מפלגת הירוקים: לבטל ביטוח חובה לקטנועים ואופנועים

06 לנובמבר 2006   מאת:

במפלגת הירוקים טוענים כי יש להשוואת את ההתייחסות הביטוחית אל קטנועים ואופנועים להתייחסות לאופניים ולכן יש לבטל את ביטוח החובה לקטנועים ואופנועים.

השבוע שלח יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר, רוכב קטנוע בעצמו, מכתב לשר האוצר אברהם הירשזון בו הציע לבטל כליל את חובת הביטוח לקטנועים ואופנועים.
יו"ר מפלגת הירוקים טוען במכתבו כי תעריפי הביטוח הנדרשים כיום מרוכבי קטנועים ואופנועים אינם הגיוניים ומופרזים בצורה קיצונית. תעריפים אלו גורמים למצב אבסורדי שנהגי כלי רכב קטנים וזולים מסבסדים כלי רכב גדולים ויקרים, מצב שהוא הפוך למטרה המקורית של חוק ביטוח חובה.

ההצעה מבוססות על הנחה שיש להתייחס לרוכבי קטנועים ואופנועים כאל רוכבי אופניים שלא משלמים ביטוח חובה למרות פגיעותם הרבה.
יו"ר מפלגת הירוקים מציע ליצור מצב שבו בתאונה בין כלי רכב דו-גלגלי למכונית, הנטל על פיצוי של פגיעת גוף יהיה על חברת הביטוח של המכונית, כמו המצב היום בתאונה בין מכונית לאופניים.
בנוסף מציע ויסנר שלנהגי קטנועים ואופנועים תהיה אפשרות לרכוש ביטוח מיוחד למקרה של תאונות עצמיות.

יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר מוסר:
"במכוניות היום יש אלמנטים רבים שמגינים על הנהג והנוסעים במקרה של תאונה בין שתי מכוניות, אבל מערכות הגנה אלו לא מפחיתות את הפגיעה בתאונה עם רכב קל חסר הגנה כמו אופניים או קטנוע.
אנשי האוצר חייבים להבין שרק נהגים מעטים יכולים להרשות לעצמם לקנות רכב שטח משוריין כגון האמר ואין זה הגיוני שתעריף ביטוח החובה של האמר הוא חצי מתעריף ביטוח של קטנוע ממוצע!
אנו חושבים שיש לעודד נסיעה על קטנועים הן כדי להקל את הגודש בכבישים, הן כדי להקטין את בעיות החניה, והן כדי להקטין את זיהום האוויר.
להורדת מחירי הביטוח לקטנועים יהיה אפקט שגם נהגי מכוניות ירוויחו ממנו רבות ולכן על המדינה לפעול לעידודם של אלו הנוסעים בקטנועים ולא לדכא ולחנוק אותם."   

למכתב של יו"ר מפלגת הירוקים לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (5 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

2 תגובות ל-“מפלגת הירוקים: לבטל ביטוח חובה לקטנועים ואופנועים”

  1. מאת רינן:

    דעתי הצנועה היא שזהו צעד לא הגיוני. כל רכב ממונע יגרום נזק גדול יותר בעת תעונה מרכב לא ממונע (אופניים לו יכולים להגיע ל 130 קמ"ש). ששכת גם להסתכל על מקרה תאונה בין רוכב להולך רגל.
    בנוסף רוכבי האופנועים מציבים סיכונים מיותרים כאשר מתייחסים לנסיעתם בין מכוניות, עקיפות מימין על שולי הדרך ורוכבים שעוברים אם האופנועים על מעברי החצייה כהולכי רגל.

  2. מאת נתי:

    טוב מאוד צודקים במיליון אחוז

לכתוב תגובה