המרכז לשלטון המקומי נענה לדרישת "מפלגת הירוקים" לשמור על מערכת בחירות נקייה והוגנת

15 לינואר 2006   מאת:

והורה לכל ראשי הרשויות בישראל להקצות שטחי פרסום לשימוש חופשי של המפלגות ברשויות המקומיות

ההנחייה לראשי הרשויות באה בעקבות פנייתו של פאר ויסנר סגן ראש עיריית ת"א-יפו ויו"ר הירוקים לעדי אלדר יו"ר מרכז השלטון המקומי.

לאחרונה, שלח ויסנר מכתב לעדי אלדר מכתב ובו דרישה להקצות שטחי פרסום לשימוש חופשי למפלגות ברשויות המקומיות כפי שנעשה בעיר תל-אביב-יפו. לדברי ויסנר: "מועצת עיריית תל-אביב-יפו קיבלה את הצעת הירוקים, בעקבותיה הוחלט על ידי העירייה להקצות שטחי פרסום לכל המפלגות לצורך השמירה על נקיון העיר והסביבה ועל מערכת בחירות תרבותית, נקייה והוגנת. אני חושב שהמצב צריך להיות דומה בכל רחבי הארץ ".

בתגובה לפנייה, הוציא יו"ר המרכז לשלטון המקומי עדי אלדר מכתב לכל ראשי הרשויות ברוח הבקשה של ויסנר. במכתב צויין, "..עם התקרב מועד הבחירות ומנסיון במערכות בחירות קודמות, אנו מבקשים למנוע תופעה של הדבקת מודעות פירטיות במקומות שונים ולא מוסדרים ברשות המקומית, תוך השחתת קירות, כיעור חזות העיר ופגיעה בסביבה. לצמצום התופעה אנו ממליצים לפעול כפי שהחליטה מועצת עיריית תל-אביב-יפו ובערים אחרות ולהקצות למפלגות שטחי פרסום לשימוש חופשי ולהביא לידיעת הציבור את המקומות והתנאים שבהם סיעות ומפלגות יוכלו לתלות מודעות בחירות, הכל במסגרת החוק. בטוחני כי אם נפעל ברוח זו נעבור את מערכת הבחירות הקרובה ללא נזקים וזיהום סביבתי הפוגע באיכות חיינו. תודה למר פאר ויסנר, סגן ראש עיריית תל-אביב-יפו שהפנה את תשומת ליבנו לנושא".

לדברי פאר ויסנר – סגן ראש עיריית ת"א-יפו, הממונה על פיתוח פרוייקטים סביבתיים ויו"ר מפלגת הירוקים: כל רשות צריכה לקחת על עצמה את האחריות ולהציב לוחות מודעות לשימוש חופשי של המפלגות. זו הסיבה שדרשתי מיו"ר מרכז השלטון המקומי להוציא הנחייה לכל הרשויות. יש לכך יתרונות גדולים: מדובר בשירות חיוני לציבור, הבחירות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה ולכן יש לאפשר חשיפה הוגנת למפלגות. יש בכך מתן במה שויונית לכל הרשימות, ללא קשר לגודלה או לעושרה. לוחות חופשיים יקטינו את מימדי ההדבקה הפיראטית, את הלכלוך ויסייעו בשמירה על הסביבה. זה גם יחסוך בעלויות ניקוי הלכלוך המצטבר בתום מערכת הבחירות ויאפשר אכיפה אפקטיבית של חוק שמירת הניקיון בתקופת הבחירות. יש לזכור, שעיקר תקציב המפלגות הוא מכספי ציבור, ולכן הצעתי שלא לגבות כספים על השימוש במשאבים אלו".

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה