הירוקים :קבוצת מעריב גורמת להטעייה מכוונת בין הירוקים ובין המפלגה התומכת בסמים

13 למרץ 2006   מאת:

פאר ויסנר, יו"ר הירוקים-למען איכות הסביבה: מעריב משרת במכוון קבוצה של בעלי הון החוששת מפועלה של מפלגת הירוקים נגד מפעלים מזהמים שבבעלותם

מפלגת הירוקים-למען איכות הסביבה המתמודדת בבחירות לכנסת יוצאת במתקפה חסרת תקדים נגד קבוצת מעריב, נגד המו"ל עופר נמרודי ונגד העורך הראשי אמנון דנקנר. הירוקים-למען איכות הסביבה מאשימים את מעריב בכך שהוא פועל באופן שיטתי ומכוון להטעיית הציבור בכל הקשור למפלגת הירוקים. לטענת המפלגה, מעריב כורך בפרסומיו, במכוון, את מפלגת הירוקים הפועלת למען איכות הסביבה עם המפלגה הפועלת למתן לגליזציה לסמים. זאת במטרה לפגוע ברצינות ובלגיטימיות של הערכים של שמירת איכות הסביבה, אותם מקדמת המפלגה. לטענת הירוקים-למען איכות הסביבה, התנהגותה של קבוצת מעריב לא רק שפוגעת קשות בראשי הירוקים, בפעילים ובבוחרים, אלא פוגעת גם בערכי היסוד של הדמוקרטיה.

במכתב חריף שהוציא היום למו"ל מעריב, לעורך הראשי ולשופטת בייניש טוען עו"ד יוסף אסף קוסטיקה – בא כח מפלגת הירוקים, כי פעילותה של מערכת מעריב ביחס לירוקים-למען איכות הסביבה יוצרת הטעיה של הציבור, מסיטה את דעתו ופוגעת פגיעה קשה בזכות הבוחרים לבחור במפלגה המזוהה עם ערכיהם ובזכות מועמדי המפלגה להיבחר על ידי אותו הציבור. "אין ספק כי הבלבול שנוצר עד כה, פוגע במרשתי ובכך נגרם לה נזק עצום ומתמשך" כותב קוסטיקה.

כדוגמא לבלבול מביאים הירוקים-למען איכות הסביבה את הסיקור שניתן לערב התשדירים הראשון בו לכל מפלגה שהופיעה ניתן סיקור וכותרת ייחודים, ואילו בכותרת סיקור תשדיר הירוקים הופיע לוגו של מפלגה אחרת כשהוא מוצמד ללוגו הירוקים, כך שלקורא נוצר רושם שמדובר באותה מפלגה.

מעבר לפגיעה בשמו ובמעמדו של סגן ראש עיריית ת"א ויו"ר מפלגת הירוקים-למען איכות הסביבה, בח"כ לשעבר מרדכי וירשובסקי, חבר מועצת עיריית ת"א מטעם הירוקים, ובשאר ראשי המפלגה תוך יצירת רושם כי הם תומכים במתן לגליזציה לסמים, הירוקים מביאים דוגמאות נוספות לנזקים הנגרמים לאנשיהם כתוצאה מהבלבול התקשורתי בין המפלגות. מועמד מספר 3
ברשימת מפלגת הירוקים לכנסת אוריאן קנצפולסקי, הינו איש חינוך והפרסום המבלבל פגע באופן קשה בשמו הטוב, בפרנסתו ובמוניטין שלו כאיש חינוך, והוא נאלץ מאז להתמודד עם פניות חוזרות ונשנות של הורים מבולבלים התוהים על אופי פעילותו. קנצפולסקי פנה במכתב הקורא למערכת מעריב לתקן את המעוות ולצמצם את הנזק שכבר נגרמו, אולם לשווא. פניתו למעריב, כמו גם פניות נוספות להפסקת פעילות פוגענית זו, אף הן לא נענו.

פאר ויסנר, יו"ר מפלגת הירוקים-למען איכות הסביבה אינו מהסס להאשים את קבוצת מעריב בכך שמאחורי הפרסומים המטעים עומדת קבוצה של בעלי מפעלים מזהמים, נגדם פועלת המפלגה: "קבוצת מעריב משרתת במכוון קבוצה של בעלי הון ובעלי מפעלים החוששים מפועלה של מפלגת הירוקים נגד המפעלים המזהמים שבבעלותם" מאשים ויסנר.

למרות הסיקור המטעה והרצון לפגוע במפלגה, ויסנר הודיע כי אינו מתכוון להפסיק להאבק נגד המפעלים המזהמים. "מדי שנה מתים בגוש דן בלבד כ – 1,100 איש כתוצאה מזיהום וכ – 28,000 ילדים מתאשפזים עקב מחלות ריאה הנובעות מזיהום האוויר. למען ילדינו אנו חייבים לעצור את הטירוף הזה, וכך נמשיך לעשות לאחר הבחירות".

במכתבו דורש עו"ד קוסטיקה כי בטרם תיאלץ מפלגת הירוקים-למען איכות הסביבה לפנות לערכאות משפטיות ולתבוע עבור הנזקים שנגרמים לה, נדרשת מערכת מעריב לחדול מיידית מן הבלבול והמבוכה שהיא יוצרת ולתקן את פרסומיה, ובכך להקטין את הנזקים שנגרמו עד כה.

מפלגת הירוקים נוסדה בישראל בשנת 1997 בעקבות אסון המכביה, בו נהרגו ספורטאים בשל זיהום מי הירקון, ומאז פועלת המפלגה באופן רציף ורציני לקידום נושא איכות החיים והסביבה בישראל. בבחירות האחרונות בת"א זכו הירוקים להצלחה מרשימה והכניסו למועצת העיר חמישה נציגים, וביניהם השחקנית אורנה בנאי. יו"ר המפלגה, פאר ויסנר, אף מכהן כסגן ראש עיריית ת"א.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה