די לגאידמניה

23 למאי 2007   מאת:

והנה שוב חוזר הניגון, הגביר "השומר" על ישראל זיהה נישה בה אפשר לקחת אנשים במצוקה ולהשתמש בהם כניצבים במיצג יחסי ציבור ציני ולזכות בחשיפה תקשורתית יקרה מפז.
בתחילה הגביר הכריז שהוא יבנה 1000 חדרי ביטחון לישוב המופגז, אבל לגביר שלנו יש יחצ"נים ממולחים הם ישר הבינו שקוביות בטון שבאות לבתים הם אייטם תקשורתי מת. צריך אייטם עם תמונות אנושיות זועקת, אטיים שימושך צוותי טלוויזיה לשידורים ישירים בלתי פוסקים, כזה שבתמונה אחת עם ישראל יבין כמה הגביר שלנו הוא רובין הוד.

בסיפור הזה של עיר האוהלים בפארק הירקון, הציניות הפכה לאומנות. הגביר שלנו וצוותו הפכו חסרי בושה, לא אכיפת להם לפגוע בכובדם של אנשים במצוקה ולהציגם בקלונם וכל זאת בכדי לזכות בכמה דקות חשיפה טלוויזיוניות.
ואין כאן ספק, יש כאן עסקה צינית ומרושעת שבה כולם מרווחים חוץ מאותם אנשים במוצקה, קבלנים ואנשי מקצוע שזוכים לבנות עיר אוהלים מרווחים עמלה שמנה, היחצ"נים מרווחים בונוסים גדולים, הגביר מרוויח חשיפה תקשורתית ששווה הון, התקשורת מרווחיה אייטמים סקסיים ומושכי רייטינג.
אבל בדרך של כל המרווחים האלו נשכחים אותם תושבים שנמצאים במצוקה, שמשלמים בריבית דריבית על העובדה שהם הורחקו מאזור הסכנה בעזרתו "האדיבה" של הגביר, כובדם של אנשים אלו נרמס פעם אחר פעם. כל פעם שהם מספרים את סיפורם לאיש תקשורת, כל פעם שסקרנים באים להזדהות וכל פעם שהם מודים לגביר על "נידבתו" הם משלמים פי עשרות מונים על השירות שהם מקבלים ממנו, בהצגת מיסכנותם ואומללותם ברבים.

כמה שווה כובדם של אנשים?
לדעתי שום סכום כסף לא יהיה יכול לפצות אדם שבוזה קבל עם ועולם, לא כל שכן אוהל ורבע עוף הוא פיצוי הולם לכובדם של אותם אלפי אנשים שיירמס תחת גלגליה של אותה מכונת יחצ"נות משומנת.

יהיו שיאמרו חייו של אדם קודמים לכבוד, זה אולי נכון אבל לא במקרה הזה.
ישראל אינה מדינת עולם שלישי, לממשלת ישראל משאבים רבים ומתקנים רבים שנועדו בדיוק לזמני חירום האלו. למדינת ישראל יש את התשובות ההומניטאריות לאותם אנשים במצוקה שהן ירחיקו אותם מאזורי הסכנה והן ישמרו על כבודם.

שאלה של ריבונות
ממשלת אולמרט ואולמרט עצמו הוכיחו בשנה ומשהו שהם בשלטון שהם לא ראויים לנהל את המדינה שלנו, פעם אחר פעם הם בחרו בקומבינה ובספין במקום להתייעץ ולחשוב כדי לקבל את החלטה הנכונה.
עכשיו ניצבת לפניהם דילמה תקשורתית לא קטנה, האם לאפשר לגביר להמשיך במעשי החתרנות לאושיות החברה הישראלית ואושיות הדמוקרטיה ולאפשר לו ליהנות שוב מאור הזרקורים?  או לנוקט בפעולה נחרצת להפסקת הפגיעה בריבונותה?

לי התשובה ברורה, אסור לממשלת ישראל להפקירה את ריבונותה לגבירים כאלו או אחרים, ריבונותה חשובה הרבה יותר מסיקור תקשורתי עוין שאולי היא תזכה לו במקרה שתחליט על אכיפת ריבונותה.
על ממשלת ישראל להפעיל את רשויות אכיפת החוק שלה כדי להפסיק את מעשי החתרנות ואת הפגיעה בכבוד האדם.
ממשלת אולמרט כבר גרמה עוול לתושבים בטיפול הכושל בהם, הממשלה חייבת למנוע את השפלתם ואת הפגיעה בכובדם של התושבים, עליה לאסור על הגביר להקים את עיר האוהלים הזו.            

בדמוקרטיה העם מחליט ברוב להעביר את הסמכות על ריבונותו לקבוצת אנשים שתנהל אותה, לטוב ולרע. בבחירות הבאות העם יחליט האם אותה קבוצה עשתה עם הריבונות שהענקנו לה את המיטב, אבל אסור שהריבונות הזו תיגזל מן העם, במיוחד לא ע"י גבירים, ממשלה שתוותר על ריבונותה תעשה מעשה חמור הרבה יותר מקבלת החלטה רעה או כושלת.

מילה אחרונה לראש עיריית ת"א, אתה אומנם טייס ורואה אנשים מגובה של 20 אלף רגל, אנא ממך זכור שגם לאותם נקודות קטנות שאתה רואה מחלון המטוס יש כבוד, אל תיתן לגביר הזה לרמוס אותו בעיר שלך!

*הכותב חבר בהנהגת מפלגת הירוקים

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה