בלוף שנקרא SkyTran (סקייטראן)

29 ליוני 2014   מאת:

אי אפשר לחשוד בי שאני נגד חדשנות ותחבורה ציבורית, אני בין הראשונים בישראל שכתב על פרויקט SkyTran לפני 10 שנים, אבל כל שעבר הזמן הפרויקט הזה נראה יותר כבלוף יחצ"נות מאשר מערכת אמיתית.
אדגיש אני מאמין ברעיון של תחבורה ציבורית אישית וחושב שהוא רעיון טוב וגם ישים, אבל לצערי החברה הזו כנראה לא תיישם אותו לעולם.

הרעיון הזה הוצג פומבית לראשונה בשנת 1992, אני נתקלתי בו לראשונה ב2003, כבר אז ראיתי סרטונים עם הדמיות ממוחשבות. אנחנו בשנת 2014, עברו 22 שנים מאז שהרעיון הוצג, 11 שנים מאז שאני נחשפתי לפרויקט, מה קרה בשנים האלו?
לא הרבה, נוספו עוד הדמיות ממוחשבות, ונבנה דגם תפאורה של אחד הרכבים, השאלה המטרידה היא איך במשך השנים האלו יזמי המערכת נכשלו לבנות מערכת פיילוט עובדת, אם המערכת הייתה באמת ישימה אז זה היה צריך להיות כבר לפני שנים פיילוט עובד, למה הם לא הצליחו לבנות מערכת כזו? לי אין הסבר, אבל מה שמטריד זה ששוב ושוב החברה הזו צצה במשך השנים בתקשורת וטענה הם הולכים לבנות פיילוט, ולא בנו כלום.
הנה כתבה חדשות מערוץ מקומי משנת 2007, שבו נאמר שהם הולכים לבנות פיילוט בפלורידה, מה קרה עם זה? אין לי מושג אבל שווה לדרוש הסברים מן החברה הזו.

הנה עוד כתבה משנת 2007 מניו אורלניס

הנה עוד כתבה מ2012 בו הם מודעים על הקמת פיילוט באזור פאלו אלטו, מה קרה איתו? שוב שווה לשאול אותם.

עוד כתבה כאן…

אני לא יודע מה איתכם, אבל שחברה מודיעה שהיא בונה ב2007 פיילוט בפלורידה ולא בונה, מודיעה ב2012 שהיא בונה פיילוט באזור פאלו אלטו ולא בונה אז בהחלט צריך לתהות מה יעלה בגורל הפיילוט בתל אביב.
שאלה אחרת שצריך לשואל, איך זה שממשל אובמה המחפש טכנולוגיות ירוקות והשקיע מאות מיליונים בהם בשנים האחרונות, לא מצא לנכון לקדם טכנולוגיה אמריקנית זו והחברה הזו נזקקת לסייע ישראלי?

ישימות טכנולוגית

גם לגבי הטכנולוגיה, שימו לב להסבר בסרטון הזה החל בדקה 3:20, הוא טוען שמדובר בהנעה מגנטית פסיבית, כלומר שלא כמו מערכות קיימות עובדות שבהם אלקטרומגנטים הם הן על המסילה והן על הרכב, כאן נטען כי מדובר במסילה ללא אלקטרומגנטים, מה יש במקום? לא ברור. האם מגנטים סטטיים האם משהו אחר?
הטענה היותר משונה היא שהרכב צריך לצבור מהירות כדי לרחף, כמו כוח עילוי. אני אמנם לא פיסיקאי אבל אני מבין קצת בטכנולוגיה וגם בתעופה, כל הידוע לי אין שום קשר בין ריחוף מגנטי לעילוי, זה גם מנוגד לכל הרעיון של ריחוף מגנטי של יצירת גל מגנטי ליצירת תנועה.

לסיכום: כל הפרויקט הזה מעורר תמיהות רבות, החל מן התנהלות של חברה בשנים האחרונות וכלה בהיבטים הטכנולוגים הלא מוסברים. אני מאוד מקווה שבתעשייה האווירית בדקו היטב את הנושא הטכנולוגי וראו שהוא ישים.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה