בלוף חנין

21 לנובמבר 2009   מאת:

מקריאת העיתונים השבוע היה נדמה כי חל שינוי בעיר ת"א כאשר חנין וחבורתו הצליחו "לפצח" את סודות תקציב עיריית ת"א להגישו אותו בצורה ברורה ואינטראקטיבית ולא בטבלה משימה, מדובר כמובן בבלוף.

לפני שנה בדיוק, חנין וחבורתו הצליחו להיכנס למועצת העיר ת"א בכוח גדול. כמו אובמה באמריקה גם כאן תושבי ת"א מתחילים להבין את הבלוף שחנין מכר לפני שנה בעזרת מערכת יחסי ציבור משומנת, עיתונאי חצר רדודים, והשמצות חסרות שחר על יריביו בין השאר נגד הירוקים ופאר ויסנר.
חנין וחבורתו כנראה מאוד נבהלו מן הביקורת על פעילותם הדלה בשנה האחרונה, והחליטו לעשות ספין.
ספין זו אולי מילה טובה מידי למה שקרה כאן, מדובר פשוט בתרמית.

חנין וחבורתו מכרו לידיעות אחרונות, הארץ, וכלי תקשורת אחרים בלוף, נאמר לעיתונאים כי אנשי חנין עמלו כביכול שנה על "תוכנה" שחושפת את סודות תקציב הענק של עיריית ת"א. אתמול נכנסתי לראות את "התוכנה" כמובן שאין לא תוכנה ולא נעלים מדובר בקובץ אקסל ענק שמציג את התקציב.

חנין וחבורתו נמצאים היום בבעיה, הביקורת נגדם צודקת ונכונה, הפעילות המוניציפאלית שלהם דלה עד אפסית, חמשת חברי המועצה שלהם הם אנשים די אפורים שנדמה שנקלעו שלא מרצונם לתפקיד שגדול עליהם בכמה מידות, והם פשוט לא מצליחים להרים אופוזיציה אפקטיבית בעיריית ת"א.
אני וחברי ירון עולמי למשל, שני חברי אופוזיציה יחידים בהרצליה, הגשנו בשנה האחרונה שתי עתירות, ערר אחד מוצלח, וחשפנו עוד שורה ארוכה של מחדלים חמורים בעיריית הרצליה, וזאת למרות העבודה כי מימון הבחירות שזכינו לו הוא בטל בשישים לעומת זה שזכו לו חנין וחבורתו, והעבודה כי בניגוד להם לנו אין ח"כ שזוכה למימון מפלגות קבוע ונדיב מן המדינה.

חנין וחבורתו כנראה יודעים עם מי יש להם עסק בתקשורת, עטפו בשם מפוצץ(תקיצבולטור) את קובץ האקסל, שנסיך קציצת הבשר התעשייתית(פדן) וחברו יצרו, הקימו אתר אינטרנט מיוחד, שכרו אולפן, צוות צילום והפיקו סרטון, ולכל זה נתלוותה עטיפה גריפת מצועצעת. אלו כנראה הרשימו מאוד חלק מאנשי התקשורת שהעניין הגיע לידיהם, והעניין פורסם בצורה רשלנית ושגויה כך שנוצר רושם כאילו חנין וחבורתו עשו משהו משמעותי בשנה האחרונה.

בהקשר זה, ניתן היה לצפות שבלוגר הטכנולוגיה "המוערך" עידו קינן שודאי יודע להבדיל בין קובץ אקסל לתוכנה, יצא בצורה בוטה נגד התרמית התקשורתית שהייתה כאן, אבל לא, הוא דווקא תוקף רק את עיריית ת"א ומתעלם מהתרמית הזו.
במאמר מוסגר, אין ספק שעירייה או כל רשות שלטונית אחרת חייבת לפרסם תקציבים באופן נגיש, וגם ברור שהעירייה הייתה חייבת להעביר את קבצי האקסל לחברי המועצה בלי ויכוחים. אם היו שואלים אותי מה צריך לעשות כשעירייה לא מוכנה להעביר קבצים הייתי אומר שדבר ראשון צריך להגיש עתירה לבית משפט, דבר שני אם הייתי ח"כ כמו חנין הייתי מגיש שאילתה לשר הפנים ושואל למה לא לחייב בחוזר מנכ"ל את הרשויות המקומיות לפרסם את התקציב בפורמט נגיש כמו אקסל או XML ואם זה לא היה עוזר הייתי פועל לשנות את החוק.
אבל למה לחנין לעבוד קשה ולעשות שינוי אמיתי שישפע על כל אזרחי המדינה שאפשר לעשות מסיפור כזה סלט ולקבל יחסי ציבור?

דב בלוף
חנין הוא אחד הבלופים הפוליטיים הגדולים של השנים האחרונות, האיש אומנם רהוט ומבין בענייני סביבה, אבל העשייה שלו בימיו בכנסת היא כושלת במבחן התוצאה. חנין זכה לשבחים על כך שהעביר שני חוקים סביבתיים משמעותיים, חוק "אוויר נקי" שהיום הוא לא יותר מהודעה לתקשורת וספק אם הוא ימומש בשנים הקרובות, וחוק "המזהם משלם" שהוסיף עוד כמה אותיות מתות לחוקים שכמעט לא נאכפים וכנראה גם לא יאכפו בשנים הקרובות.
שני כישלונות מהדהדים נוספים של חנין בכנסת היו חוסר יכולתו למנוע את חוק הקסדות הטיפשי של ארדן, וחסר יכולתו למנוע את החוק שמאפשר פרסום חוצות באיילון, במקרה הזה הוא אפילו לא הצליח לשכנע את חבר מפלגתו חנא סוויד להתנגד לחוק.
למען ההגינות, אציין שחנין משתתף בלא מעט דיונים סביבתיים בכנסת ובהחלט אומר בהם דברים לעניין, אבל בניגוד לפילוסופים ועיתונאים פוליטיקאים בכל הרמות נבחנים במבחן התוצאה וכן לדעתי חנין נכשל פעמים רבות.

אבל הבעיה היא לא בחנין אלא בתקשורת הרדודה שמוקסמת מחנין, ונוטה להתעלם הן מן העבודה כי הוא קומוניסט אנטי ציוני והן מכישלונותיו בכנסת. ואם לא די בזה גופי תקשורת נוהגים להסתער באופן בלתי מוסבר על יריביו הפוליטיים.

בקיצור "השוקולד הבלגי" היקר והמפואר שחנין מנסה למכור לציבור הוא לא יותר מקוביית סוכר חום עבשה.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (10 מצביעים, בממוצע: 3.10 מתוך 5)
Loading...

4 תגובות ל-“בלוף חנין”

  1. מאת אבנר שטראוס:

    איזה פוסט עלוב —————–

    מה שהבוס שלך לא עשה בשתי קדנציות בתור סגן ראש עירייה (שלושים אלף בחודש + רכב) עשו בעיר לכולנו תוך כמה חודשים.

    במקום ליבב בקנאה – תדגים עשייה.

  2. מאת דרור עזרא:

    אבנר,
    אני רואה שמכונת ההשמצות היא על אוטומט!

    חבל מאוד שלא בדקת על מי כתבת את השטויות שכתבת…
    1. תבודק מה העשייה ורק לאחר מכן תתיף
    2. הוכחתי בעבר שאני לא בכיס של אנשים וגם לא של פאר ויסנר ואני פועל על-פי צו מצפוני
    3. פאר ויסנר היא קדנציה אחת סגן ראש עיר וקדנציה באופוזיציה אין ספק העשייה שלו ושל הירוקים בת"א הייתה מדהימה בהיקפה.
    4. שמת-לב שלא התיחסת לתוכן שהמאמר? ורק תקפת והשמצת?
    5. הסיעה שלך מלבד הצגות הזויות לתקשורת לא השפיעה בכלום על המדיניות.
    6. כנראה אי-אפשר להסביר תרמית כמו שעשה הגורו שלך

    תודה,
    דרור

  3. מאת אלישע אלכסנדר:

    נו באמת, קובץ אקסל עדיף עשרות מונים על פני תוכנה סגורה.
    זה הרבה יותר גמיש לניתוחים, שינויים, ושאילתות עבור מי שאינם מתכנתים.

  4. מאת דרור עזרא:

    אילשע,
    אקסל עצמה היא תוכנה סגורה, והאמת לא הכי מתאימה להיקף נתונים גדול.

    הלוואי שכמה סטודנטים להנדסת תוכנה היו לוקחים את העניין ומפתחים תוכנה(אפילו סגורה) שמציגה את התקציב בצורה פשוטה ונהירה.

    תודה,
    דרור

לכתוב תגובה