הח"כים הערבים צודקים – איסור ביקור במדינות אויב

03 לאפריל 2008   מאת:

הסוגיה שעולה בקשר להצעות החוק לאיסור ביקור במדינת איוב היא סוגיה עקרונית לגבי תנאי סף להיבחרות לכסנת.
לתפיסת עולמי תנאי הסף להיבחר לכנסת צריך להיות המינימאליים ביותר. כיום יש שני תנאי המעומד הוא בן יותר מ21 וללא קלון פלילי. אלו תנאי סף הגינויים ואסור להוסיף עליהם
עלו בעבר רעיונות למכביר בקשר לשינוי תנאיי הסף להיבחרות לכנסת, היה רעיון שתנאי להיבחרות לכנסת יהיה תאור שני, היה רעיון אחר להקים "מנגנון סינון" לפוליטיקאים שאליו כבר התייחסתי.

בימים האחרונים הוגשה הצעת חוק חדשה, הפעם למנוע מאנשים שביקרו במדינת אויב ללא אישור להיבחר לכנסת.
טוענים מציעי החוק, כי אין זה ראוי שאדם שביקר במדינת אויב ללא אישור יבחר לכסנת, ונותנים דוגמא את עזמי בשארה, שהיה ח"כ והפוך כנראה לסוכן אויב.
מנגד טוענים הח"כ הערבים כי, אין לפגוע בזכות בסיסית להיבחר לכנסת, ואם אדם עבר עבירה פלילית ממילא החוק אינו מאפשר לאדם מורשע להיבחר לכנסת.

צודקים מציעי החוק שאומרים שאסור שאדם כמו עזמי בשארה, שהזדהה עם אויבי ישראל ועבר על החוק לא פעם בפרהסיה כאשר ביקר בסוריה, יבחר לכנסת.
אבל צודקים הח"כים הערבים כאשר הם אומרים שמדובר בהצעת חוק אנטי דמוקרטית מובהקת, שמאפשרת פתח לענישה של אדם מזכות בסיס בדמוקרטיה ולא ע"י בית משפט.

יותר מזה, הצעת החוק זו נוסף על העובדה שהיא אנטי דמוקרטית היא גם מיותרת, כיום יש חוק לגבי ביקור במדינות איוב ללא היתר, עבריין על החוק זה צריך להישפט, ואם בית המשפט מרשיע את העבריין עם קלון אז ממילא הוא לא יהיה יכול להיבחר לכנסת.

הבעיה עם הרעיון הזה היא שהוא גורף ולא מאפשר שיקול דעת, למשל אדם שטס בחברה ירדנית לתאילנד והמטוס נאלץ לנחות באיראן, או עיתונאי שנשלח לסקר מדינות אויב ע"י שימוש באזרחות אחרת.
אומרים שתהיה ועדה במשרד הפנים שתאשר נסיעות, אני שואל את עצמי האם הועדה הזאת תאשר ביקור של סוכני מוסד לפני יצאתם לדרך, או חיילי סיירת מטכ"ל לפני יצאה לפעולה.
נגיד שהועדה תתכנס ותאשר ביקורים כאלו בדיעבד, האם באמת אנחנו רוצים שאיזה ועדה עלומה במשרד הפנים תקבע מי כן ומי לא יהיו חברי כנסת?

הבעיה הבסיסית ברעיון הזה הוא המדרון החלקלק, היום יש מספקים ח"כים להציב תנאיי סף להיבחרות לכנסת לאנשים שזהותם היא אחת, מחר יהיו מספיק ח"כים להכניס תנאיי סף אחרים. למשל, שאנשים שגרים בשטחים שנכבשו ב67 אסור יהיה להם להיבחר לכנסת.

ההתדרדרות במדרון החלקלק הזה יכול לא רק לפגוע בערבים ובמתנחלים אלא גם בקבוצות או קהילות אחרות.
ההיסטוריה רצופה בדוגמאות של שסדק קטן בסכר הפכו לשיטפון גדול.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה