אזהרה: לא להעביר צילומים לYNET

17 לאפריל 2009   מאת:

מידי פעם אני נתקל באנשים שחושבים שאני אידיוט, מקרה כזה קרה לי היום עם עורך מדור ירוק של YNET רוני בודוני. אני חייב לומר מדובר בהתנהגות חצופה ויהירה שמזמן לא נתקלתי בה.

זה הסיפור, בפברואר 2008 התקיימה הפגנה בחוף פלמחים שהייתה בעצם תחילתו של המאבק נגד כפר הנופש. אנחנו הגענו להפגנה לפני תחילתה, בחוף היו מעט אנשים ולכן התחלתי לצלם במקום כמה תמונות אווירה.

לאחר ההפגנה חזרתי הביתה ושלחתי תגובה לכתבת YNET יעל עברי, כולל שני צילומים שחשבתי שהם טובים. הצילומים האלו לא בדיוק צילומים של הפגנה, יותר צילומים שמנסים להעביר מסר ויזואלי שמבטא את תפיסת העולם שלי.

יש קוד לא כתוב בין עיתונאיים למקורות שלהם, כאשר אדם או ארגון משתתפים באירוע כלשהו ושולחים צילומים אל העיתונאי אם הצילום מתפרסם אז נכנסת גם תגובה של אותו גורם. כך היה גם בכתבה הזו.
אלא שאנשי YNET כנראה התאהבו בצילומים שלי והחלו להשתמש בהם כמעט בכל כתבה שעסקה בנושא חוף פלמחים, כל זאת כמובן בלי שהרשתי להם לעשות שימוש מעבר לכתבה ההיא.

אתמול התפרסמה עוד כתבה בנושא, ולהפתעתי שוב התפרסם הצילום שלי כולל בעמוד הראשי YNET.
פניתי לעורך המדור ובקשתי שיוסר הצילום, ויפסקו להשתמש בו. להפתעתי במקום התנצלות קיבלתי ממנו טקסט שכביכול נכתב על-ידי שנתון להם אישור חופשי לעושת כרצונם בצילומים שלי, כולל לא לתת לי קרדיט!
הנה הטקסט:

אני דרור עזרא מאשר לאתר ynet לפרסם את התמונה (שם התמונה: חוף פלמחים).
באמצעות מייל זה אני מצהיר כי אני מחזיק בזכויות היוצרים לרבות הקניין הרוחני
ומאשר לפרסם את התמונה ללא תמורה וללא קרדיט לצלם. (שם פרטי ומשפחה של צלם)
כמו כן, אני נושא באחריות על כל תביעה שתגיע מצלם אשר יטען (ויוכיח) כי הוא מחזיק בזכויות היוצרים ואו הרוחניים של יצירה זאת.

דרור עזרא
רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים
09-000000

מדובר כמובן בטקסט מפוברק, שאין שום סיכוי שאני כתבתי גם לא תחת השפעת סמים וגם לא באיומי אקדח.

שהשבתי לרוני בודוני, שזה לא טקסט שלי וכי אני בשום פנים ואופן לא מאשר לא לתת לי קרדיט ולכן לא יכול להיות שזה טקסט שלי. הוא חזר אליי הבוקר וטען שעניין הקרדיט הוא "טעות סופר", כמובן יש לתהות איך יש טעות סופר בטקסט שהוא טוען שאני כתבתי.
רק שיהיה ברור, הצילומים שלי נשלחו עם הטבעה בגוף התמונה עם שמי, ומעולם לא נתתי לכתבת שלהם אישור להשתמש בלי הגבלה בצילומים שלי.

במקרה החלטתי להעיף מבט במדיניות של YNET לגבי צילומים שאנשים שולחים להם במייל האדום, מתברר שיש להם מדיניות דרקונית מאוד לגבי קניין רוחני וזכויות יוצרים של מקורות שלהם שימו לב לטקסט הדרקוני הזה:


ידוע לי כי משלוח החומר לידיעות אינטרנט מהווה רשיון חינם, כלל עולמי ובלתי מוגבל בזמן לשימוש בחומר שנשלח, וכן מהווה אישור לפרסמו בכל מקום וזמן שתמצא ידיעות אינטרנט לנכון, ומתיר לידיעות אינטרנט לעשות בחומר כל שימוש שתראה לנכון, לרבות העברתו לצדדים שלישיים.

לא ברור איך אנשים שולחים צילומים שלהם ומאשרים לYNET לשכור בהם ללא הגבלה?!

לא הפעם הראשונה
כמובן הסיפור של הצילומים אינו הפעם הראשונה שאנשי YNET מציגים אמות מידה מפקפקות, כתבתי בעבר על המקרה בו יוח"צנה מפלגה יריבה שלנו שבה עבד איש YNET קולגה של כותבי הכתבה.
בכלל לאורך החצי שנה האחרונה החליטו אנשי YNET שמפלגת הירוקים היא מפלגה לא ראויה, והתחילו לקדם במרץ מפלגה יריבה שלנו, כולל כתבות שלילות עלינו ואי-פרסום של פעילות והישגים שלנו.
לא יודע מה הסיבה שאנשי YNET הפכו אותי ואת מפלגת הירוקים לנבלים, אני רק יודע שלא מעט פעמים בשנתיים שאני עובד עם הצוות הזה של המדור הירוק של YNET נתקלתי בחוסר יושר וחוסר יושר עיתונאי.

המסקנה ראשונה, מי שמעביר צילומים לYNET ללא תמורה פשוט פרייאר.
מסקנה שנייה, אנשי תקשורת מפקפקים שמקדמים פוליטיקאים מפקפקים, הם הסכנה הכי גדולה לדמוקרטיה.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (8 מצביעים, בממוצע: 4.38 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה