הולחו"ף אימצה את בקשת הירוקים בחוף הנפרד באשדוד

23 לפברואר 2008   מאת:

pb160009_exposure_resize.JPG
 

ב- 13 בפברואר התכנסה ועדת המשנה למיון תכניות של הולחו"ף (הועדה לשמירה על החופים) ודנה בנושא החוף הנפרד באשדוד.  בועז רענן  שיגר מכתב לועדה ודרש לצמצם את החניות למכוניות ולבטל את חניות האוטובוסים אשר אמורות להיות על שטח ציבורי פתוח. הנימוק לכך שהאוכלוסייה הדתית, המגיעה לחוף הנפרד בימי החול בלבד יכולה להשתמש בחניה של חוף י"א הסמוך, אשר בשבתות מלא עד אפס מקום אך בימי החול אינו מתמלא. כמו כן דרש הפורום לאפשר תחנות הורדת והעלאת נוסעים בקרבת שערי הכניסה למיתחם עצמו, ולהורות לאוטובוסים להמתין בחניונים הקיימים בריביירה – החוף הדרומי.

תושבי העיר זוכים למעשה בשטח ירוק גדול יותר, לא יוסתר הנוף לים, ימנעו מטרדי ריח ורעש ממנועי האוטובוסים לגרים מול החוף וכן להולכי הרגל הרבים ההולכים לאורך הטיילת של שד' משה דיין. הציבור הדתי אינו נפגע והאוטובוסים ימתינו במגרשי חנייה גדולים ובטוחים הקיימים במרחק דקות נסיעה ספורות.

כזכור, בועז רענן, יו"ר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד הבחין בחודש נובמבר 2007 בביצוע עבודות עפר על החוף. הסתבר כי העבודות בוצעו ע"י חפ"א וללא היתר מהעירייה. העבודות הופסקו ע"י העירייה לאחר יומיים, וזאת לאחר הפצרת הפורום הציבורי לאיכות הסביבה, אך נזק נגרם לחוף. העירייה ניסתה להסדיר את התכניות בולחו"ף, אך ההוראה שהוחלטה היא שיש לצמצם את השטח לחניית המכוניות ולבטל את חניית האוטובוסים.

הפורום הציבורי קרא השבוע למהנדס העיר לדאוג להשבת המצב בשטח לקדמותו, להחזיר את כל כמויות החול שהוצאו מהמקום (הסמוך לגדר החדשה שלאורך הטיילת) ולהוציא לאלתר את ערימות פסולת התשתיות המכערות את  החוף לאתר מוסדר.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

תגובה אחת ל-“הולחו"ף אימצה את בקשת הירוקים בחוף הנפרד באשדוד”

  1. מאת אלמוג:

    הדתיים לא ירדו בחוף י"א בגלל בעיות של צניעות וגם אני לא זוכר שהתלוננתם שעשו את החנייה של י"א למה לא מגיע לחוף הנפרד חנייה משלהם ?
    יש דברים שאתם צודקים ויש דברים שלא בזה אתם טועים
    לגבי נחל לכיש בשנה האחרונה ירד שמה הזיהום באופן משמעותי בתור אחד שמסתובב שמה הרבה היום אפשר לראות אכלוסיה גדולה מאוד של צבים וברווזים וגם הריח שהיה בעבר נעלם

לכתוב תגובה