דרוש משפט חוזר למרגלית הר-שפי

25 לאפריל 2007   מאת:

לפעמיים עוול שנגרם כל-כך זועק לשמיים, שקשה להבין איך אנשים אחרים לא רואים אותו, במקרה של מרגלית הר-שפי העניין תמוהה אף יותר כי אלו שגרמו את העוול הם אנשי מקצוע בעשיית צדק.

אינני מכיר את מרגלית הר-שפי לא את משפחתה ואני רוחק מלהזדהות עם האידיאולוגיה המשיחית שמובילה את הקהילה שהיא משתייכת אליה, אבל אסור שהשתייכותה לזרם מסיום תגרום לנו להתעלם מן העוול שנעשה לה.

במשך כל ההליכים המשפטים בנוגע למרגלית הר-שפי הייתי בטוח שבסוף הדרך היא תזוכה כי היה לי ברור שאי אפשר להאשים אדם שלא הצליח לקרוא את מחשבותיו של רוצח מתועב. הייתי בטוח שגם אם אנשי הפרקליטות נכנעו לרוח הציבורית לא ייתן בית המשפט העליון יד לדבר.

אבל טעיתי, בית המשפט העליון שהיה לטעמי ספינת הצדק הטביעה את מרגלית הר-שפי.
עד למקרה הר-שפי בית המשפט העליון היה עבורי כמו ספינה עם מנועים רבי עוצמה שכמעט ולא מושפעת מרוחות צד, אבל בית המשפט העליון בהרשעתה של הר-שפי הפך לטעמי לספינת מפרש שנשלטת בידי הרוח בלי יכולת לשמור על כיוון.
בית במשפט העליון לא סיפק לציבור צדק, חלק מן הציבור רצה נקמה על רצח רבין, והפרקליטות וכל ערכות השיפוט סיפקו את תאבת הנקם הזו, בדמות כתב אישום בעבירה מופרכת ששייכת לתחום קריאת המחשבות.

עבירת אי-מניעת פשע הוא מהמופרכים בחוקי ישראל, למעשה השופטים נדרשים לשים עצמם כאלוהים ולדעת מה עובר במוח של אדם, ולשפוט אותו על טיב ניתוח המידע שלו בזמן אמת ולכן כל פשעו של אדם שנשפט על עבירה זה שהוא לא חשב נכון.
מקרה אחר, דומה גם הוא ידוע, בחורה צעירה אחרת שהואשמה באותה עבירה, אבל בניגוד להר-שפי היא זוכתה.
מדובר ביאסרה בכרי שנסעה באוגוסט 2002 בקו 361 ואדם הזהיר אותה שתרד מן האוטובוס והיא אכן עשתה זאת, האדם שהזהיר אותה התברר אחר כך היה מפגע מתאבד שקטל 9 אנשים.

במקרה של יאסרה בכרי, בית המשפט היה חכם דיו לזכותה ולמנוע ממנה עוול, אבל במקרה של הר-שפי העוול נגרם, והכתם הזה מרחף מעל בית המשפט העליון כמו אות קלון.
הכתם הזה גם מרחף לו מעל כל פרשת רצח רבין, לדעתי, כל עוד עוול כזה הוא חלק ממקרה הרצח, העניין ימשך להעיב על רצח רבין ולפגוע בזכור ובזעם על הרוצח.
אולי אפשר להבין את משפחת רבין שרצתה נקמה במתנחלים על המלים הבטות שנאמרו על רבין לפני רציחתו, אבל הנקמה הזו לא הושגה בכניסת לכלא של הר-שפי. אולי אף ההפך ציבור המתנחלים ראה את העוול שנגרם להר-שפי, לא הפנים את המסר ואף פיתחו תיאוריות קונספירציה הזויות.

כל פשעה של הר-שפי היה שהייתה מעצבנת, היא עצבנה את אנשי השב"כ, הפרקליטות, שופטים, משפחת רבין וחלקים לא מבוטלים מעם ישראל. אבל מה לעשות לעצבן היא לא עבירה על חוקי שאם לא-כן רבים היו צריכים להיות בכלא. איתרע מזלה של הר-שפי והיא נפלה בידיי אנשים שכן יכולים להעניש אנשים מעצבים, אותו אנשים מצאו סעיף זנוח ובלתי רלוונטי בחוק הפלילי, סיעף שכמעט אף לא נעשה בו שימוש ולמזלה הרע בית המשפט הרשיע אותה והיא נכנסה לכלא.
לי אין ספק שסיעף אי-מניעת פשע הוא סעיף מיותר וצריך להימחק מספר החוקים.

בשבוע שעבר אמר עמי איילון כי שהיה ראש השב"כ הוא יודע ממקורות מודיעיניים שמרגלית הר שפי לא ידעה שרצח ראש הממשלה עומד להתבצע.

לדעתי, לאור האמירה הזו ולאור אווירת הלינץ' הציבורי שהייתה בשעתו למרגלית הר-שפי אין מנוס מקיום משפט חוזר במקרה זה, והפעם יש לעשות משפט צדק.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (6 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

2 תגובות ל-“דרוש משפט חוזר למרגלית הר-שפי”

  1. מאת שקיפות מלאה:

    בכנס פעילים באשקלון אמר ראש השב"כ לשעבר, ח"כ עמי אילון, שמרגלית הר-שפי לא ידעה שיגאל עמיר עומד לרצוח את ראש הממשלה, יצחק רבין. "אני יודע את זה מודיעינית, הייתי ראש השב"כ", אמר
    שמוליק חדד פורסם: 19.04.07, 22:21
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3390103,00.html

    גילוי חדש בעצרת הבחירות: ח"כ עמי אילון, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, אמר הערב (ו') כי מרגלית הר-שפי לא ידעה על כוונתו של יגאל עמיר לרצוח את ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל.

    בכנס פעילים באשקלון נשאל ח"כ אילון, מדוע הוא תמך במתן חנינה להר שפי, שנידונה לתשעה חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשעה באי מניעת רצח רבין? על כך הוא השיב: "הר-שפי לא ידעה שיגאל עמיר רוצה לרצוח את ראש הממשלה. אני יודע את זה מודיעינית, אני הייתי ראש השב"כ. היא שילמה מחיר על הבריחה של המנהיגות החברתית ושל הרבנים שלא שמו קווים אדומים, אותם רבנים שהוציאו דין רודף לא עמדו לדין. אני יודע שהיא לא העלתה על דעתה שהוא יהרוג את ראש הממשלה.

     

  2. מאת מעצבת פנים:

    יפה מאוד!

לכתוב תגובה