לתוהים למה הירוקים יצאו נגד "מסודרים" ואסי כהן

23 לפברואר 2007   מאת:

מפלגת הירוקים פנתה השבוע, הן לרשות השנייה והן לשרי הממשלה בבקשה להעמיד לדין את האחראיים לזריקת הרכב שתועדה בפרק הראשון של הסדרה מסודרים בערוץ 2.
קיבלנו השבוע מספר פניות מאנשים שראו את הפרסום על הנושא ולא כל-כך הבינו למה כעסנו, ולכן אסביר.
הסוגיה כאן אינה חופש הביטוי, אלא שאלה האם ראוי לשדר במסגרת סדרת דרמה תיעוד של עבירות על החוק?
ברור שבמסגרת סדרות דרמה יש סצנות בהם נראות עבירות פליליות אפילו חמורות, אבל סדרת דרמה לא מראים תיעוד של מעשים פלילים!
עבירות על החוק שנראות בסדרת דרמה כולם מומחזות, שחקן שמגלם רוצח ונראה הורג שחקן אחר לא באמת עושה זאת אלא ממחיז זאת בעזרת אפקטים. שחקן שמגלם דמות שמתעללת בע"ח לא באמת בועט בחתול אלא ממחיז זאת באמצאת אפקטים קולנועיים.
וכך גם בדוגמא שהביאו אנשי חברת קשת בתגובתם אלינו לגבי הסרט "תלמה ולואיז". האם מישהו באמת חושב שמפיקי הסרט זרקו רכב בתוך שמורת טבע "הגראנד קניון" בארה"ב? ברור שמדובר באפקט קולנועי.
אני משער שאין חולק שהשלכת רכב, ממצוק לעבר חוף הים היא עבירה על החוק, משום כך מפיקי הסדרה פנו לעיריית בת-ים לבקש אישור מיוחד לעניין.

אפשר משער שאילו יוצרי הסדרה היו מצלמים את  זריקת הרכב במחצבה, והיו משתמשים באפקטים קולנועיים כדי ליצור אשליה כאילו הרכב נזרק אל החוף, הטענה של פגיעה בחופש הביטוי הייתה נכונה.
אבל אילו אינם פני הדברים, יוצר הסדרה עברו על החוק. יש פסול בשידור סדרות דרמה בהם כלולות סצנות בהם יש תיעוד(לא המחזה) של ביצוע עבירות על החוק.
כוונתנו לא הייתה נגד שידור סצנות בהם נראות עבירות על החוק אלא נגד שידור תיעוד אחד לאחד של עבירות על החוק שאכן מתבצעות בפועל!

יש בסיפור הזה נורמות פגומות שנראה שכל המעורבים בסיפור חטאו בהם, קל לשער שאילו שחקן היה נדרש לבעוט בחתול הוא היה מסרב ובוודאי שאף אחד לא היה מבקש ממנו זאת. לעומת לכל המעורבים בסיפור הזה החל מחברת קשת, דרך יוצרי הסדרה וכלה בשחקן לא הביעו שמץ של מחאה על העניין שלשם צילום סצנה לסדרת דרמה טלוויזיה נגרמת פגיעה בסביבה?
וזה כשל נורמטיבי שגם אסי כהן לוקה בו! 

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 3.67 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“לתוהים למה הירוקים יצאו נגד "מסודרים" ואסי כהן”

  1. מאת אסף:

    באותו עניין, באחד מהפרקים שראיתי(פרק מספר 2 אני חושב) שחקני הסדרה נראו בכל תצלומי הנסיעה ללא חגורת בטיחות

לכתוב תגובה