קורנת מחרדה

20 לאוגוסט 2007   מאת:

רגע לפני שנפתחת שנת הלימודים, כאמא לילדה שעוד מעט תיכנס למערכת החינוך בגיל הרך, אני חרדה. החרדות, מן הסתם, הן רבות, אבל חרדה אחת לא נותנת לי מנוח, כי אני יודעת שעליה אין לי שליטה והיא לא תחלוף בשבוע הראשון. לחרדה הזאת אחראית חברת החשמל שמקימה בצמוד לשכונות מגורים וליד מוסדות חינוך עמודי קווי מתח גבוה ושנאים, הפולטים קרינה אלקטרו-מגנטית מסוכנת, כפיטריות אחרי הגשם.

בשכונת המשתלה בתל אביב, בגבעת שמואל, ביקנעם, בהרצליה ובמקומות רבים אחרים מנהלים הורים מאבקים קשים נגד המונופול האימתני הנקרא חברת החשמל, להסרתם של אותם קווי מתח גבוה ולהרחקתם של השנאים שהיא מציבה. הצבת אותם קווי מתח גבוה ושנאים נעשית באופן אבסורדי בלי שיש פיקוח כלשהו מצדו של משרד ממשלתי על רמת הקרינה מאותם מתקנים, ובלי שהחברה מתייעצת עם המשרד להגנת הסביבה בנושא. בכך נוהגת חברת החשמל בחוסר אחריות משווע, שלא לומר בזלזול בלקוחותיה ובבריאותם.

מחקרים רבים של הסוכנות הבינלאומית למחקר בנושא הסרטן (IARC) מוכיחים כי הקרינה מקווי המתח מסוכנת ועלולה לגרום לסרטן, במיוחד אצל ילדים. במקרים "פחות חמורים" היא עלולה לגרום ל"נזקים קלים" כמו בעיות ריכוז והפרעות שינה.

גם במשרד להגנת הסביבה סבורים כי תלמידים הנמצאים במוסדות חינוך הממוקמים סמוך לקווי מתח גבוה מצויים בסכנה בריאותית בשל היותם חשופים לרמות קרינה גבוהות מהערך המומלץ, וזאת לא תמיד בידיעתם. התקן של ארגון הבריאות העולמי מחמיר ברמת הקרינה המומלצת מזה שממליץ עליו המשרד להגנת הסביבה. הפער נובע מהעובדה שאם ידגול המשרד בתקן ארגון הבריאות – המשמעות לכך היא עלויות גבוהות למשק.

במשרד להגנת הסביבה מודעים לכך שחברת החשמל מקימה ומפעילה קווי הולכה במתח עליון, קווי חלוקה במתח גבוה ושנאים, אך בכך פחות או יותר זה מסתכם. גם את בדיקות הקרינה בקווי המתח שליד מוסדות חינוך מבצעת, מדהים ככל שזה נשמע, חברת החשמל בעצמה. משמע החתול שומר על השמנת.

ילדתי ואלפי ילדים אחרים בישראל מופקרים. על הממשלה לדרוש מחברת החשמל להרחיק כל קו מתח גבוה ממוסד חינוכי כזה או אחר, לחייב את החברה להוריד את רמות הקרינה במתקניה ולפעול להפיכתם של קווי המתח הגבוה לקווים מתחת לאדמה.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“קורנת מחרדה”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » אין חשש מקרינה בלתי מייננת:

    […] הדס שכנאי מעידה ( "קורנת מחרדה" ) שהיא חרדה מפני קרינה מקווי מתח גבוה ושנאים המוליכים חשמל לשכונות מגורים. ואנו אומרים: אין סיבה לחרדה. כדי להקטין את חרדתה, להלן העובדות: […]

לכתוב תגובה