ארכיון הנושא 'סניף אשדוד'

חקירת אגן כימיקלים: במשרד להגנת הסביבה או במשטרה? כתבה ברשת ב'

יום שני, 09 לפברואר 2009   מאת:
[audio:http://www.green-party.org.il/reshet_b_080309.mp3]

שריפה במפעל כימיקלים באשדוד, 4 פצועים בינוני

יום רביעי, 14 לינואר 2009   מאת:

דליקה גדולה פרצה הערב במפעל "אגן כימיקלים" בצפון העיר אשדוד, ובאזור נשמעו פיצוצים עזים; כוחות הכיבוי הצליחו להשתלט על האש, אך הלהבות טרם כובו. התושבים באזור מתבקשים להישאר בבתיהם ולאטום את החלונות, המשטרה סגרה לתנועה את הכניסות והיציאות לעיר בחלקה הצפוני נסגרו לתנועה

יושב-ראש מפלגת הירוקים, פאר ויסנר, קרא הערב לפנות מפעלים עם חומרים מסוכנים מריכוזי אוכלוסייה ולהקים ועדת בדיקה לפינוי המפעלים ממרכזי האוכלוסיה. "המפעלים באשדוד, ברמת חובב ובמפרץ חיפה הם פצצות מתקתקות, אשר עד היום בנס לא גרמו לנפגעים רבים יותר", הזהיר ויסנר

לכתבה באתר גלי צה"ל לחצו כאן…

מפלגת הירוקים ירתה את יריית הפתיחה לבחירות הארציות

יום רביעי, 12 לנובמבר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים רשמה הישג מרשים בבחירות המקומיות לרשויות המקומיות. מפלגת הירוקים נכנסה לכ-22 רשויות מקומיות ובסה"כ קיבלה כ-50 מנדטים. מפלגת הירוקים התמודדה ברשויות מקומיות מנהריה בצפון ועד אילת בדרום.

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר: " אמש זכינו לאמונם של תושבים רבים מכל רחבי הארץ שדורשים לשפר את איכות החיים והסביבה בישראל".

על פי נתונים שהתקבלו במפלגת הירוקים קיבלה המפלגה את המנדטים הבאים :

1. חיפה – 4 מנדטים,
2. ראשון לציון – 3
3. רמת גן- 3
4. כפר סבא -3
5. נהריה – 3
6. תל אביב – 3
7. נשר- 4
8. גבעתיים- 2
9. מודיעין- 2
10. קרית אונו- 2
11. אזור-2
12. אשדוד-2
13. הרצליה-1
14. בת-ים 1
15. אשקלון- 1
16. פרדסיה- 1
17. מגדל העמק-1
18. רמת השרון-2
19. הוד השרון- 2
20. קרית אתא-2
21. חדרה -2
22. פתח תקווה-1

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר : " מדובר בהישג משמעותי, אמש זכינו לאמונם של תושבים רבים מכל רחבי הארץ שדורשים לשפר את איכות החיים והסביבה במקום מגוריהם.

העובדה כי הגענו לכ- 50 מנדטים בסך הכללי מדברת בעד עצמה וכעת עלינו להפשיל שרוולים ולצאת ולעבוד למענם. התוצאות המרשימות הן יריית הפתיחה של מפלגת הירוקים במטרה לקבל את אמון העם גם בבחירות הארציות כדי שנוכל להשפיע מתוך הכנסת הבאה ולקדם סדר יום סביבתי וסדר יום חברתי במדינת ישראל ."

ירוק באשדוד – שלולית רוברטס

יום ראשון, 24 לפברואר 2008   מאת:

dsc_0055_exposure_resize.JPGגשמי הברכה האחרונים מלאו את שלוליות החורף בפארק החולות.

כבר מאמצע חודש פברואר 2008 שלולית רוברטס אשר מדרום לתל אשדוד התמלאה ומהווה אתר לעופות מים ומטיילים

ירוק באשדוד – פריחת השקדיה

שבת, 23 לפברואר 2008   מאת:

dsc_0049_exposure_resize.JPGהשקדיה פורחת בתל אשדוד

23 פברואר 2008

ירוק באשדוד – פריחת אירוס הארגמן

שבת, 23 לפברואר 2008   מאת:

dsc_0020_exposure_resize.JPGפריחת אירוס הארגמן בין כביש הכניסה הצפונית למפעל אגן.

23 בפברואר 2008. פריחה נוספת בשמורת מבוא אשדוד

"איכות כה גרועה של מי הנחל גורמת בהכרח למפגעים סביבתיים וחושפת את הציבור לסיכונים תברואתיים חמורים"

שבת, 23 לפברואר 2008   מאת:

למרות ההודעה של דובר עיריית אשדוד שהתוצאות "קובעות כי איכות המים בנחל לכיש טובה מאד", בהסתמכו על מכתבו של יועץ העירייה דר' מוקי שפר, כתב דר' דותן כי איכות המים בלכיש גרועה.

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה דוגם את נקזי הנחל ע"י מעבדה מוסמכת וההוכחה הנחרצת היא שהנחל מזוהם דרך הנקזים המזוהמים של העירייה. את תוצאות מנתח הפורום וכן אנשי מקצוע מעמותות "צלול" ו"אדם טבע ודין" ומיד ניתן להסיק על מצבו העגום של הנחל.

מר אריק בר שדה, מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה כתב לפורום בתאריך 6/1/2008  שהעירייה הגישה בקשה להיתר הזרמות דרך הנקזים.  בתאריך 30/1/2008 התקיים דיון בוועדה למתן צווי הרשאה להזרמה לנחלים, אחד הנושאים שעלו היה בקשת עיריית אשדוד לקבל צו הרשאה להמשך הזרמות התשטיפים/מי נביעות דרך הנקזים הדרומיים של אשדוד. "המשרד להגנת הסביבה הביע התנגדות. ההחלטה שהתקבלה היתה לסרב לבקשה."

מנגד, דר' מוקי שפר, יועץ העירייה לנושא שפכים, טוען כי איכות המים בנחל טובה והעירייה נאחזת בהודעה זו בקרני המזבח.

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד ועמותת צלול ימשיכו לפעול להצלת הנחל על המערכת האקולוגית והסביבתית שבו וכן ימשיכו לפעול למען בריאות ובטיחות הציבור הרחב  בעיר וסביבתה.

הולחו"ף אימצה את בקשת הירוקים בחוף הנפרד באשדוד

שבת, 23 לפברואר 2008   מאת:

pb160009_exposure_resize.JPG
 

ב- 13 בפברואר התכנסה ועדת המשנה למיון תכניות של הולחו"ף (הועדה לשמירה על החופים) ודנה בנושא החוף הנפרד באשדוד.  בועז רענן  שיגר מכתב לועדה ודרש לצמצם את החניות למכוניות ולבטל את חניות האוטובוסים אשר אמורות להיות על שטח ציבורי פתוח. הנימוק לכך שהאוכלוסייה הדתית, המגיעה לחוף הנפרד בימי החול בלבד יכולה להשתמש בחניה של חוף י"א הסמוך, אשר בשבתות מלא עד אפס מקום אך בימי החול אינו מתמלא. כמו כן דרש הפורום לאפשר תחנות הורדת והעלאת נוסעים בקרבת שערי הכניסה למיתחם עצמו, ולהורות לאוטובוסים להמתין בחניונים הקיימים בריביירה – החוף הדרומי.

תושבי העיר זוכים למעשה בשטח ירוק גדול יותר, לא יוסתר הנוף לים, ימנעו מטרדי ריח ורעש ממנועי האוטובוסים לגרים מול החוף וכן להולכי הרגל הרבים ההולכים לאורך הטיילת של שד' משה דיין. הציבור הדתי אינו נפגע והאוטובוסים ימתינו במגרשי חנייה גדולים ובטוחים הקיימים במרחק דקות נסיעה ספורות.

כזכור, בועז רענן, יו"ר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד הבחין בחודש נובמבר 2007 בביצוע עבודות עפר על החוף. הסתבר כי העבודות בוצעו ע"י חפ"א וללא היתר מהעירייה. העבודות הופסקו ע"י העירייה לאחר יומיים, וזאת לאחר הפצרת הפורום הציבורי לאיכות הסביבה, אך נזק נגרם לחוף. העירייה ניסתה להסדיר את התכניות בולחו"ף, אך ההוראה שהוחלטה היא שיש לצמצם את השטח לחניית המכוניות ולבטל את חניית האוטובוסים.

הפורום הציבורי קרא השבוע למהנדס העיר לדאוג להשבת המצב בשטח לקדמותו, להחזיר את כל כמויות החול שהוצאו מהמקום (הסמוך לגדר החדשה שלאורך הטיילת) ולהוציא לאלתר את ערימות פסולת התשתיות המכערות את  החוף לאתר מוסדר.