ארכיון הנושא 'דרום'

יואל חדידה רכז תחום שמירת טבע במפלגת הירוקים יוצא נגד מירוץ אופנועים הרסני בים המלח

שבת, 26 למרץ 2022   מאת:
צילום מסף מתוך הכתבה

כתבה באולפן שישי של ערוץ 12 על מירוץ אופנועי שטח שמאורגן במימון מאוד נדיב של משרד הספורט באזור ים המלח. לדעת מפלגת הירוקים וארגוני סביבה אחרים עלול לגרום לנזקים ולהרס הטבע.

המסר שזה משדר זה שטבע זה דבר שאפשר להיכנס בו, להתחרע עליו וזה מסר שאנחנו לא רוצים.

יואל חדידה

לכתבה באתר מאקו לחצו כאן…

ייצוגית בסך כמיליארד שקל בשם כל תושבי מדינת ישראל נגד קצא"א

יום שני, 22 לדצמבר 2014   מאת:

התובע טוען כי "קצא"א בחרה לזלזל בזכות שניתנה לה, ולסכן את כלל הציבור" ■ קצא"א בתגובה: "החברה מצרה על הנזק שנגרם ותעשה ככל הנדרש על מנת להשיב את המצב לקדמותו"

צילום: מנחם זלוצקי, המשרד להגנת הסביבה

צילום: מנחם זלוצקי, המשרד להגנת הסביבה

התובע הייצוגי הוא יואל חדידה, פעיל סביבתי וחברתי מזה שנים ארוכות שאף היה מועמד מטעם מפלגת הירוקים לכנסת ולעיריית הרצליה, וכיהן במשך כעשור בוועדה הסביבתית של הרצליה.

לכתבה בדה מרקר חצו כאן…

אלפי קוב של נפט דלפו ליד אילת: "נזק איום ונורא"

יום חמישי, 04 לדצמבר 2014   מאת:

הנפט הגולמי דלף כתוצאה מתקלה בצינור הנפט של קצא"א ליד באר אורה, כ-20 ק"מ מצפון לאילת. חלק מכביש הערבה נסגר. חשש לפגיעה בבעלי חיים נדירים בשמורת עברונה הסמוכה. "תוצאה ישירה של תכנון לקוי"

צילום: משטרת ישראל

צילום: משטרת ישראל

ממפלגת הירוקים נמסר: "הנזק הסביבתי מן הדליפה היא תוצאה ישירה של תכנון לקוי שלא מתחשב בסביבה. בתכנון נכון נזקים כאלו היו יכולים להימנע. העובדה שבזמן אירוע כזה אין שר להגנת הסביבה היא כישלון חמור של ראש הממשלה, אנחנו קוראים לראש הממשלה למנות מיד שר, שיטפל באירוע ובתוצאותיו"

לכתבה בוואלה לחצו כאן…

לנדאו בוחן: גז במקום פחם בתחנה הפחמית באשקלון

יום שני, 07 ליוני 2010   מאת:

בעקבות גילוי הגז בלוויתן במשרד התשתיות ובחברת חשמל בודקים אפשרות להסב את התחנה העתידית כך שתתבסס על גז במקום על פחם. מנכ"ל חברת חשמל: תשובות תוך עשרה ימים. ארגוני הסביבה: לנדאו הפנים את הסכנה בתחנת כוח פחמית

דרור עזרא, רכז ים וחופים, במפלגת הירוקים טוען ש"כנראה מישהו הטעה את השר". לדבריו, מדובר בשתי טכנולוגית שונות, תחנת כוח על פחם מתבססת על יצירת קיטור והעברתו לטורבינה קיטור, ואילו טורבינת גז היה יחידה סגורה שבה נכנס גז ויצא חשמל בטורבינה כזו אפשר להשתמש בסולר במקום גז. "זו בדיוק החלופה שהצענו שימוש בגז וכשיש בעיה בהספקה להשתמש בסולר, מה שהשר מציע זה לבנות שתי תחנות כוח במקום אחת", אומר עזרא.

לכתבה בNRG לחצו כאן…

הירוקים:"אהוד ברק מתייחס לחיילי צה"ל כשפני ניסיון "

יום שלישי, 03 לפברואר 2009   מאת:

חברי מפלגת הירוקים קיימו היום, ‏יום שלישי‏ ‏03‏ ‏פברואר‏ ‏2009 בצהריים הפגנה מול בית מפלגת העבודה. המפגינים נשאו שלטים: " בעבודה "עובדים על הסביבה" , "ברק אל תפקיר את חיילי צה"ל הם לא שפני ניסיון", "ברק את הסרטן של חיילי צה"ל אי אפשר לטייח" , "ברק מחלת הסרטן היא לא מכה בפח".

הירוקים מפגנים מול בית מפלגת העבודה

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר אומר כי שר הביטחון אהוד ברק מפקיר את חיילי צה"ל בבסיסים ואחראי לסיכון מיותר של בריאותם של חיילי צה"ל. במקום לחתום על אמנות על השר ברק להורות על סגירת בסיס הנחל בתל ערד ולהעביר את החיילים המשרתים בו לבסיס אחר , לפני שנקים את ועדת שמגר 2. חיילי צה"ל הם לא שפני ניסיון או חיות מעבדה שעורכים עליהם ניסויים.
לפני חצי שנה אהוד ברק שר הביטחון אישר את הקמת עיר הבה"דים סמוך לרמת חובב – החלטה שאנחנו עוד נצטער עליה, וכעת מתמהמה שר הביטחון בקבלת ההחלטה היחידה המתבקשת סגירת בסיס הנח"ל בתל ערד. חיילי צה"ל שצללו בקישון שילמו מחיר כבד על מחדלים של מערכת הביטחון וחיים בתחושה שמערכת הביטחון הפקירה אותם ומערכת הבטחון בישראל חוזרת שוב על אותן טעויות".

כפר הנופש בתמנע הוא תמצית של תרבות הקומבינה – תגובה למאמר של נחימה שטסלר

יום רביעי, 07 לינואר 2009   מאת:

נחמיה שטרסלר באופן עקבי לא נותן לעבודות לבלבל אותו, הסיפור הזה של תמנע הוא מורכב ביותר, אנסה להסביר כאן בקצרה.
בסוף 2007 פנו אלינו קובצה של תושבים מאזור הערבה, והסבו את תשומת ליבנו לפרויקט כפר נופש שאושר במרכז פארק תמנע שברבו מוגדר שמורת טבע.
שפנו אלינו התושבים דקות לפני שבולדוזרים עולים על השטח, לאחר שהתוכנית המפורטת אושרה זה מכבר העניין נראה אבוד. אבל אנחנו במפלגת הירוקים החלטנו להשקיע בנושא שנראה לנו חשוב והקמנו לצורך העניין צוות שבדק את הנושא.

לפני שאני אכנס לפרטים הקטנים משפט רקע, מערכת תכנון היא מערכת הירכית. כלומר, יש מדירוג בין התוכנית יש, "תוכניות על" ו"תוכניות פרטניות". אם תרצו אפשר לדמות את זה לפאזל שהציור המנחה שלו הוא בקווים כלליים, וחלקי הפאזל הם שרטוט מדיוק.
מה שנעשה בתמנע הוא להשלים את הפאזל עם חלק (תוכנית מפרטת) שאינו תואם את הציור המנחה (תוכנית מתאר).

הצוות שבדק את הנושא במפלגת הירוקים השקיע בעניין עשרות רבות של שעות תוך התייעצות עם מומחים שונים כולם בהתנדבות.
לאחר שבדקנו את הנושא הגענו למסקנה שהועדה המחוזית דרום עשתה שגיאות חמורות באישור התוכנית, את הדברים שלחנו במכתב ליו"ר ועדה מחוזית דרום וגם העברנו לאדם טבע ודין שהשתמשו בהם כבסיס לעתירה שלמעשה התקבלה השבוע.
אלו הליקויים שגילינו בתוכנית:

  1. בתוכנית המפורטת מדובר בכפר נופש ובו 4 מלונות בשטח של 202 דונם ואילו התוכנית המתאר מדובר במלון אחד על שטח של 24 דונם בלבד
  2. לפי תוכנית המתאר ליזם היו שלוש אפשרות לבניית המלון על 24 דונם שהוקצו לו, מבנה בקומה אחת על כל השטח, מבנה בן 2 קומות על חצי מן השטח או מבנה בן 3 קומות על שילש מן השטח. לפי התוכנית המפורטת יבנו 4 המלונות על שטח של 24 דונם בשני קומות, ובנוסף המלון יספח לעצמו עוד 180 דונם לשטחים פעילות מלונאית שאינם מבני המלון!
  3. התוכנית המפורטת כוללת נחל מלאכותי באורך 2.5 ק"מ ובנוסף אטרקציה של "אי טרופי" בתוכנית מתאר נאמר בפירוש של אזור התיירות להשתלב בנוף.
  4. התוכנית המתאר קובעת שלא יהיה כניסה לכלי רכב פרטיים לתוך אזור הפארק ואילו בתוכנית המפורטת חלק מן הכפר נופש שיקדש לחובבי ג'יפים. ויש לזכור האזור הינו נמצא במרכז פארק תמנע מסביבו יש רק שומרת טבע ודרך למלון שצריכה להיסלל גם תגרום לפגיעה בשמורת הטבע תגביר את הניגשות לכלי רכב פרטיים לשמורה.

ועדת מחוזית אסור לה שתהיה חותמת גומי בידי יזמי נדל"ן, ועדה מחוזית בראש ובראשונה מופקדת על שמירה על האינטרסים הציבוריים, במקרה הזה תוכנית המתאר קובעת שאינטרסים הציבוריים הם שמירה על הטבע ומתן אפשרות לבניית מלון שמהווה הפרעה מינימאלית לטבע.
במערכת התכנון הישראלית קיים פרדוקס, במקרים רבים ועדות תכנון מועלות בחובתם הציבורית ומצדדות באינטרסים של יזמי נדל"ן פרטיים וזאת תוך פגיעה חמורה באינטרסים של הציבור.

התוכנית הזו היא דוגמא מובהקת לתרבות הקומבינה. אם היזם והמועצה האזורית היו רוצים ללכת בדרך המלך התכנונית היה עליהם לשנות את ותכנית המתאר עצמה ולהציג את השינויים כהווייתם הן לציבור והן למועצה הארצית. אבל הם לא עשו זאת הם טענו כי תוכניתם תואמת לחלוטין את התוכנית המתאר ובכך חשבו שחסכו לעצם צעקה ציבורית ומאבק מול הארגונים הירוקים, לשמחתי הם טעו.

לסיום תודות לחבריי לצוות שבדקו את נושא תמנע: לעו"ד אריאל יונגר שסייע רבות, ליואל חדידה ולגיא בן גל.

חשיפת מפלגת הירוקים גרמה לעצירת פרויקט כפר הנופש בתמנע

יום רביעי, 31 לדצמבר 2008   מאת:

בדצמבר 2007 חשפה מפלגת הירוקים שורה של ליקויים חמורים בהחלטה לאשר תוכנית מפורטת לבניית כפר נופש באזור תמנע. בעקבות חשיפת הליקויים הגישה עמותת אדם טבע ודין עתירה לבית המשפט לעניניים מינהליים דרום. היום פסק בית המשפט כי הליקויים שחשפה מפלגת הירוקים מחייבים דיון מחודש בתוכנית בועדה המחוזית.

למכתבו של יואל חדידה ליו"ר ועדה מחוזית דרום לחצו כאן…
לכתבה בYNET על פסיקת בית המשפט לחצו כאן…

למאמר נוסף בנושא לחצו כאן..  

גם באשקלון יש ירוקים

יום שלישי, 28 לאוקטובר 2008   מאת:

בכנס השקה משותף לרשימת תכלית ומפלגת הירוקים נפתח סניף חדש של המפלגה באשקלון.

בכנס השקה שנערך ב- 15.9.08 במלון "גני שמשון" באשקלון הודיע הגב' הדס שכנאי על פתיחת סניף חדש של מפלגת הירוקים בראשות יורם שפר העומד גם בראשות רשימת תכלית המתמודדת השנה בבחירות הקרובות כתכלית הירוקים למועצת העיר אשקלון.

 

בכנס נשאו דברים, הן יורם שפרס תוכנית עבודה מסודרת בכל הקשור לטיפול במפגעים סביבתיים בעיר. והן הגב' שכנאי, שלדבריה בתחילת דרכה הפוליטית היא שאלה את עצמה "כיצד אשנה ואוביל פרויקטים במועצה היום מפלגת הירוקים מהווה משקל סגולי רב מול ראש העיר בוועדת תכנון ובנייה כשראש הרשימה מר פאר ויסנר משמש כסגן ראש העיר ואנחנו יכולים לציין בסיפוק על פרויקטים רבים שהובלנו בשנים אלו". אנחנו גאים, שיורם שפר לקח על עצמו ובשיתוף עם המפלגה פתח את הסניף אשקלון מתוך למעלה משלושים סניפים אשר פזורים לרחבי הארץ אשר רצים במקביל הן למועצה והן לראשות תחת האג'נדה הירוקה.

 

יורם, לאור פעילותו הענפה והמרשימה לאורך השנים ראוי לכך שנחזק ונתחזק יחד ובכך נעצים את כוחו במועצת העיר כי התושבים הם ההון האנושי אשר עומדים בראש סדר היום הציבורי.

 

החלו העבודות להקמת עיר הבה"דים

יום שני, 25 לאוגוסט 2008   מאת:

יו"ר מפלגת הירוקים, פאר ויסנר אמר כי "תחילת העבודות להקמת עיר הבה"דים לפני שהושלם התסקיר הסביבתי הינו חיפזון מהשטן והוא מעשה חלמאי וחובבני".

לכתבה המלאה לחצו כאן

הירוקים: לדרוש ממשפחת עופר להעביר נתח מרווחיה לטובת הסביבה

יום חמישי, 21 לאוגוסט 2008   מאת:

למרות שבשנים האחרונות עומדת כי"ל בכל התקנים הסביבתיים, הירוקים ממשיכים לתקוף ולטעון כי פעולותיהם גורמות להמשך נסיגת ים המלח. כי"ל: הזמנו את יו"ר הירוקים לסיור, אך הוא סירב

לכתבה בNRG לחצו כאן…