כנגד ארבעה בנים דיברה הסביבה

18 לאפריל 2008   מאת:

חכם שפועל, רשע שמזהם, אחד שעושה פרצוף של תם וזה שפשוט אין לו כסף לשאול. פאר ויסנר, יו"ר מפלגת הירוקים, מדבר כנגד ארבעה טיפוסים סביבתיים וכאלה שפחות
גם השנה נחזור בהגדת הפסח אל "חכם", "תם", "רשע" וזה "שאינו יודע לשאול" –  אותם ארבעה  בנים, נגדם דיברה התורה 
לסביבה בישראל יש ארבעה בנים, שאילו יכולה הייתה לדבר, הייתה מדברת כנגדם


נתחיל דווקא עם אחד, "תם":
השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא.
לא פעם מצטיירת בראשי התמונה של השר להגנת הסביבה, עזרא, ישוב על כסא עם ידיים קשורות בחבל ומבט של תם על פניו האומר: "מה אתם רוצים היה יכול להיות יותר מזוהם … תגידו מילה טובה … מה לעשות אבל אין לי שקל בתקציב… ".
התמונה הזאת למען האמת לקוחה מהמציאות. השר להגנת הסביבה אינו מבין או רוצה להבין מה לא נכון בזה שהוא עדיין נוסע ברכב מזהם ולא גורס אותו.

השר לא מבין, שאת תעשייני ישראל וחבריו הנדל"ניסטים הוא, בתפקידו הנוכחי, אינו יכול לחבק, השר עזרא עדיין לא מבין כנראה, שנחוצה יותר אכיפה נגד המזהמים את הארץ.

הוא אינו מבין או רוצה להבין, שהוא פעל רק בשנה האחרונה, לפחות פעמיים, נגד חוות דעת של אנשי משרדו (בהקמת עיר הבה"דים ובנושא הקמת קיר באפולוניה בחוף הים בהרצליה).

הרצון של הירוקים הוא להאמין כי התנהלותו זו של השר היא סוג של תמימות מדומה ולא יותר.

"חכם" – שי אגסי. אל מול "מפרגנים" רבים ועל אף "לחצים" שהופעלו עליו, שי אגסי לא נרתע  מקידום המכונית החשמלית בישראל.

החל משיתופי פעולה עם יצרני רכבים ועד להקמתן של נקודות הטענה למכוניות החשמליות בערים. אגסי נפגש עם הירוקים, ראשי רשויות מקומיות, ראש הממשלה, נשיא המדינה ואחרים בנושא. 

בזכותו מה שכבר קיים בעולם יקרה גם בישראל בקרוב. הרבה בזכותו גדלו באופן משמעותי הזמנות של כלי רכב היברידיים לארץ.

נכון, הירוקים מעדיפים תחבורה ציבורית – אוטובוסים ורכבים – אבל אם כבר משתמשים ברכב אז  כזה שלא מזהם את הסביבה. אגסי כל הכבוד!

עידן עופר, דרך אגב, שותף בפרויקט המכונית החשמלית בישראל.

האח, סמי עופר
לזהם את מדינת ישראל ולחיות מעבר לים זו רשעות. לזהם ולא לנקות זו רשעות מכופלת. בדרך הזאת פועל סמי עופר. 
מפעליו מזהמים את דרומה של הארץ ואת מפרץ חיפה יום-יום ושעה-שעה. אלפי אזרחים סובלים מזיהום ומשלמים על כך באיכות חייהם, ומה עושה עופר בנדון?

במקום להשקיע  40 מיליון שקל במפעליו לצמצום זיהום האוויר והפגיעה בסביבה, לוקח אותם עופר לטובת אגף במוזיאון בריטי, שבתמורה להם יישא את שמו, ושאנחנו כאן נשבור את הראש עם  הזיהומים.  

עופר יודע בדיוק כמונו כי כוחו של המשרד להגנת הסביבה הוא אפסי, ואין מי שיפריע לו להמשיך ולזהם. סמי עופר, תורם מליוני שקלים לטובת בית-חולים איכילוב. אבל עצוב לי לדעת שגם לשם יגיעו אנשים פגוים מסביבה מזוהמת.

"שאינו יודע לשאול". האוכלוסיות המוחלשות.
אותם אנשים אשר שותים מים מהברז גם אם הם מזוהמים, כי אין להם אפשרות לקנות מים מינרליים.
אזרחים, שבצמוד לביתם שמים אנטנות סלולאריות ואין להם את הכוח להיאבק נגד הרשויות, אנשים שסוללים להם כביש ליד הבית על חשבון עוד שטח ירוק.

האוכלוסיות המוחלשות בישראל אינן שואלות שאלות כי כבר אין להן כוח לשאול. הן מותשות,  מבולבלות ובהרבה מן המקרים הן מקבלות את הגזירות כמו שהן.

אלו אותם אנשים, שיוצאים מוקדם בבוקר לעבודה וחוזרים הביתה בערב, לרוב עם משכורת שיוצרת מספיק דאגות, גם בלי להיות מודעים למפגעים הסביבתיים שבקירבתם.

לא קשה לנחש, שמתמודדים רבים היו על תפקיד הבן "הרשע". הגיע הזמן, שהגופים הציבוריים הממשלתיים יתחילו לתת את הדעת בנושאים הסביבתיים כפי, שהדבר קורה יותר ויותר בשוק   הפרטי. אולי בשנה הבאה אחד מהם יהיה "חכם".

למאמר המלא ב NRG 

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה