בנהריה שומרים על הנוף והעצים

05 לפברואר 2008   מאת:

2008dsc011981.JPG 

אייל וייזר יו"ר הירוקים בנהריה , פעילים ותושבים 

בשבוע שלאחר ט"ו בשבט ביצעו "הירוקים בנהריה" פעילות רחוב מחאתית,להעלאת המודעות בעיר לשימור הנוף הירוק. סביב דוכן ההסברה התגודדו תושבים רבים  אשר חלקם הצטרפו לצעירי "הירוקים בנהריה" שייצרו במקום שלטים צבעוניים ותלו אותם על כל עץ כרות ומושחת בשדרות הגעתון.

סביב קבוצת גזעי עצים כרותים בגובה של 2 מ', ריתק ליאור, מדריך ילדים לקויי למידה במקצועו, עוברים ושבים  בסיפור אגדה קסום הפורס את תועלת העץ לאדם  מאז בריאת העולם ועד היום הזה בו אנו זקוקים לו יותר מכל כדי שישאב את הזיהום מהאוויר, יוריד את הטמפרטורה, יספק צל  מפני קרני השמש המסוכנות וגם ייתן חוויה לנפש.

תושב ברזיל שהצטרף למעגל, סיפר לתושבים  עובדה הידועה היטב לירוקים בנהריה,אודות  העיר סאן פאולו, שבברזיל, בה נמדדו הפרשי טמפרטורות של 7 מעלות צלזיוס בין אזורים מרובי צמחיה מול שכונות דלילות עצים. הלה הביע פליאה רבה  על שעצים שאינם מתאימים לאקלים ים,ניקנו בכספי הציבור וניטעים בקו החוף אך מתייבשים.

בסיור שנערך במרכז העיר נהריה, סיפר אבירם, גנן במקצועו, את תולדות האקליפטוסים שניטעו לפני כ-70 שנה בהשראתם של האבות המייסדים של המושבה נהריה,ה"ה  סוסקין, שמעון רייך, יוסף לוי (על שם כולם רחובות  בעיר),ואף נתן הדרכה  מעניינת לגיזום נכון ותיקני של עצים, תורה בפני עצמה, שעל פי התוצאות העגומות איננה מוכרת למחלקת הגננות בעירית נהריה, כפי שהעיר תושב רעננה שניקלע למקום.

 

הסיור התעכב לידי גזעי עצים שזכו לחסימה מלאה של אספלט, ללא אפשרות לספוג מי גשמים, לידי שתילה בזבזנית של צמחייה עונתית שדורשת הרבה השקעה ותחלופה, ליד אדניות הגרניום העלובות, חסרות הפריחה בגלל תקיעת ייחורים במקום שתילי אם. לקראת ההתקדמות לכיוון חוף הים נתגלה לעיני החברים המזועזעים  מראה שרידי  האשלים הותיקים שהולכים ונכחדים בגלל טיפול וגיזום רשלני. ליד האשלים  הצביע אבירם על שתיל עצים צעיר נטוע קשור באזיקים חונקים למוט התקוע באדמה כתומך , בניגוד לכל הכללים כשהוא צמוד לגזע, דבר שיפריע לגזע להתעבות ולהתפתח.

תוך כדי הסיור העיר אחד התושבים שרגעים קודם לכן ניתקל ונישרט  משיח הבוגונביליה הקוצני, שהעירייה מטפחת במיקום לא נכון, על צנרת בזבזנית שמשתלטת על המקום ונראית כמו מוצג מוזיאוני.

 

יו"ר הירוקים, אייל וייזר, מהנדס סביבתי, אומר שעשרות רבות של תושבים חתמו על טופס הצטרפות  ונוספים יצרו עמו קשר טלפוני אחרי האירוע מברכים מאחלים ומייחלים לירוקים בנהריה לפחות 6  מנדטים בבחירות הבאות למועצת העיר כך שישפיעו מבפנים גם בתחומים אחרים. "הירוקים אינם נגד", ממשיך וייזר," הם פשוט בעד מחשבה  תכנון נכון ומקצועי של הנוף הירוק והגינון שבמצבו הלקוי  הנוכחי מחטיא את המטרה, גורם לביזבוז משאבים וכספים, למידבור העיר ולנזקים בלתי הפיכים לעצים שחלקם  חשובים בקליטת אוזון, חנקות וגופרית, פיח ואבק אשר נוצרים בין היתר בשריפת הדלקים של מכוניות ותעשיה.

אם מדיניות העירייה כפי שנראית היום לא תישתנה, מדגיש יו"ר הירוקים בנהריה,  ייהפך מרכז העיר ואזורי המגורים למרחבי אספלט ואבן ללא צל, ללא ירק , ללא ציפורים. וזה לא מה שהתושבים והילדים רוצים שיקרה".

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 מצביעים, בממוצע: 3.75 מתוך 5)
Loading...

לכתוב תגובה