מפלגת הירוקים דורשת מינוי שופט חוקר לפרשת מכל האמוניה של חיפה כימיקלים

26 לאוגוסט 2006   מאת:

במפלגת הירוקים טוענים "נושא כזה בלתי אפשרי שיישאר תלוי באוויר בלי חקירה ובלי בדיקה בלתי תלויה"

בעקבות הפרסומים האחרונים בהם נטען שמכל האמוניה במפרץ חיפה המשיך לפעול בהחלטת מפקד פיקוד העורף למרות המלצת הדרגים המקצועיים בפיקוד לסגור אותו ולשפר את המיגון שלו.

בכתבה שהתפרסמה בעיתון הארץ בסופ"ש האחרון, כללו האשמות הדדיות חמורות שבהם חשד לשפעה חיצונית פסולה הן על פיקוד העורף הן על עיריית חיפה והן על המשרד לאיכות הסביבה.

פאר ויסנר יו"ר מפלגת הירוקים מוסר: "נדהמתי לקרא את הפרטים שפורסמו, מדובר במחדל בסדר גודל עצום. אסור להישאר אדישים לאסון בסדר גודל של רבבות הרוגים שיכול להיגרם מנקודת כשל אחת. נושא כזה בלתי אפשרי שיישאר תלוי באוויר בלי חקירה ובלי בדיקה בלתי תלויה, בכוונתי לפנות בימים הקרובים לשרים הרלוונטיים ולדרוש מינוי מיידי של שופט חוקר לפרשה. עדיף ששופט יחקור את הנושא לפי שאנשים מתים ולא אחריי."

במפלגת הירוקים מתכוונים לפנות בימים הקרובים לשר להגנת הסביבה גדעון עזרא, ולשר המשפטים מאיר שיטרית ולדרוש מינוי שופט חוקר לפרשה.
במפלגת הירוקים מציין שלאור חוסר האמון בין כל הגורמים שמעורבים בפרשה ולאור המידע הסותר הקיים הן של גורמי מקצוע ממשלתיים והן של אנשי אקדמיה אין ברירה אלא למנות גורם בלתי תלוי כמו "שופט חוקר" שישמע את כלום ויקבע את הנהלים לטיפול במכל האמוניה.

עוד מוסיף ויסנר:"אם ממשלת ישראל לא תפעל היום בנחרצות לבירור העניין במקרה של אסון במפרץ חיפה, כל שרי הממשלה הנוכחית ישאו באחריות להרג ההמוני שיתרחש."

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה