ארכיון הנושא 'גליל-גולן'

זהירות, כרישי נדל"ן בכנרת: החוף האחרון בסכנה

יום רביעי, 25 למאי 2011   מאת:

תושבים, מטיילים, גולשי גלים ופעילי סביבה, יוצאים למאבק על חוף דאימונד – החוף הבתולי האחרון בכנרת – שעלול להתכסות בכבישים, מגרשי חניה ובית מלון. המתנגדים יעשו הכל כדי להגן על פיסת גן העדן – כולל חרם צרכנים על ארקיע שבבעלות היזם

דרור עזרא חבר מפלגת הירוקים הוא אחד המתנגדים לבנייה בחוף אשלים, החשש שלו הוא כי פרויקט בית המלון ילך ויתרחב והחוף יילקח מהציבור. את המלחמה שלו הוא מפנה לכיוון היזם עצמו, קבוצת ג'ורדאש ישראל, שנמצאת בבעלותם של האחים נקש אשר מחזיקים בין היתר גם בחברת ארקיע.

"בעקבות התחלת הבנייה אנחנו מנהלים חרם צרכנים כנגד חברת ארקיע, מספר עזרא, "החוף והחברה הם באותה בעלות, ואם האחים נקש חושבים שהם יגרפו רווחים מבית המלון שמוקם על החוף, הם טועים ובגדול. אנחנו מאמינים שלציבור יש כוח והציבור יצביע ברגליים.

לכתבה בוואינט לחצו כאן…

לא טסים בארקיע ושומרים על חוף כורסי בכנרת | Promote Your Page Too

פנייה לשר ארדן למנוע את בניית כפר הנופש בחוף כורסי – כתבה ברשת ב'

יום שני, 19 ליולי 2010   מאת:

מפלגת הירוקים פנתה לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן לפעול לביטול כפר הנופש בחוף כורסי בכנרת. זאת, שכן מדובר במרחב החופי הטבעי האחרון שנשאר בכנרת. לפנייתם צירפו מכתב של יותר ממאה מדענים בכירים אשר קוראים לשמור על החוף. הירוקים אומרים כי מדובר בנסיבות דומות ביותר למקרה של חוף פלמחים, ולכן יש לשמור על החוף ובמידת הצורך לקבל החלטת ממשלה בעניין.

[audio:http://www.green-party.org.il/reshet_b_kursi_190710.mp3]

לכתבה נוספת בכלכליסט לחצו כאן…

הירוקים מחדשים את המאבק לשמירת חוף כורסי – מבקשים מהשר ארדן סיוע לביטל כפר הנופש

יום ראשון, 18 ליולי 2010   מאת:

מפלגת הירוקים מחדשת את המאבק לשמירת חוף כורסי בכנרת פנתה היום לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן לפועל לביטול כפר הנופש.

במפלגת הירוקים טוענים כי מדובר במרחב החופי הטבעי האחרון שנשאר בכנרת, ולחיזוק טענתם מביאים מכתב של 133 מדענים בכירים אשר קוראים לשמור על החוף בשל חשיבותו.
עוד טוענים הירוקים כי מדובר בנסיבות מאוד דומות למקרה של חוף פלמחים, ולכן כמו פלמחים יש לשמור על חוף כורסי ללא בניה ואם יהיה צורך לקבל החלטת ממשלה בעניין.
צילום: מיכאל אלקיים

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים:"חוף כורסי הינו חוף חשוב ביותר בנייה בו תהיה בכיה לדורות, מצבם האומלל של חופי הכנרת מחייב את התערבותו של השר להגנת הסביבה, ונקודת התחלה הטובה ביותר להחזרת חופי הכנרת לציבור תהיה לשמור על החוף כורסי, ללא בנייה. אנו מקווים שהשר ארדן יפעל במקרה כורסי כמו שהוא פעל במקרה פלמחים ואף יותר מכך."

לקריאת מכתב המדעים הקוראים לשמירת החוף לחצו כאן…
לעצומה לשמירה על החוף לחצו כאן…

המשך »

נהריה: הפגנת מחאה נגד השימוש במפוחי העלים

יום רביעי, 03 למרץ 2010   מאת:

לתושבים רבים נמאס כבר ממפוחי העלים המרעישים. ארגוני הירוקים טוענים גם שהם מהווים סכנה בריאותית של ממש. העירייה: זו שיטת עבודה מקובלת, לא המצאנו שום דבר"

הנהלת מפלגת הירוקים בנהריה ושלושת חברי הסיעה, אייל וייזר, בלהה גלזברג ויעקב אוחיון משתפים פעולה בארגון העצרת עם סיעת "נהריה אחרת" בראשות אשר שמואלי והעמותה לאיכות חיים וסביבה בנהריה בניהולה של אורית רייך. במקביל תיערך תהלוכת מחאה בשדרות הגעתון נגד השימוש במפוחי העלים.

לכתבה בYNET לחצו כאן…

כוכב נולד או חופי הכנרת? נא לא לשלוח SMS

יום שני, 25 לאוגוסט 2008   מאת:

מחר תתקיים תחרות גמר כוכב נולד, כמו בשנה שעברה בחרו מפיקי התוכנית לקיים את המופע במסגרת פסטיבל של סלקום שיתקיים בכנרת.
המופע הזה אינו סתם עוד תחרות זימרה, מדובר מיצג פרסומי בוטה של חברת סלקום שהחליטה שחופי הכנרת הם התפאורה מתאימה שיחד עם צעירים וצעירות בלבוש מינימאלי ימשכו הכי הרבה רייטינג.
בכנרת יש כ50 ק"מ של חופים, חופי הכנרת הם תיאורטית משאב ציבורי חשוב שנועד להעניק לציבור אפשרות לפנאי ונופש באגם המים המתוקים היחיד בישראל.
אבל בפועל המצב בכנרת רחוק מכך, במשך השנים נכשלה מדינת ישראל לשמור על חופי הכנרת. חופים רבים הופרטו לזכיינים פרטיים למשך שנים רבות, אותם זכיינים גידרו את החופים, והפכו אותם לטרטוריה פרטית שלהם, גובו כספים, בנו מבנים, וגרשו "פולשים"(אותנו).

בכנרת כבר שנים סוררת הפקרות רבתי, סביב הכנרת התפתחה חממה של דגי פירנה שזוללים מכל הבא ליד. אותם דגי פירנה הפכו כל-כך חזקים שאפילו הממשלה נרתעת מלהתעסק איתם ולדרוש את החופים חזרה את החופים לטובת הציבור.
אחרי שנים שהכנרת הפכה חממה כל-כך טובה לדגי פירנה אין להתפלא שגם כריש טורף כמו נוחי דנקנר וחברת סלקום באים ורוצים להביא ביס דשן מן הכנרת. ואם כבר ביס למה לא לעשות את זה בגדול בזמן צפיית השיא.
בשנים האחרונות מתנהל מאבק על המרחב הציבורי בישראל, עוד ועוד מתחמים במרחב הציבורי הופכים פלטפורמה לשטיפת מוח מסחרית. זה התחיל עם תחנות אוטובוס, עבר לשלטי חוצות שהפכו למציגי ענק הן בכבישים והן בתוך הערים. שיטות שיווק מסחריות הפכו אגרסיביות יותר ויותר, היום גם שילוט רחובות פשוט הוא עוד הזדמנות לדחוף פרסומת.
בעצם המרחב הציבורי הפך לשדה "קטל" בו האזרח מופגז באין ספור מסרים מסחריים מכל עבר. ויש לזכור כאשר אנחנו במרחב הציבורי אין לנו שלט בו אנחנו יכולים ללחוץ על כפתור ולקבוע אם כן או לא לקבל את המסרים, כאשר אנחנו במרחב הציבורי מסרים אלו נכפים עלינו.
לכן אין פלא שאותם מפרסים גדולים לוטשים עיניים אל חופי ישראל.

הכנרת שלנו או של בעלי ההון?
גזל והרס חופי ישראל אכן הדליק נורה אדומה בכנסת ובשנת 2004 אושר חוק שמירת הסביבה החופית שנועד בדיוק למונע את התופעה, תחילה בחופי הים התיכון, ולפני חצי שנה נכללו בחוק גם חופי הכנרת.
חופי הכנרת בשל רגישותם הוגבלו מספר המבקרים בכל חוף וחוף, בחוף גולן בו יהיה המופע הוגבל לשהייה של 1000 נופשים בלבד, המופע הזה מתכנון לקהל של 35000 איש!
מיותר לציין את הפגיעה של שהייה של כמות אדירה כזו של אנשים באוזר רגיש אקולוגית כמו חופי הכנרת, מספיק לראות איך נראה אצטדיון ר"ג לאחר משחק של שעתיים עם הקיף קהל דומה וכאן מדובר בשלושה ימים תמימים.
ויש לזכור החוף נגזל מן הציבור לא רק בזמן המופע, אלא גם ימים רבים לפניו וימים רבים אחריו שהחוף הופך לאתר בניה ענק.
מה שהכי חמור בסיפור הוא איך אישורו את המופע הזה. כדאי לקבל אישור למופע כזה חייב להגיש תוכנית לוועדה ארצית לענייני חופים, להגשת תוכנית כזו יש לא מעט תנאי סף, במקרה הזה מארגני המופע לא עמוד כמעט באף אחד מהם, אבל למרות זאת הועדה אישר את המופע לפי ימים אחדים.
לאלו שהתוהים איך המופע אושר רק לפני ימים אחדים וכבר שבועות הוא מתפרסם כמעט מדיה אפשרית?
התשובה פשוטה, בישראל יש מערכת חוקים לאזרחים רגילים שנקראת חוקי ישראל, לעומת זאת לבעלי הון דוגמת בעלי סלקום וערוץ 2 חוקים אלו פשוט לא תקפים.
כך היה במקרה הזה, לוועדה היו כל הסיבות לא לאשר את המופע הזה וסביר להניח כי אם היה מדובר באדם רגיל לא היו מאשרים. אבל למה להרגיז את נוחי דנקנר שאפשר להתרפס לרגליו?

באופן תמוהה מארגני המופע טועים כי יעברו במהלכו מסרים לשמירת הכנרת, לא רק זאת הם מתהדרים בכך כי הם יתקנו מתקנים למחזור בקבוקים וסלקום דאגה לתת תרומה נדיבה לחברה להגנת הטבע. הרשו לי לגחך, מדובר בהשקעה בטלה בששים לעומת הרווח והפרסום שיקבלו על חשבון הכנרת.

לסיום, לפני שצופי ערוץ מושטים את ידם לטלפון הסלולארי "ומצבעים" לטובת המועמד שלהם אולי שווה לעצור לשנייה ולחשוב האם אנחנו באמת רוצים שחופי הכנרת יגזלו לטובת מיצגים פרסומיים והופעות המוניות?
אם התשובה היא לא, ואתם כן רוצים לשמור על הכנרת, היא הדרך הנכונה להעביר את המסר הזה למארגני המופע הוא לא לשלוח SMS.
במקרה זה אפשר לומר מי שלא מצביע ישפיע, וישמור על חופי הכנרת

תחרות כוכב נולד תתקיים בכנרת למרות מחאת הירוקים

יום ראשון, 24 לאוגוסט 2008   מאת:

מסתיימות ההכנות לאירוע "ווליום כנרת", שבמסגרתו ייערך ביום שלישי גמר תחרות "כוכב נולד" בחוף גולן שבמזרח הכנרת. הפסטיבל שבו ישתתפו 35,000 איש, צפוי להתקיים כסדרו למרות ביקורת מצד ארגונים שונים ובכללם "הירוקים", הטוענים כי האירוע יהרוס את החוף.

דרור עזרא ממפלגת הירוקים אמר כי "זוהי כניעה מבישה של הוועדה בפני בעלי ההון. לא ייתכן שהחופים יהפכו למיזם מסחרי ולמיצג פירסומי לסלקום".

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

הוועדה לשמירת סביבה חופית אישרה את קיום אירוע "ווליום כנרת"

יום חמישי, 21 לאוגוסט 2008   מאת:

לאחרונה נכנס לתוקף חוק שמירת הסביבה החופית שקבע כי הוועדה לשמירת הסביבה החופית מוסמכת לדון ולהחליט בכל תוכניות והתרי הבנייה בחופי הים

דרור עזרא, רכז ים וחופים במפלגת ירוקים: "זוהי כניעה מבישה של הועדה לשמירה חופית בפני בעלי ההון. לא ייתכן שחופי הארץ יהפכו למיזם מסחרי ולמיצג פרסומי לחברת סלקום. אנחנו בוחנים אפשרות לפנות לערכאות משפטיות".

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…

נמשכת מלחמת הירוקים נגד קיום גמר כוכב נולד בכנרת

יום שלישי, 05 לאוגוסט 2008   מאת:

שלושה שבועות לפני תוכנית הגמר פנו הירוקים לוועדה המחוזית ומבקשים למנוע את האירוע. הירוקים: חופי הכנרת הם לא גן אירועים פרטי של חברות מסחריות ואסור שרשויות המוניציפאליות סביב הכנרת ומשרד הפנים יתנו יד לניצול בלתי חוקי של החופים

דרור עזרא רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים אומר כי " לאחרונה הוחל חוק החופים על הכנרת. החוק נועד להגן על החופים ובכללם חופי הכנרת מפני ניצול מסחרי, פגיעה בהם ומניעת חופש המעבר. על חופי הכנרת להיות פתוחים ומטופחים לטובת כלל הציבור". לדברי עזרא, חופי הכנרת הם לא גן אירועים פרטי של חברות מסחריות, ואסור שרשויות המוניציפאליות מסביב לה ומשרד הפנים יתנו יד לניצול בלתי חוקי של חופי הכנרת.

לכתבה בNRG לחצו כאן…

ועדת מנכ"לים של הממשלה תפעל להקמת עיר ערבית חדשה

יום ראשון, 20 ליולי 2008   מאת:

הממשלה אישרה את הצעתו של שר הפנים לכנס את הוועדה שתדון בהקמת העיר ובמאפייניה; ח"כ טיבי, מיוזמי החוק, ברך על ההחלטה אך התרעם על ההחלטה לצרף את מנכ"ל משרד הביטחון לוועדה: "לא ראיתי שהוא היה שותף להקמת מודיעין"

דרור עזרא, חבר בהנהגת מפלגת הירוקים, מסר כי "מדובר בעוד קומבינה פוליטית להצלת ממשלתו המתפוררת של אולמרט. מפלגת הירוקים מתנגדת באופן עקרוני להקמת יישובים חדשים, על משרד הפנים להשקיע בשדרוג יישובים קיימים. בישראל קיימים כ-1,500 יישובים, רובם נמצאים בקשיים. הקמתו של יישוב חדש או עיר חדשה תגרום לבזבוז של אלפי דונמים של שטחים פתוחים, וכאלה נמצאים במחסור בישראל". עוד הוסיף עזרא כי "במקרים קודמים, הביאה הקמת עיר חדשה לגסיסה של ערים שכנות, כמו במקרה של מודיעין ולוד".

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

הירוקים נגד גמר כוכב נולד

יום חמישי, 17 ליולי 2008   מאת:

מפלגת הירוקים פנתה למשרד הפנים במטרה למנוע את אירוע גמר כוכב נולד על חוף הכנרת, בטענה להפרת החוק ופגיעה בסביבה

לכתבה בNRG לחצו כאן…