כלב השמירה של הדמוקרטיה או פודל של ראש העירייה?

02 לינואר 2010   מאת:

בימים אלו נמצאים בידיעות אחרונות במלחמת חורמה נגד העיתון "ישראל היום", כי הם סבורים "שישראל היום" מוטה פוליטית. אני ממליץ לידיעות אחרונות לפני שהם בודקים ומבקרים מה קורה אצל מתחרים שלהם לבדוק טוב טוב מה קורה אצלם בבית. למשל, מה קורה במקומון ידיעות השרון.

אחד הגופים היחידים בארץ שמתנהל ללא ביקרות ציבורית היא אימפריית התקשורת של ידיעות אחרונות, בקרב אנשי הציבור והפוליטיקאים יש פחד משתק מן המפלצת ברוחב מוזס. אף אחד לא רוצה שהמפלצת תתעורר יום אחד על הצד הלא נכון ותירק לעברו להבה חורכת שתשאיר אותו שרוף, פצוע וללא כלום.

לא פעם אני כותב על התקשורת, אני חושב שגופי התקשורת הגדולים משחקים תפקיד שלילי מאוד בדמוקרטיה, ולא מעט מתחלואיה הם תוצאה של תפקוד פגום של התקשורת.
הרבה פעמים מתעורר חשד כי כתבה מסוימת נועדה לשרת פוליטיקאי מסוים, שעיתונאי מסוים מוטה לטובת פוליטיקאי ועושה עבורו את העבודה השחורה. בחלק גדול מן המקרים זה נשאר בגדר חשד אבל בחלק אפשר לדעת בוודאות כי הסיקור מוטה, כמו המקרה הזה.

לאחרונה מונתה כתבת חדשה במקומון ידיעות השרון לסקר את הרצליה, הייתי המום שנודע לי כי זו פעילה פוליטית בולטת מכוחותיה של ראש העירייה.
כבר תקופה ארוכה אני חושד כי ידיעות השרון מוטה פוליטית לטובת ראש העירייה, לא פעם ייחסתי זאת לרצון עיתונאי "לגיטימי" לכאורה לקבל סיפורים בלעדיים מן העירייה. אבל לפני חצי שנה הבנתי שאין סיכוי שידיעות השרון מסקר באופן הוגן ואובייקטיבי את הרצליה אלא ההפך יש הטיה ברורה לטובת ראש העירייה, ולכן כבר לפני חצי שנה ניתקתי מגע איתם.

כל עוד ידיעות השרון "השתינו" בבריכה שתקתי, אבל בידיעות השרון החליטו "להשתין" מן המקפצה ולכן לא יכולתי לשתוק והשבוע שלחתי מכתב בנושא ליעל אדמוני העורכת הראשית של ידיעות תקשורת אני מביא אותו כאן במלאו.

==============================
לכבוד:
גב' יעל אדמוני
עורכת ראשית ידיעות תקשורת

שלום רב,

הנדון: כתבת ידיעות השרון ניצן היימן

לפני ימים אחדים נודע לח"מ כי גב' ניצן היימן מונתה להיות כתבת המקומון ידיעות השרון של רשת ידיעות תקשורת.
גב' היימן אינה חדשה בנוף הפוליטי של הרצליה, גב' היימן הייתה פעילה פוליטית שנים רבות, והינה דמות מוכרת מאוד ומקורבת לחלק מן הגורמים הפוליטיים בהרצליה כולל ראש העירייה יעל גרמן.
בבחירות 2003 גב' היימן שימשה כדוברת רשימה שח"מ התמודד בה זאת כחבירה פוליטית בין חבורה של צעירים בה הייתה חברה לבין מפלגת הירוקים בה הח"מ חבר.
בשנת 2007 בעקבות אי-הסכמה עם יו"ר הרשימה חבר המועצה יריב פישר נפרדו דרכנו הפוליטיות, במהלך 2008 הצטרף מר פישר לסיעת ראש העירייה ונבחר במסגרת סיעתה בבחירות 2008. הח"מ נבחר גם הוא כראש רשימת הירוקים. גב' היימן בכל אותה עת נותרה מקורבת למר פישר וסיעה לו בעיקר בענייני תקשורת ודוברות.
יתרה מזאת, לח"מ נודע מפי עיתונאים כי גב' היימן המשיכה לתת למר פישר שירותי דוברות גם במהלך 2009.

גב' היימן התקשרה אליי לפני ימים אחדים וציינתי בפניה כי אינה יכולה לסקר את הרצליה בשל היותה במצב של ניגוד עניינים. גב' היימן הגיבה בביטול וטענה שזה היה לפני הרבה זמן.
אציין כאן, כי ניתקתי את קשריי עם ידיעות השרון כבר לפני חצי שנה, זאת בעקבות התרשמותי כי הסיקור אינו הוגן, מגמתי ומוטה לטובת ראש העירייה.
באופן לא מפתיע כתבתה הראשונה של גב' היימן בסוף השבוע האחרון עוסקת בתלונה של מר פישר על יריבו הפוליטי, וכמובן לא צוין בה גילוי נאות של קשריה של גב' היימן עם מר פישר. מצ"ב

אינני יודע מה גילתה גב' היימן לעורכי ידיעות השרון על קשריה עם הדומיות הפוליטיות בהרצליה, אני רק יכול לשער כי חלק מהעיתונאים ואולי גם העורכים יודעים על קרבתה של גב' היימן למר פישר ולגב' גרמן, ואולי שמא זאת הסיבה שהיא התקבלה לתפקיד?

במאמר מוסגר אציין כי לא פעם כלי תקשורת מקומיים מפרסמים כתבות על ניגוד עניינים של נבחרי ציבור, אפשר לומר כי בכך שידיעות השרון שכר מקורבת לראש העירייה לתפקיד שמסקר אותה, נשמט הבסיס מכל טענה של מישהו בידיעות תקשורת בקשר לניגוד עניינים של נבחרי ציבור. לדעתי, ששכירתה של גב' היימן ע"י ידיעות תקשורת לסיקור העיר הרצליה הינו מעשה מגונה במקצוע העיתונות!

לפיכך לאור האומר לעיל, גב' היימן באופן מובהק אינה יכולה לבצע את תפקידה העיתונאי באובייקטיביות כפי שנדרש בתקנון האתיקה, ולכן יש להעבירה מתפקידה.

בברכה,
דרור עזרא

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (5 מצביעים, בממוצע: 4.80 מתוך 5)
Loading...

2 תגובות ל-“כלב השמירה של הדמוקרטיה או פודל של ראש העירייה?”

  1. מאת orangetime | אצבעות שחורות 1.1.10 | Velvet Underground:

    […] עזרא גילה כי הכתבת החדשה של ידיעות תקשורת בשרון הייתה פעילה פוליטית בעיריית הרצליה. […]

  2. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » די להגזמה בהנצחת יצחק רבין:

    […] נגדי הייתה בבחירות 2008 יחצנית של ראש העירייה גרמן, וכתבתי על זה בעבר, וזו הסיבה ששוב ושוב הכתבת הזו מנסה להציג אותי באור […]

לכתוב תגובה