הצביעות והתחסדות של אנשי אולפן שישי

01 לינואר 2011   מאת:

אולפן שישי של יאיר לפיד, מגלמת את כל מה שרע בתקשורת הישראלית, מדובר בפח זבל טלוויזיוני מצועצע, שנועד לקדם את האספירציות הפוליטיות של המגיש שלה.
כתבתי בעבר על כתבה מגמתית של ענת סרגוסטי, אתמול שוב שודרה כתבה מגמתית שהצליחה להוציא אותי שוב מן הכלים.

אתמול שודרה כתבה כביכול על הגזענות של תושבי צפת ודרום תל-אביב, אנשי אולפן שישי לקחו בחור אפריקני ובחור ערבי, ושלחו אותם לשכור דירות בצפת ודרום ת"א, מן הכתבה התברר כי תושבי דרום ת"א אינם גזענים.
הם ניאתו להשכיר דירות לבחור הערבי, ואילו לבחור האפריקני סירובו בטענה לגיטימית של ניסיון קודם לא מוצלח עם שוכרים אפריקנים, "שהפכו את הדירה לבית מלון".
העובדות האלו כמובן לא הפריעו ליאיר לפיד לשטוח את משנתו על הגזענות כביכול של תושבי דרום ת"א וצפת.

לאחר צפייה בכתבה הזו נזכרתי בכתבה של דנה ויס ואילן לוקאץ' ששודרה באולפן שישי לפי שנתיים, על ההשתלטות החרדית על רמת-אביב, בה הוצגו החרדים כת מיסיונרית שבא להשתלט על המעוז החילוני(האשכנזי), הערות "גזעניות" חמורות של תושבי רמת-אביב כלפי חרדים הוצגו באור חיובי וניתן להם לגיטימיות של ציבור מתגונן.
כמה חודשים לאחר שידור זה פורסם שדנה ויס ואילן לוקאץ' חברים בעמותה שפועלת לסילוק החרדים מרמת אביב.

זה אולי מסביר מדוע אולפן שישי לא שלחו בחור חרדי לשכור דירה ברמת-אביב?

אולפן שישי מתיימרת להיות הלפיד של העיתונאות הישראלית, אבל שוב ושוב הם מתגלים כרדודים וכמגמתיים שאין שום קשור בין מה שמשודר לבין תקשורת עניינית והוגנת.
אם לוקחים את שני הכתבות הללו רואים כאן סיפור ברור, תושבים מזרחיים ודתיים הם "גזעניים" ואילו תושבי רמת-אביב הם מעוז השפיות שמנסה להגן על עצמו מפני פונדמנטליסטים חשוכים.
המסר הסמוי כאן הוא בדיוק אותו מסר של מפלגת שינוי, מזרחיים ודתיים הם זן "נחות", שבאים להשתלט על ולקחת את הגמוניה מן הקהילה האשכנזית חילונית.

לדעתי, התוכן של אולפן שישי מודרך לפי האספירציות של יאיר לפיד, שרוצה את קולות "האשכנזים החילוניים" וניגוח של המזרחיים והדתיים זה מה שהוא חושב שיביא לו את הקולות האלו.
אני ממליץ לאולפן שישי במקום לנסות להציג את הדתיים ואת המזרחיים "כגזעניים" לעשות בדק בית נוקב בתוך הקהילה אותה הם "מיצגים" וגם בין אנשי אולפן שישי. בקיצור, תסכלו על עצמכם במראה!

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (5 מצביעים, בממוצע: 3.40 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“הצביעות והתחסדות של אנשי אולפן שישי”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » תקציר תולדות האוליגרכיה הישראלית – מחווה לשלמה מעוז:

    […] האוליגרכיה לאן? אתן רק דוגמא אחת , יש בישראל ביטאון לאוליגרכיה שמו "ידיעות אחרונות", לפני שנתיים כאשר הבינו בידיעות ש"ישראל היום" מאיים על הגמוניה שלהם, הם יזמו שני חוקים אנטי דמוקרטיים האחד נגד חלוקת עיתונים בחינם והשני נגד בעלות זרה של עיתון. רק לפני חודשיים אותו גוף תקשורת לא התבייש וכינה את התיקון לחוק לשון הרע כחוק ההשתקה.(שימו לב לעמדה של דב חנין לגביהם) הנה לכם חוקים שנועדו לפוגע בחופש הביטוי של יריבי האוליגרכיה הם כמובן "לגיטימיים" ואלו שנועדו להגן על אנשים פרטיים מן הבריונות התקשורתית הם אנטי חופש הביטוי. רק אציין שגם ערוץ 2 משמש שופר של האוליגרכיה והסיקור החדשותי שם מוטה באופן מובהק וכתבתי על זה בעבר. […]

לכתוב תגובה