות כמה אנשים ופוצעות בצורה קשה עשרות רבות של אנשים. השימוש במכוניות פרטיות הורג באופן עקיף אלפי אנשים כל שנה כתוצאה מתחלואת זיהום אוויר. איך הפכו אופניים חשמליים לקטלניים? לא ברור!

יש בהחלט בעיה והיא התשתיות שמדינת ישראל והעיריות נותנות לתחבורת האופניים, למעשה מדינת ישראל והערים בכלל לא נותנות תשתית לרוכבי אופניים. במדינת ישראל כמעט ואין שבילי אופניים מופרדים מן המדרכה, רוב שבילי האופניים הם סימן על המדרכה, שגורמים להתנגשות בלתי פוסקת בין הולכי רגל לרוכבי אופניים.

היום דרך טיפוסית בתוך הערים מוקצת בערך בצורה הזו 80% מיועדים לנסיעת מכוניות, אוטובוסים ואופנועים, 10% לחניית מכוניות ו10% למדרכות. כל עוד אופניים לא זכו לשימוש נרחב לא הייתה להם השפעה על התנועה במדרכות, אבל כיום ברור לחלוטין שהשימוש המוגבר באופניים לא יכול הימשך על אותם 10% משטח הדרך שמשמש למדרכה, שמשמים בין היתר גם לצבת שולחנות בתי קפה וכדומה.

 

להקצות שבילי אופניים על חשבון המכוניות

המדיניות המסתמנת לדכא את השימוש באופניים היא שגויה ומטופשת, ואני חושד שהמניעים למדיניות הזו לא הכי נקיים מאינטרסים. המדיניות הנכונה היא חלוקה נכונה יותר של השימוש בדרך, במקום 90% למכוניות ו10% להולכי רגל – ל80% למכוניות, 10% לאופניים, ו10% להולכי רגל.

אולי לחלק מהקוראים זה ישמע "חילול הקודש" הערים לא חייבות לספק חניות בצדי הדרכים למכוניות, חניות שמכניסות עשרות מילוני שקלים לעיריות, אפשר וצריך לוותר על חניה בצדי הדרכים

כמובן שאני לא המצאתי כלום, אופניים הם חלק משמעותי מלא מעט ערים באירופה. למשל בקופנהגן(דנמרק), שקבעה החל מסוף שנות ה60 מדיניות ברורה של דיכוי שימוש במכוניות ועידוד השימוש באופניים, וזאת על רקע מחאה של הורים בדנמרק נגד דריסות ילדים ע"י נהגי מכוניות.

מה שאנחנו רואים היום הוא לא פחות מטירוף מערכות, במקום לקדם ולעודד שימוש באופניים חשמליים שהם כלי תחבורה אידיאלי לתנועה בערים, אנחנו רואים קמפיין תקשורתי ולוביסטי לדיכוי השימוש באופניים חשמליים.

 

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading ... Loading ...

חשיפה – אירן משתמשת בשיטות או בטכנולוגיות לשיבוש לוויני צילום

יום רביעי, 25 לפברואר 2015   מאת:

לפני כמה חודשים פורסם כי היו פיצוצים במתקן פורצ'ין באירן, נכנסתי אז לגוגל ארת' ולא ראיתי תמונות עדכניות.
אתמול נכנסתי שוב לבדוק אם עלו תמונות עדכניות, ואכן עלו כמה תמונות שמוכיחות כי שלושה בניינים שהיו שם לפני כמה חודשים נעלמו.

הדבר היותר מעניין שגילתי הוא כתמים לבנים מוזרים מעל כמה בניינים במתקן, כתמים שמופיעים רק בתמונות מהחודשים האחרונים, הכתמים האלו נראים כמו סינוור של המצלמות.

הכתמים האלו מאוד בולטים ביחס לשאר השטח, וככל שבדקתי הם לא מופיעים בסביבה הקרובה של המתקן, אלא על כמה בניינים ספציפיים סמוכים באזור די מצומצם. הכתמים האלו גם מופעים בשלוש תמונות שונות בכל תמונה בניין אחר.

הערכה שלי שיש להם טכנולוגיה או שיטות שהם יכולים לסנוור מצלמות של לווינים, זה כנראה תלונה בזווית הצילום. אבל בכל אופן מדובר בהתפתחות מעניינת שלא ראיתי עליה דיווח.

הנה התמונות מגוגל ארת', אפשר ללחוץ עליהן ולהגדיל

parchin1

parchin1_

parchin2

parchin3

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading ... Loading ...

לבני קומיסרית המחשבות של ישראל

יום חמישי, 03 ליולי 2014   מאת:

רבים בישראל משווים את שר החוץ ליברמן לנשיא רוסיה פוטין ומיחסים לו כוונות דומות להפוך את ישראל למשטר דיכוי. אבל בפועל מי שמקדם אותנו לכיוון משטר פוטין היא לא אחרת מן השרה לבני.
ההחלטה של שרת המשפטים ציפי לבני היום להקים מלשינן מחשבות, היא התפכחות חמורה ומסוכנת, ששמה את מדינית ישראל עוד צעד לקראת משטר דיכוי חופש המחשבה וחופש הביטוי דוגמת רוסיה.

ציפי לבני מתיימרת ליציג את השבט "הנאור" ו"העילי", היא כנראה סבורה שהשבט "הנאור" לא אוהב שהאספסוף הנבער מלכלך לא את הסביבה הדיגיטאלית החברתית במחשבות וברעיונות לא נאורים. לגברת לבני יש פתרון פלא, לעשות רגולציה למחשבות של אנשים, וכך לתת כוח לאנשים "הנאורים" להביא לידיעת המשטר מי הם אותם אנשים נבערים שלא מתבטאים באופן שמכבד את המשטר.

הצעד הזה של לבני אולי יראה לרבים כמו תגובה ראויה לקריאות מתלהמות וגזעניות ברשת, אבל המשמעות האמיתית שלו היא אחרת והיא עוד צעד להפוך את ישראל למשטר דיכוי דוגמת רוסיה. הצעד הזה מצטרף למעצר השערורייתי של עו"ד ברק כהן בגלל שיר ביקורתי על המשטרה, מעצר שנעשה בלווי הפרקליטות שלבני מופקדת עליה.

ציפי לבני - מתוך ויקפדיה

ציפי לבני – מתוך ויקפדיה

פגיעה בחופש הביטוי היא מדרון חלקלק
לצערי לפגיעה בחופש הביטוי יש נטייה להפוך למדרון חלקלק ולהסלים, במיוחד במדינות כמו ישראל שחופש הביטוי הוא אינו זכות אדם חוקתית.

אני תוהה מה יקרה אם מחר בבוקר יבוא שר משפטים אחר במקום לבני, ויגיד אם לבני אסרה על ביטוים מתלהמים נגד ערבים/יהודים/הומאים/מזרחיים/אשכנזים אז צריך למנוע ביטויים שלא מכירים באלוהים למשל, "הרי יש משהו יותר חשוב מאלוהים" הוא יטען.
ומכאן הדרך קצרה מאוד להפוך מחשבות וביטויים נגד המשטר ללא חוקיים ולהכניס לכלא את מתנגדי המשטר והנה יש לנו אינקוויזיציה או משטרת מחשבות.

אין ספק שמי פוגע באדם אחר, או פוגע ברכוש של אדם אחר ממניעים גזעניים צריך לקבל עונש כבד ביותר, המשטרה צריכה לעשות את עבודתה לתפוס את האנשים האלו ולהעמיד אותם לדין.
ברור לי שלחוקר פשעים כאלו זו עבודה קשה, צריך למצוא ראיות, לחוקר עדים ולהעמיד לדין. אם שרת המשפטים חושבת שאפשר לעשות קיצור דרך ולמנוע פשעים כאלו ע"י מאסר באמצעות צילומי מסך, של אנשים שמתבטאים בצורה מתלהמת, אז היא טועה, טועה מאוד.

כבר הוכח בעבר לא פעם, כי אי אפשר למנוע מאנשים חופש מחשבה ודעות, אם ציפי לבני תמנע את הבעת המחשבות הללו ברשת, הם ימצאו דרכן החוצה בצורה זו או אחרת, לא רק זאת אנחנו יכולים למצוא את עצמנו במצב שאנשים במקום לתת פורקן לתסכולים שלהם בכתיבת טקסטים מתלהמים ברשת יתנו לתסכולים שלהם פורקן בדמות פשעי שנאה חמורים ואלימים. וכך לא רק שציפי לבני לא תשיג את מבוקשה אל תחמיר את המצב.

אני כופר בסברה שציפי לבני מייצגת אנשים נאורים כלשהם, אנשים נאורים יודעים להתמודד ולהכיל התבטאויות מתלהמות, יודעים מה החשיבות של חופש הביטוי וכמה האנשות בעולם המערבי הקריבו כדי שיהיה חופש ביטוי. אנשים נאורים היו יוצאים בצורה בוטה נגד התנהלות המטופשת הזו של ציפי לבני, אנשים נאורים היו דורשים את התפטרותה של ציפי לבני מתפקידה.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading ... Loading ...

בלוף שנקרא SkyTran (סקייטראן)

יום ראשון, 29 ליוני 2014   מאת:

אי אפשר לחשוד בי שאני נגד חדשנות ותחבורה ציבורית, אני בין הראשונים בישראל שכתב על פרויקט SkyTran לפני 10 שנים, אבל כל שעבר הזמן הפרויקט הזה נראה יותר כבלוף יחצ"נות מאשר מערכת אמיתית.
אדגיש אני מאמין ברעיון של תחבורה ציבורית אישית וחושב שהוא רעיון טוב וגם ישים, אבל לצערי החברה הזו כנראה לא תיישם אותו לעולם.

הרעיון הזה הוצג פומבית לראשונה בשנת 1992, אני נתקלתי בו לראשונה ב2003, כבר אז ראיתי סרטונים עם הדמיות ממוחשבות. אנחנו בשנת 2014, עברו 22 שנים מאז שהרעיון הוצג, 11 שנים מאז שאני נחשפתי לפרויקט, מה קרה בשנים האלו?
לא הרבה, נוספו עוד הדמיות ממוחשבות, ונבנה דגם תפאורה של אחד הרכבים, השאלה המטרידה היא איך במשך השנים האלו יזמי המערכת נכשלו לבנות מערכת פיילוט עובדת, אם המערכת הייתה באמת ישימה אז זה היה צריך להיות כבר לפני שנים פיילוט עובד, למה הם לא הצליחו לבנות מערכת כזו? לי אין הסבר, אבל מה שמטריד זה ששוב ושוב החברה הזו צצה במשך השנים בתקשורת וטענה הם הולכים לבנות פיילוט, ולא בנו כלום.
הנה כתבה חדשות מערוץ מקומי משנת 2007, שבו נאמר שהם הולכים לבנות פיילוט בפלורידה, מה קרה עם זה? אין לי מושג אבל שווה לדרוש הסברים מן החברה הזו.
YouTube Preview Image
הנה עוד כתבה משנת 2007 מניו אורלניס
YouTube Preview Image

הנה עוד כתבה מ2012 בו הם מודעים על הקמת פיילוט באזור פאלו אלטו, מה קרה איתו? שוב שווה לשאול אותם.
YouTube Preview Image
עוד כתבה כאן…

אני לא יודע מה איתכם, אבל שחברה מודיעה שהיא בונה ב2007 פיילוט בפלורידה ולא בונה, מודיעה ב2012 שהיא בונה פיילוט באזור פאלו אלטו ולא בונה אז בהחלט צריך לתהות מה יעלה בגורל הפיילוט בתל אביב.
שאלה אחרת שצריך לשואל, איך זה שממשל אובמה המחפש טכנולוגיות ירוקות והשקיע מאות מיליונים בהם בשנים האחרונות, לא מצא לנכון לקדם טכנולוגיה אמריקנית זו והחברה הזו נזקקת לסייע ישראלי?

ישימות טכנולוגית
YouTube Preview Image
גם לגבי הטכנולוגיה, שימו לב להסבר בסרטון הזה החל בדקה 3:20, הוא טוען שמדובר בהנעה מגנטית פסיבית, כלומר שלא כמו מערכות קיימות עובדות שבהם אלקטרומגנטים הם הן על המסילה והן על הרכב, כאן נטען כי מדובר במסילה ללא אלקטרומגנטים, מה יש במקום? לא ברור. האם מגנטים סטטיים האם משהו אחר?
הטענה היותר משונה היא שהרכב צריך לצבור מהירות כדי לרחף, כמו כוח עילוי. אני אמנם לא פיסיקאי אבל אני מבין קצת בטכנולוגיה וגם בתעופה, כל הידוע לי אין שום קשר בין ריחוף מגנטי לעילוי, זה גם מנוגד לכל הרעיון של ריחוף מגנטי של יצירת גל מגנטי ליצירת תנועה.

לסיכום: כל הפרויקט הזה מעורר תמיהות רבות, החל מן התנהלות של חברה בשנים האחרונות וכלה בהיבטים הטכנולוגים הלא מוסברים. אני מאוד מקווה שבתעשייה האווירית בדקו היטב את הנושא הטכנולוגי וראו שהוא ישים.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading ... Loading ...

שיטת דייג בעייתית גרמה לפציעה קשה של שחף

יום שלישי, 17 ליוני 2014   מאת:

אני תמיד משתדל לצלם דברים יפים, אבל לפעמים אין ברירה ואני נאלץ לצלם מפגיעים סביבתיים, כמו הסיפור העגום הזה.
לפני כמה ימים עברתי בחוף הרצליה מצפון לאפולוניה, וראיתי שחף פצוע, הוא היה חי עם קרסים חלודות תוקעות לו בראש, ניסתי לשחרר את החוט וראיתי שזה בלתי אפשרי ולא נותר מה לעשות חוץ מלצלם ולפרסם בתקווה שזה ישפע על מישהו ממקבלי ההחלטות.
התמונה לא פשוטה לצפייה, אחת הקרסים הייתה תקועה בעין של השחף ולכן אני מפרסם אותה בלינק מי שרוצה לצפות בה שילחץ על הלינק.

לצערי השחף הזה נפל קורבן לשיטת דייג בעייתית ביותר שאני רואה שמשתמשים בה בחופי הרצליה לדייג דגי בורי. מדובר בשטיה שבה הדייג מגלגל סביב חתיכת פיתה עשרות קרסים שקשורים בשרשרת צפופה, לא פעם ראשונה שאני שבעל חיים נופל קורבן לשיטת הדייג הזו, ראיתי בעבר צב ים שנתפס בשרשרת קרסים כזו.

אני חושב שצריך לאסור את השימוש בשיטת הדייג הזו ולאכוף בחומרה את האיסור.

[אני מזהיר שוב מצפייה בתמונה]
לחצו כאן לצילום של השחף הפצוע

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading ... Loading ...

שקיעה בחוף השרון הרצליה

יום שישי, 25 לאפריל 2014   מאת:

צילומים שלי מאתמול (24.4.2014), מוזמנים להיכנס לדף הצילומים שלי בפייסבוק ולעוקב.

 

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading ... Loading ...

דף חדש לצילומים שלי

יום שלישי, 08 לאפריל 2014   מאת:

IMG_0227_8_9_fused_

 

עמוד פייסבוק חדש בו אפרסם צילומים שלי, מוזמן להציץ ולעקוב.

https://www.facebook.com/DEZPho2

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading ... Loading ...