הטרגדיה הירוקה של כולנו

17 לינואר 2009   מאת:

שלום, כאן אריאלה רינגל הופמן, מספר שלוש ברשימת מפלגת הירוקים לכנסת.

זה לא הנושא, אומרים לי, זה העיתוי. אחרי כמה שבועות של קמפיין, גם אם על אש נמוכה, נדמה לי שהייתי מעדיפה שיאמרו לי, ההיפך. העיתוי מצוין, אבל הנושא, אפס, לא ממש מעניין אותנו. למה? כי אז אפשר היה לנהל ויכוח עקרוני על הדברים. זה לא העיתוי הוא משפט שסוגר דלתות, נועל את תאי המוח, מייבש את השיח הציבורי בכל פעם שאנחנו נדרשים לנושאים ירוקים.

בין מלחמת לבנון הראשונה, לאינתיפאדה הראשונה, בין האינתיפאדה השנייה למלחמת לבנון השנייה, בין עזה אחת, שתיים, שלושים ושתיים, המאמץ להחזיר את הנושאים הירוקים לסדר היום הוא מאמץ מתיש. מתיש, אבל חיוני, קשה, אבל הכרחי.
צריך להיות משוגע לדבר כדי לסחוב את העגלה הזו במעלה התשובות היורדות, מול הטיעון שלצערנו, במציאות הישראלית כבר 60 שנה, אינו מחליק מטה בסולם סדרי העדיפויות: העניין הביטחוני. קל להיסחף לתוכו, כי מה יקר לנו מחיינו, כי מה מיידי לנו מתמונות החיילים באפודים כבדים, באור המצלמות הירקרק. רק שזו טעות אופטית.
לא צריך היה את השריפה השבוע במפעל 'אגן' כימיקלים, את תמרות העשן השחור, כדי להזכיר לתומכי הירוקים כמה קריטי הנושא. צריך להסביר את זה לתומכים הפוטנציאליים, אלה שמאמינים בחשיבות העניין, רק כמו שאמרנו, חושבים שיש זמן, מחר, מחר כך, כשירווח.

מים נקיים, אוויר צלול, ריאות ירוקות, חופים פתוחים לכל, מחסום בפני שמלת הבטון והמלט, עקשנות מול נדל"ניסטים, תחבורה מתחשבת, תכנון קפדני, חוקים רלוונטיים, אכיפה נחושה, כל אלה עומדים על סדר יומה של מפלגת הירוקים, הם חייבים לעמוד גם על סדר יומו של הציבור. זו לא פריווליגיה של עשירים, זה עניין של חיים ומוות, לא באופן מטאפורי של עניים, וכולנו: ימין, שמאל, דתי, חילוני, ערבי, יהודי, יוצא עדות אשכנז, כמו ייוצא עדות המזרח, עניים במה שקשור לאיכות הסביבה.

החיילים שומרים על הארץ. גם אנחנו. הם עושים את זה על קו הגבול, ומעבר לו, אנחנו עושים את זה בין הגבולות. שומרים על הארץ, זה אנחנו הירוקים, יחד אתכם, כי אין ברירה אחרת. כן, גם בימים טרופים אלו.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 1.00 מתוך 5)
Loading...

3 תגובות ל-“הטרגדיה הירוקה של כולנו”

  1. מאת גלילו:

    אריאלה…
    את יודעת,לא ידעתי אם לצחוק או לבכות [למרות שהנטייה הייתה לבכות] מהרעיון לחדש את הרכבת מעפולה לתל אביב.
    לכי קודם ותראי את שטח הרכבת בעפולה,לכי ותראי מה קורה שם ורק אחר כך תחליטי אם כדאי בכלל לתת לעיר המסכנה הזו את ה"תענוג" הזה.

    חבל שמפלגה שרוצה קרדיט עושה דברים בלא לבחון את טיבם.

  2. מאת עידית:

    אריאלה שלום
    במסגרת עיתון ספירלה, מכללת ספיר, שדרות
    אנו מראיינים עיתונאים שעברו לפוליטיקה
    אשמח באם תוכלי ליצור קשר
    עידית

  3. מאת שרון:

    מה לגבי שינוי התקנים לאנטנות סלולריות? החוקים הדרקוניים בארץ מאפשרים לכל אחד לשים אנטנה בבנין כיום. וכמו כן – גם לחברת החשמל מותר לעשות מה שהיא רוצה. לא הזכרתם את הנושא באתר שלכם. ומה עם הפסקת ההפלרה?

לכתוב תגובה