חשד: עיריית בת-ים ביצעה עבודות כרייה בלתי חוקיות בחוף הסלע

04 לספטמבר 2006   מאת:

בימים האחרונים הגיע מידע למפלגת הירוקים לפיו עיריית בת-ים ביצעה עבודות בחוף הסלע, בין השאר עלה חשד שעבודות כללו כריית חול.
דוברת עיריית בת-ים אף כתבה הודעה בנושא, בה בין השאר : "…על מנת לפתור את הבעיה הסתיימו בימים אלה עבודות בחוף הסלע על מנת להשיב ללגונה את העומק האופטימלי הרצוי. הפעולות המאסיביות התמקדו בצד הצפוני של החוף בשובר הגלים והן בוצעו במשך כעשרה ימים על ידי ציוד מכני כבד המותאם במיוחד לעבודה עם סלעים במשקל טונות ובמים.
בתום החלק העיקרי של העבודות החלה זרימה קלה של מי ים משובר הגלים לחוף הסלע בשני הכיוונים והתוצאות יבואו לידי ביטוי בעיקר בעונת הרחצה הבאה, עם השלמת פעולות נוספות שתעשינה לקראת סוף הקיץ. להערכת אנשי המקצוע גם הטבע יעשה את שלו ורוחות החורף הסוערות יסייעו אף הם להעמקת הפתחים ולהעלאת מפלס המים."

לפני בדיקה שביצענו בפרוטוקולים של הועדה לשמירת הסביבה החופית, גילנו שלא התקיים דיון בתוכנית בעניין זה. יש לציין שלפי חוק החופים כל פעולה הנדסית בחוף הים מחייבת את אישור הועדה.

אנו העברנו את המידע הזה השבוע למשרד לאיכות הסביבה.
לפי בדיקה ראשונית של הנושא שעשו אנשי המשרד לאיכות הסביבה התגלה שהעבודות בוצעו ללא ידיעת אנשי המשרד האחראיים לנושא.
במשרד לאיכות הסביבה אמרו לנו השבוע כי הם שוקלים להגיש כתבי אישום נגד עיריית בת-ים בנושא.

יש לציין, שאנו יודעים שבעבר הציעו אנשי עיריית בת-ים לחפור את חוף הסלע ואת עלות החפירות לממן ממכירת החול שיכרה מהחוף!

אז הנה שוב אנו רואים דוגמא לכך שאלמנט קשיח שנכנס לים גורם לנזקים ובעיות לא צפויות, שהתיקון שלהם הוא יקר ואולי אפילו מזיק.
יש לזכור שהמטרה של חוק החופים הייתה לגרום לרשויות המקומיות להבין שהחוף אינו החצר הפרטית שלהם אלא משאב ציבורי ראשון במעלה. יש להצטער שעיריית בת-ים לא הפנימה את המשמעות חוק החופים והיא ממשיכה לעשות בחוף פעולות הנדסיות ככל העולה על רוחה בלי להתייעץ, ובלי לקבל אישור!

 

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה