רמת גן – עיר לקראת מהפך , ד"ר אבי ליליאן ראש העירייה הבא של רמת גן

22 לינואר 2008   מאת:

p10008887.jpg

פאר ויסנר ד"ר ליליאן וחני נחמיאס " מהפך בר"ג" 

ד"ר אבי ליליאן, יו"ר תנועת הירוקים ברמת גן, הודיע היום, ט"ו בשבט, על הצגת מועמדותו לראשות העירייה בבחירות הבאות לרשויות המקומיות.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר בבית קריניצי הצהירו הירוקים על כוונתם להשיב לעיר את רוח חזונו של ראש העירייה המיתולוגי, אברהם קריניצי, ואת הירוק לרמת גן.

אילן מאירי, רכז פניות הציבור של התנועה, ציין בדברי הפתיחה את הסמליות שבבחירת המועד והמקום של מסירת ההודעה. "הזמן", אמר מאירי, "הוא חג ט"ו בשבט,  החג הכי ירוק בשנה. חג שמקדש את הנטיעות  ואת העצים, אחד מהדברים שיותר משפעים על איכות החיים. והמקום – ביתו של אברהם קריניצי, מייסד העיר, שבנה את העיר על פי חזונו  – עיר של גנים ואיכות חיים.  בשבילי, כאדם שנולד וחי ברמת גן,  ובשביל החברים שלי בתנועת הירוקים, החזון של קריניצי עדיין תקף,  ואנו רואים את עצמנו כממשיכי  דרכו.

"כמו קריניצי, גם אנחנו שמים במקום הראשון את איכות החיים בעיר, על כל המשתמע מכך, ואת השירות לתושבים, שהם בעלי הבית האמיתיים של העיר.

"גם את המאבק על גן הקופים אפשר לראות בהקשר הזה. זה לא רק מאבק בעד שטח ירוק ונגד חניון, אלא גם מאבק על הגן ההיסטורי שאברהם קריניצי נטע."

מאירי ציין כי ללשכת פניות הציבור של הירוקים מגיעות פניות רבות של תושבים שאינם מרוצים מסדרי הקדימויות בעיר: "יש בעיר הזאת אוכלוסיות גדולות, שבחרו לגור ברמת גן בזכות החזון של קריניצי.  הם לא מרגישים שהעיר צועדת היום בכיוון הזה, וקשה להגיד שהם אוהבים את מה שקורה. אם אני צריך לשפוט על פי התגובות מהשטח, אז החזון שלנו לאיכות חיים נופל על אוזניים קשובות."

"רמת גן", הכריז מאירי, "עומדת בפני מהפך. מהפך, שלירוקים יש בו, כבר עכשיו, תפקיד חשוב:"הירוקים הם אלה שנותנים לתושבים את התקווה לשינוי."והירוקים הם הגורם שיוביל את המהפך הזה."

מאירי הוסיף כי לתנועת הירוקים "אין אלופים וגם לא פוליטיקאים משופשפים, אבל יש רשימה ארוכה מאוד של תושבים, שאיכפת להם ממה שקורה פה.אנשים מהיישוב, כמוני וכמוך. אנשים שמוכנים לקום ולעשות מעשה למען הקהילה שבה הם חיים."

ד"ר אבי ליליאן, שהוצג כ"יזם בנשמתו שפרץ גבולות ובנה, יש מאין, כמה מיזמים חשובים בתחום החינוך, מנהל מוכשר, חרוץ וישר ורופא וטרינר", פתח את דבריו בהודעה על כוונתו להתמודד על ראשות העירייה.

ליליאן, שענד עניבה ירוקה סמלית, הצהיר כי "שלא כמו קריניצי, שכיהן כראש עיר 43 שנה ברציפות, אני מתייחס לזה כאל שירות מילואים למען הקהילה". הוא הודיע כי בכוונתו להגביל את כהונתו לשתי קדנציות, " ולתרום עשר שנים מחיי למען הקהילה שבה אני חי. מה שטוב לנשיא ארה"ב, טוב גם לראש עיר."

ד"ר ליליאן ציין בדבריו כי "כראש העיר יפעל למען דור העתיד באמצעות קידום החינוך והקטנת הצפיפות בכיתות, וקידום מדיניות ירוקה שתאפשר איכות חיים ראויה, טיפוח חזות העיר, שיפור השירות לתושב וניהול בשקיפות וביושרה".

 ד"ר ליליאן התייחס בדבריו גם לנושא הבנייה בעיר ואמר כי כראש העירייה,  הוא "יבחן מחדש את מדיניות הבנייה, מתוך ראייה שהמפגעים שיוצרים מגדלי המגורים, בהם הגדלת הצפיפות בכיתות ובכבישים, גוברת על התועלת שבניצול יעיל של שטחים".

בתגובה לשאלה, אמר ד"ר ליליאן כי הוא רואה באנשי האופוזיציה האחרים שותפים ראויים ומכובדים ולא מתחרים "על אופן השותפות נדון בשלב אחר".

חני נחמיאס, יו"ר נוער הירוקים, אמרה כי היא שותפה מלאה לחזון להחזיר את הירוק לרמת גן. נחמיאס, הנושאת את דגל הטיפול ברווחת בעלי החיים, הצהירה כי יש לצמצם את כמות בעלי החיים דרי הרחוב באמצעות מדיניות של צמצום ילודה, וכן ליזום בנייה של כלבייה מודרנית.

עו"ד ניר רוזן, רכז מתנדבים ופעילות השטח,  הציג את תוכנית העבודה של הירוקים, הכוללת גם מהפך בתחום התחבורה הציבורית, מתן קדימות לשבילי אופניים, נטיעה מסיבית של עצים, צמצום מפגעי רעש וזיהום ומתן פתרונות מגורים לצעירים.

במסיבת העיתונאים נכח גם פאר ויסנר, יו"ר מפלגת הירוקים הארצית, שהציג את ד"ר ליליאן כ"ראש העירייה הבא של רמת גן, ראש עיר ראוי, ירוק אמיתי, ולא אחד שעושה את עצמו ירוק, כמו צבי בר."

האירוע נחתם בטקס מרגש של חלוקת תעודות הוקרה לשתי נשים צעירות שהצטיינו בפעילות ירוקה:

אביה תמיר, נערה שגילתה מעורבות אישית עמוקה במאבק על גן הקופים, וארגנה ביוזמתה הפרטית  "תנועת מחאה", שבמסגרתה הפעילה את חברותיה והחתימה 250 תושבים על עצומה הקוראת להמנע מפגיעה בגן; ולי לואיס, אישה צעירה המקדישה את מירב זמנה לפעילות התנדבותית למען הקהילה, והיא הרוח  החיה בפעילות ההדרכה של "נוער הירוקים", המקנה ידע בנושא איכות הסביבה לחברי תנועות הנוער בעיר.

"בשביל הדור הזה", ציין ד"ר ליליאן." אנחנו פועלים. מטרתנו היא להבטיח לצעירים חינוך טוב יותר ומקום נעים לחיות בו".

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 3.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“רמת גן – עיר לקראת מהפך , ד"ר אבי ליליאן ראש העירייה הבא של רמת גן”

  1. מאת תושב רמת גן:

    ד"ר אבי ליליאן יו"ר הירוקים – כדאי שתחליף את הניסאן טרנו שלך (רכב שטח עם מנוע דיזל גדול ומזהם) בטויוטה פריוס או סיוויק היבריד וגם שתוותר על טיולי השטח ההורסים את השדות ואת פרחי החורשות בטבע לפני שאתה מחליט לייצג את מפלגת הירוקים…

לכתוב תגובה