מפלגת הירוקים: הבניה המתכננת בחוף הבונים סותרת את עקרונות חוק החופים

27 לספטמבר 2008   מאת:

השבוע קיבלה ועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ובניה את בקשת מפלגת הירוקים להצטרף כצד בערר שהגישה החברה להגנת הטבע נגד החלטה לבנות בחוף הבונים מספר מוקדי תיירות.


חוף הבונים מתוך אתר המשרד להגנת הסביבה

רקע:
לפני כמה חודשים הביאו מועצה אזורית חוף כרמל תוכנית לפיתוח חוף הבונים שכוללת הוספת חוף רחצה, הקמת שני מוקדי תיירות כולל מסעדה וטיילת.
במרס השנה אישרה הועדה לשמירת הסביבה החופית את התוכנית, ועל כך הגישה החברה להגנת הטבע ערר, זאת בטענה כי הקמת מוקדי תיירות וחוף רחצה תהווה פגיעה קשה באופיו הטבע של אחד מן החופים האחרונים בישראל שהטבע נשמר בו.

לפני מספר ימים הגיש דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים בקשת הצטרפות לערר של החל"ט והשבוע אישרה הועדה כי מפלגת הירוקים תצורף כצד בערר.

הטענות המרכזיות של הירוקים הם:

  1. הירוקים תמוכים בטענות של החל"ט שלא נכון יהיה להקים במקום חוף רחצה אלא להרחיב את שמורת הטבע.
  2. הפיתוח המתוכנן לחוף הבונים שכולל הקמת טיילת ומסעדה הינו בעל אופי אורבאני זאת בניגוד לאופיו של חוף הבונים שהינו חוף "פראי" מוקף בשטחים פתחים.
  3. לכן טעונים הירוקים כי החלטה להפוך את חוף הבונים לחוף אשר יכלול פעילות אורבאנית הינה בניגוד לנאמר בחוק החופים אשר דורש מורה על לוועדה לשמירת הסביבה החופית להבחין בין חוף שהינו באזור עירוני לבין חוף פראי מוקף בשטחים פתוחים.
  4. עוד טוענים הירוקים, כי יש לשולל במכל ובכל את ההיגיון בבסיס התכנית כי נדל"ן מניב בחוף הינו נחוץ לתחזוקת החוף ושמירה על הטבע. הירוקים רואים בתפיסת עולם זה כתפיסה מסוכנת שתכשיר המשך ניצול משאבי החוף של ישראל לנדל"ן וזאת בניגוד לעיקרון שיש לשמור על החוף כשטח ציבורי פתוח לכלל הציבור.

הירוקים מציינים כי גם אם הועדה תחליט שיש מקום לאשר הקמת חוף רחצה חדש בחוף הבונים, על הועדה להגביל את הפעילות בחוף למינימום הפרעה לסביבה, ולכך על הפעילות בחוף להיות בשעות הרחצה בלבד.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים מוסר:"חוף הבונים הוא אחד מן החופים היחידים בישראל אשר נשמרו בהם ערכי טבע ונוף ייחודיים. אנו מקווים שועדת הערר תבין כי יש כאן ספסרות נדל"ן במשאבי החוף של ישראל ותפסול את התוכנית."

לקראית בקשת ההצטרפות במלאה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

5 תגובות ל-“מפלגת הירוקים: הבניה המתכננת בחוף הבונים סותרת את עקרונות חוק החופים”

  1. מאת ערן מבל:

    התאור בכתבה זו מנותק לחלוטין מהמציאות. תכנית המתאר לחוף הבונים עוסקת בהגנה ושימור החוף. בתכנית נכללת הרחבה ניכרת של שיטחי שמורת הטבע, הגבלת כמות המשתמשים בחוף, הסטת מוקד הפעילות העיקרי היום באזור המפרצים הרגיש ביותר לחוף החולי שמצפון לנחל מהר"ל, בתכנית מנגנונים האוסרים הקמת אוהלים ו"התנחלויות חוף"הגבלות על פעילות בחוף, תוספת שרותים ומלתחות (מי לא מכיר את ערמות הצואה וניר הטואלט בעורף החוף, מזנון ושביל כורכר או בטון פיגמנטי מנחל מהר"ל לגבעות הצבעטנים (זו הטיילת….) נספחי עיצוב ופיתוח קפדניים ועד…… כמה קל להשמיץ ולסלף,אין לי ספק שמי שמפיץ הידע המוטעה לא בדק התכנית , לא שוחח עם עורכי התכנית לא שוחח עם רוב מוחלט של חברי מליאת ועדה מחוזית, רוב מוחלט של חברי מליאת וולחוף, רוב מוחלט של חברי ועדת המשנה של המועצה הארצית אשר תמכו באישור התכנית. אדריכל ערן מבל

  2. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » רשות הטבע רוצה לבנות בחוף הבונים כדי לפקח על המבקרים:

    […] כשמורה, טוענים החברה להגנת הטבע, המשרד להגנת הסביבה ומפלגת הירוקים שמדובר בבנייה שתפגע בסביבה ותגביר את לחץ […]

  3. מאת רונית:

    אדריכל ערן מבל?
    האם אתה יכול להצביע על מנגונני האכיפה _(כמו שאתה מתאר אותם) שמחייבים תכנית פיתוח כזאת???
    הרי כל המפגעים שקיימים בחוף הם אחלה תואנה בשבילכם לתכנית פיתוח כזאת
    אבל אפילו אתם יודעים שלא הקמת 2 מוקדי פיתוח, ולא הקמת חנייה נוספת ולא הקמת טיילת – כן טיילת!!( וזה לא משנה אם היא מכורכר או מבטון פיגמנטי )ובטח ובטח לא הקמת מסעדה בשטח של 90 מ"ר!!! תעזור לשמירה על השמורה
    הכל חירטוט !!!!!

  4. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » השבוע: ההחלטה על עתיד חוף הבונים:

    […] של חוף הבונים. המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע ומפלגת הירוקים מתנגדים לתוכניות הבנייה במקום בנייה וטוענים כי יש […]

  5. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » ניצחון לירוקים: חוף הבונים ישאר טבעי ונטול בנייה:

    […] וחופים במפלגת הירוקים, מסר: "אנו שמחים שהולוח"ף קיבל את עמדתנו שפיתוח מסחרי כפי שהוצע אינו מתאים לחוף הבונים, יש […]

לכתוב תגובה