בפעם הבאה זה ייגמר רע

19 לאוגוסט 2007   מאת:

זה היה רק שאלה של זמן עד שמאחד המפעלים במפרץ חיפה ידלוף חומר , אשר יגרום לזיהום אוויר חריף באזור, עד אשר ישמע פיצוץ באחד ממפעלי רמת חובב, אשר ממוקמים באזורים מיושבים וצפופים . זה היה רק עניין של זמן , כי כולם יודעים שזה מתישהו  אמור היה להתרחש , ובשטח לא עושים דבר.   אז הפעם זה קרה  בתוך שבוע ורק בנס ללא  נפגעים רבים, אבל זיהום האוויר החריף במפרץ חיפה והפיצוץ ברמת חובב  אינם יכולים לעבור לסדר היום בשקט.

לא ברור איך השר להגנת הסביבה יכול לישון בשקט כשהסיכונים הם כל כך רבים וחמורים כשהתושבים בחיפה והאזור ובאזור רמת חובב חיים בפחד מפני הפצצות המתקתקות שבסמוך לבתיהם כבני ערובה לכל דבר.

המפעלים המזהמים המסוכנים במפרץ חיפה וברמת חובב , אינם גזרה משמים. ועל השר להגנת הסביבה וממשלת ישראל החובה לדאוג לבריאותם של התושבים גם במחיר השבתתם של אותם מפעלים ופגיעה כלכלית בהם.

הפתרון למצב הבלתי נסבל הזה הוא אחד – הרחקתם של  המפעלים ממרכזי אוכלוסיה.  הדבר הזה היה צריך להיות כבר אתמול ולא כנהוג אצלנו אחרי שהאסון הגדול מתרחש .  מדינת ישראל אינה יכולה להתייחס למפרץ חיפה ולרמת חובב כאל פח אשפה של מדינת ישראל , כאילו האזורים האלה סובלים כל  זיהום אפשרי. התושבים באותם שני קצוות של מדינת ישראל אינם סוג ב'.

האורות במשרד להגנת הסביבה צריכים להישאר דלוקים כל הלילה עד אשר יצא "עשן לבן" ולא מזוהם עם דרכי פעולה נגד המפעלים המסוכנים ונגד בעליהם ונגד הסיכונים להם הם אחראים . הסיכונים של המפעלים  במפרץ חיפה וברמת חובב לא נולדו אתמול ואף שר לאיכות סביבה מיום הקמתו של המשרד או אנשי משרדו  אינם יכולים לטעון כי הם אינם מוכרים להם.

על מדינת ישראל רובצים איומים מבוקר ועד ערב מאויבינו מחוץ , האבסורד הוא שעם האיומים, הלא פחות חמורים, שהנם בגדר איומי טרור לכל דבר מדינת ישראל אינה מתמודדת, אלא נהפוכו  עוד יהיה מי שיאמר מתגרה בהם, אחרת אין שום הסבר אחר להחלטתה של ממשלת ישראל  להקים את עיר הבה"דים  הצה"לית בסמוך למפעלים מזהמים ברמת חובב בניגוד לעמדתם של אנשי המשרד להגנת הסביבה. במקרה של פיצוץ חמור יותר בעוד מספר שנים, כאשר עיר  הבה"דים תהיה מוכנה עלולים חייהם של אלפי חיילים להיות בסכנה, ועיניהם של אלפי הורים לא תעצמנה מדאגה, לעומת עיניהם של רבים אחרים שחיים בעצימת עיניים תכופה, כי בזה הם מוכשרים.

הגיע הזמן להתעוררות כללית , לפני שיהיה מאוחר מדי : ששר הביטחון יתעורר וימנע את הקמתה של עיר הבה"דים במקום, שהמשרד להגנת הסביבה יפעל לביטחונם של האזרחים הגרים בסמוך למפעלים כי שעון החול אוזל.   

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה