ארכיון הנושא 'זיהום קרקע ומים'

ייצוגית בסך כמיליארד שקל בשם כל תושבי מדינת ישראל נגד קצא"א

יום שני, 22 לדצמבר 2014   מאת:

התובע טוען כי "קצא"א בחרה לזלזל בזכות שניתנה לה, ולסכן את כלל הציבור" ■ קצא"א בתגובה: "החברה מצרה על הנזק שנגרם ותעשה ככל הנדרש על מנת להשיב את המצב לקדמותו"

צילום: מנחם זלוצקי, המשרד להגנת הסביבה

צילום: מנחם זלוצקי, המשרד להגנת הסביבה

התובע הייצוגי הוא יואל חדידה, פעיל סביבתי וחברתי מזה שנים ארוכות שאף היה מועמד מטעם מפלגת הירוקים לכנסת ולעיריית הרצליה, וכיהן במשך כעשור בוועדה הסביבתית של הרצליה.

לכתבה בדה מרקר חצו כאן…

אלפי קוב של נפט דלפו ליד אילת: "נזק איום ונורא"

יום חמישי, 04 לדצמבר 2014   מאת:

הנפט הגולמי דלף כתוצאה מתקלה בצינור הנפט של קצא"א ליד באר אורה, כ-20 ק"מ מצפון לאילת. חלק מכביש הערבה נסגר. חשש לפגיעה בבעלי חיים נדירים בשמורת עברונה הסמוכה. "תוצאה ישירה של תכנון לקוי"

צילום: משטרת ישראל

צילום: משטרת ישראל

ממפלגת הירוקים נמסר: "הנזק הסביבתי מן הדליפה היא תוצאה ישירה של תכנון לקוי שלא מתחשב בסביבה. בתכנון נכון נזקים כאלו היו יכולים להימנע. העובדה שבזמן אירוע כזה אין שר להגנת הסביבה היא כישלון חמור של ראש הממשלה, אנחנו קוראים לראש הממשלה למנות מיד שר, שיטפל באירוע ובתוצאותיו"

לכתבה בוואלה לחצו כאן…

למה הטיילת יותר חשובה משדרוג תחנת הביוב בחוף זבולון?

יום חמישי, 20 לדצמבר 2012   מאת:

היום בבוקר סיירתי בחופי הרצליה, במהלך הסיור גילתי נחל חדש זורם מתוך מבנה בחוף זבולון.

פשוט עברתי בחוף זבולון ורצתי לצלם את החוף בזמן סערה, כאשר הסתכלתי על החוף ראיתי נחל יוצא מתוך המבנה של תחנת הביוב, התקרבתי וראיתי את הביוב יוצא מן התחנה וזורם לים, נראה שהביוב זורם כבר כמה שעות, היה פשוט ריח מסריח שכמעט גרם לי להקיא.

מדובר בתחנת ביוב מאוד ישנה בת 40 שנים שכבר לפני 8 שנים התראתי שהיה צריך להחליף אותה, לצערנו לעיריית הרצליה יש סדרי עדיפויות מעוותים לפני כמה חודשים ראש העירייה גרמן החליטה להשקיע 16 מיליון שקל בטיילת בחוף הזה, זאת במקום לשפץ את תחנת הביוב ולמנוע את זיהום הים. התנהלות של עיריית הרצליה ורפיסות של המשרד להגנת הסביבה לטפל בנושא חוף הרצליה מוכיח שצריך את הירוקים בכנסת

אתם מוזנים להצטרף לדף הפייסבוק של הירוקים, לחצו כאן…

תעלומה: הכתם הצהוב שהופיע בחופי הרצליה

יום רביעי, 13 ליוני 2012   מאת:

בגלל החורף ברוך הגשמים נצפה כתם צהוב וגדול בחוף אפולוניה. המקור: ככל הנראה פיצוץ במפעל תע"ש בשנות ה-90. המשרד להגנת הסביבה: החומר אינו מסוכן

את דרור עזרא, חבר מועצת עיריית הרצליה ואיש מפלגת הירוקים, זה לא מרגיע. "הבדיקה שבוצעה בעבר הייתה רק לחומר שיוצר את הצבע הצהוב, חומרים אחרים לא נבדקו ולכן קיים חשש כבד שיש חומר כאלו". לדבריו, במקום יש ריח כימי חריף. "

לכתב באתר NRG לחצו כאן…

כתבה ברשת ב' – חצי מיליון קוב ביוב לים באישור המשרד הגנת הסביבה

יום שלישי, 10 לינואר 2012   מאת:

בימים האחרונים מזרים השפד"ן מאות אלפי קוב ביוב לים, חופי הרצליה ות"א נסגרו. את האישור להזרמת הביוב נתן המשרד להגנת הסביבה.

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים:"זו שערוריה, המשרד להגנת הסביבה היה צריך לחייב את השפד"ן להשתמש ברזרבות הכלכליות האדירות שלו כדי להימנע מזיהום הים."

[audio:http://www.green-party.org.il/reshet_b_zihom_yam_10_1_2012.mp3]

עיריית תל אביב קוראת לשתות מי ברז: לא פחות בריאים ממינרליים

יום שישי, 22 לאוקטובר 2010   מאת:

על פי העירייה, היתרונות המרכזיים של המהלך הם שמירה על איכות הסביבה ורווחתם הכלכלית של התושביםעל פי העירייה, היתרונות המרכזיים של המהלך הם שמירה על איכות הסביבה ורווחתם הכלכלית של התושבים

סגן ראש העירייה פאר ויסנר אמר כי "תושבי תל אביב-יפו ואזרחי מדינת ישראל צריכים לשחזר את אמירתו של ספן השלום אייבי נתן שאמר 'תשתו רק מים, ואם מים אז רק מים מהברז'". עוד הוסיף כי "צריך לזכור שרק באזור תל אביב מדי חודש לוגמים שלושה מיליון בקבוקי פלסטיק אשר גורמים נזק לסביבה וזיהום אוויר".

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

דרישה בהרצליה: לבדוק את רמת הזיהום במי המרינה

יום שישי, 21 למאי 2010   מאת:

חבר המועצה דרור עזרא טוען כי העירייה אינה מבצעת בדיקות ניטור במי המרינה על אף המלצת היחידה לאיכות הסביבה לערוך בדיקה שכזט בכל שנה. גרמן בתגובה: המתקן עומד בכל הדרישות של המשרד לאיכות הסביבה

"איזור האימונים העיקרי בתוך המרינה נמצא כ-20 מטר מתחנת הדלק, ממש בצמוד אליה. כבר בכך יש בעייתיות וזה צריך להדליק נורה אדומה ולחייב ניטור ופיקוח מתמידים. גם אם המים לא נראים מזוהמים, הם נקיים רק אם יש בדיקות מעבדה שקובעות זאת", אומר דרור עזרא.

לכתבה בNRG לחצו כאן…

הרצליה: מה מסריח בחוף הנכים?

יום שישי, 05 למרץ 2010   מאת:

עם הגשמים האחרונים נוצרה במקום בריכה מעופשת. ארגוני הסביבה טוענים כי מן המים עולה ריח חריף של ביוב. בדיקות מצאו ריכוז חיידקי קולי צואתי. עיריית הרצליה טוענת שהיא אינה מזרימה ביוב לים

דרור עזרא, יו"ר הירוקים בהרצליה ורכז תחום ים וחופים במפלגה: "איכות הסביבה אינה נמצאת בראש מעייניה של עיריית הרצליה. במשך שנים גבתה העירייה מהתושבים אגרת ביוב ולא סיפקה להם תמורה הולמת. היא העדיפה להשקיע את הכסף באולמות תרבות במקום בתחנות השאיבה. כעת, כשהתושבים משלמים את האגרה לתאגיד המים והעירייה איננה יכולה עוד להשתמש בכסף לצרכים אחרים, אמור המצב להשתנות. עם זאת מדובר בגוף חדש, ובינתיים מערכת הביוב בהרצליה נמצאת במצב גרוע".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

הצעה לסדר – ניטור קבוע של איכות מי חופי הים

יום שלישי, 19 לינואר 2010   מאת:

רקע:
כיום מתבצע ניטור קבוע מטעם משרד הבריאות בחופי הרחצה בהרצליה רק בעונת הרחצה מצב איכות מי-הים בחופים אף מתפרסם באופן קבוע באתר משרד הבריאות.
אנחנו יודעים כי משרד הבריאות גם מבצע בדיקות חודשיות גם מחוץ לעונת הרחצה, אבל תוצאות בדיקות אלו לא מתפרסמות.
כמה ערי חוף בארץ החליטו לפתוח לרחצה חלק מן החופים כל השנה, ולכן מתבצע בחופים אלו ניטור קבוע כל השנה ותוצאות ניתור זה מתפרסמות באתר משרד הבריאות כל השנה.

חופי הרצליה כמובן משמשים מלבד לרחצה, לשורה ארוכה של סוגי ספורט ימי כל השנה, ביניהם ספורט גלישת גלים שמושך בלא מעט ימי חורף מאות גולשים לחופי הרצליה. אנו מידי שנה מקבלים פניות בעיקר של גולשים על בעיות בריאות שנגרמים לחלקם כנראה עקב זיהום הים. אנחנו קיבלנו תלונות על שלשולים, הקאות, בעיות במערכת העיכול, בעיות עור, בעיות בעיניים ועוד. חלק מן הגולשים טוענים שהם אף אושפזו.
היום הדרך היחידה של חובבי ספורט ימי לנחש אם הים מזוהם בימי החורף היא לבחון את עכירות מי-הים ואת הריח שעולה מן הים.

ללא ספק ניטור ופרסום איכות מי הים בחופי הרצליה הוא מידע מאוד חשוב לאותם חובבי ספורט ימי, פרסום מידע כזה יכול למנוע מרבים מאותם אנשים להכניס לאותם חופים שהתגלה בהם זיהום וכך להימנע מבעיות בריאות ותחלואה הקשורה בזיהום ים.

כיום אין שום הוראה בוררה שמחייבת את העירייה או את משרד הבריאות לנטר את המי-הים כל השנה, אבל אין ספק שמדובר כאן בחובה מוסרית ממדרגה ראשונה כלפי חובבי הספורט הימי.
יצוין כי ככל הידוע לנו עלות ניטור כזה אינה גבוה במיוחד, כמה עשרות אלפי שקלים לתקופה המדוברת.

הצעתנו:
1. מועצת העיר הרצליה רואה חשיבות גדולה בשמירה על בריאות ציבור חובבי הספורט הימי.
2. מועצת העיר הרצליה דורשת מן העירייה לדאוג לניטור איכות מי-ים בחופי הרצליה באופן קבוע כל השנה, הניטור יתבצע בפיקוח משרד הבריאות ויתפרסם באתר משרד הבריאות או באתר העירייה.
3. מועצת העיר הרצליה מבקשת מן העירייה לבחון דרכים להתריע על זיהום הים בחופים עצמם, אם באמצעות שלטים רגילים, שליטים אלקטרונים, או דגלים מיוחדים על תחנות ההצלה.
4. מועצת העיר הרצליה דורשת מן העירייה לפועל על מנת כי הניטור יחל מוקדם ככל האפשר בשבועות הקרובים.

מה יהיה על קרקעות תעש ברמת השרון ובהרצליה?

יום שישי, 15 לינואר 2010   מאת:

לא רחוק משם, באחת הקרקעות היקרות ביותר בארץ, הממוקמת מצפון לשכונת נוף ים בהרצליה וממזרח לגן לאומי אפולוניה, שוכן מתחם תעש נוף ים.

פנינת הנדל"ן הזאת הייתה אמורה לכלול כיום מגורי פאר ומלונות, אך בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישו אדם טבע ודין ותושב נוף ים דרור עזרא, עוכב ביצוע התוכניות. בג"ץ קבע כי לא יינתן אישור לתוכניות הבנייה לפני ניקוי הקרקע והגנה על בריאות התושבים, וכך קבר באדמה המזוהמת את התוכניות הנוצצות לעוד כמה שנים טובות.

לכתבה בגלובס לחצו כאן…