"על המשרד לאיכות הסביבה להפעיל את העיקרון "המזהם משלם" נגד חברת נביעות"

07 לאוקטובר 2007   מאת:

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר פנה היום , יום ראשון 07 אוקטובר 2007 , לשר להגנת הסביבה ודרש ממנו להפעיל את עקרון המזהם משלם נגד חברת נביעות .

חברת נביעות החלה בימים האחרונים בשיווקו של בקבוק מים מינרליים המכיל 5 ליטרים, אשר לא ניתן להכניסו לכלובי המיחזור הפזורים ברחובות הערים.

במכתבו לשר כותב ויסנר: " מכיוון שמדובר במוצר חדש וחריג אשר משווקת חברת "נביעות", תוך עשיית רווחים לצד פגיעה בסביבה, אני קורא לאדוני להפעיל כנגד החברה את העיקרון "המזהם משלם". דהיינו, לקנוס את החברה על יצורו של המוצר הפוגע בסביבה מבלי להציע חלופה למחזור הבקבוקים ולהורות לחברה להסיר את המוצר מהמדפים, עד אשר תציע פתרון אלטרנטיבי למחזור הבקבוקים הנ"ל.

אדוני השר, זיהום הסביבה מצד חברת נביעות הינו ככל זיהום אחר של מפעל המזהם את האוויר, את המים וכד'. על כן, יש לנקוט יד קשה נגד החברה, אשר חשבה על רווחיה ביצורו של המוצר החדש, אך לא הביאה בחשבון את נושא מחזור הבקבוקים ואת הדאגה לסביבה.

אני סבור כי על המשרד להגנת הסביבה לפעול כפי שפועל משרד הבריאות כאשר מתברר כי על המדפים קיים מוצר העשוי לפגוע בבריאותו של הציבור ולהורות על הסרתו של מוצר אשר פוגע בסביבה ובציבור.

אני סבור כי נקיטת צעדים נגד החברה תדליק נורה בקרב אנשיה באשר לצורך לדאוג לסביבה בצד הצורך לדאגה להגדלת רווחים. צעד כזה גם ידליק נורה אדומה בקרב חברות מסחריות אחרות, אשר לצד הדאגה לעשיית רווחים, יתחילו לדאוג לסביבה וייקחו אותה בחשבון בשעה שהן משווקות מוצרים חדשים" .

למכתבו של ויסנר לשר לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה