ארכיון הנושא 'סניף נהריה'

הירוקים בנהריה נגד בניית קניון של ג'קי בן־זקן בעיר

יום שישי, 04 ליוני 2010   מאת:

חברי סיעת הירוקים ערערו על היתר לבניית קניון, בטענה כי הוא יגרום להצפת הגעתון ויפגע בעסקים בלב העיר

מגישי הערר, הקניון אינו מתיישב עם הוראות תוכנית המתאר הארצית למשק מים ונחלים, מכיוון שהוא מצוי בתחום שטח ההצפה של נחל הגעתון והקמתו עלולה לגרום להצפות ולפגיעה בעורק התנועה המרכזי של העיר. נוסף על כך, לטענתם, הקמת הפרויקט נוגדת את מדיניות הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שנועדה לעצור את תהליכי פרבור המסחר, משום שהקניון החדש יפגע בעסקים במרכז העיר

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…

בנהריה המפוחים גם מרעישים וגם מסרטנים

יום ראשון, 14 למרץ 2010   מאת:

השבוע הודיע המשרד להגנת הסביבה כי יאסור על שימוש במפוחי עלים – בגלל הרעש. גם תושבי נהריה מתלוננים על המפוחים – בעיקר בגלל שהאבק שהם מרימים לאוויר רווי סיבי אזבסט מסרטנים. כמאה מהם הפגינו בעיר ומול בניין העירייה בקריאה: חזרו למטאטא הישן והטוב

בין המפגינים היו חברי מועצת העיר מטעם "הירוקים", אייל וייזר, בלהה גלזברג ויעקב אוחיון, נציגי מפלגת העבודה אשר שמואלי ואבי טילר, וגם מיקי גולדווסר, אמו של חייל צה"ל שנחטף על ידי חיזבאללה, שהיא מספר 2 ברשימתו של ראש העיר ז'קי סבג. גולדווסר נבחרה למועצת העיר בשנת 2008 ומאז פועלת בתחמי החינוך, איכות הסביבה והתרבות.
"אין כאן קשר לפוליטיקה", הדגישה גולדווסר. "כולנו תושבים שאיכפת להם מאיכות הסביבה, ואנו מביעים את דעתנו בצורה דמוקרטית". אייל וייזר, שלפני כחודשיים פרש מהקואליציה העירונית ומתפקידו כסגן ראש העיר, הוסיף: "אחרי שנה של ניסיונות להשפיע מבפנים החלטנו לפרוש. כל חלופה למלחמה בזיהום האוויר, נענתה בשלילה ולכן ננהל מאבק חוקי ודמוקרטי דרך האופוזיציה".

לכתבה בYNET לחצו כאן…

נהריה: הפגנת מחאה נגד השימוש במפוחי העלים

יום רביעי, 03 למרץ 2010   מאת:

לתושבים רבים נמאס כבר ממפוחי העלים המרעישים. ארגוני הירוקים טוענים גם שהם מהווים סכנה בריאותית של ממש. העירייה: זו שיטת עבודה מקובלת, לא המצאנו שום דבר"

הנהלת מפלגת הירוקים בנהריה ושלושת חברי הסיעה, אייל וייזר, בלהה גלזברג ויעקב אוחיון משתפים פעולה בארגון העצרת עם סיעת "נהריה אחרת" בראשות אשר שמואלי והעמותה לאיכות חיים וסביבה בנהריה בניהולה של אורית רייך. במקביל תיערך תהלוכת מחאה בשדרות הגעתון נגד השימוש במפוחי העלים.

לכתבה בYNET לחצו כאן…

מפלגת הירוקים ירתה את יריית הפתיחה לבחירות הארציות

יום רביעי, 12 לנובמבר 2008   מאת:

מפלגת הירוקים רשמה הישג מרשים בבחירות המקומיות לרשויות המקומיות. מפלגת הירוקים נכנסה לכ-22 רשויות מקומיות ובסה"כ קיבלה כ-50 מנדטים. מפלגת הירוקים התמודדה ברשויות מקומיות מנהריה בצפון ועד אילת בדרום.

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר: " אמש זכינו לאמונם של תושבים רבים מכל רחבי הארץ שדורשים לשפר את איכות החיים והסביבה בישראל".

על פי נתונים שהתקבלו במפלגת הירוקים קיבלה המפלגה את המנדטים הבאים :

1. חיפה – 4 מנדטים,
2. ראשון לציון – 3
3. רמת גן- 3
4. כפר סבא -3
5. נהריה – 3
6. תל אביב – 3
7. נשר- 4
8. גבעתיים- 2
9. מודיעין- 2
10. קרית אונו- 2
11. אזור-2
12. אשדוד-2
13. הרצליה-1
14. בת-ים 1
15. אשקלון- 1
16. פרדסיה- 1
17. מגדל העמק-1
18. רמת השרון-2
19. הוד השרון- 2
20. קרית אתא-2
21. חדרה -2
22. פתח תקווה-1

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר : " מדובר בהישג משמעותי, אמש זכינו לאמונם של תושבים רבים מכל רחבי הארץ שדורשים לשפר את איכות החיים והסביבה במקום מגוריהם.

העובדה כי הגענו לכ- 50 מנדטים בסך הכללי מדברת בעד עצמה וכעת עלינו להפשיל שרוולים ולצאת ולעבוד למענם. התוצאות המרשימות הן יריית הפתיחה של מפלגת הירוקים במטרה לקבל את אמון העם גם בבחירות הארציות כדי שנוכל להשפיע מתוך הכנסת הבאה ולקדם סדר יום סביבתי וסדר יום חברתי במדינת ישראל ."

בנהריה יש פי 10 יותר חולי סרטן ריאות מבכל מקום אחר בישראל

יום שלישי, 15 ליולי 2008   מאת:

כך דיווח בכנסת רופא מחוזי במשרד הבריאות. "תמונת המצב היא פשע", אמר אחד התושבים – העירייה קיבלה מיליוני שקלים לטיפול באסבסט, אך הכסף לא נוצל

דב פלד, בן 66, תושב נהריה ומראשי מפלגת "הירוקים" בעיר, שעבד בעבר גם במפעל "איזוסבסט" הגדיר את תמונת המצב בעיר כפשע. "הנתונים שהוצגו בכנסת לא כל כך הפתיעו אותנו. הדברים כבר נאמרו בעבר על ידי מומחים בינלאומיים לאסבסט שביקרו בעיר. אנחנו לא צריכים עוד ועדה ועוד מינויים, גם אי אפשר לסמוך על העירייה שתטפל ותנקה את האסבסט משטחי העיר, מדובר בתהליך ארוך ויקר מאוד ולכן הממשלה בעצמה צריכה לקחת אחריות ולא להתמהמה", אמר פלד.

לכתבה  המלאה  לחצו  כאן

בנהריה שומרים על הנוף והעצים

יום שלישי, 05 לפברואר 2008   מאת:

2008dsc011981.JPG 

אייל וייזר יו"ר הירוקים בנהריה , פעילים ותושבים 

בשבוע שלאחר ט"ו בשבט ביצעו "הירוקים בנהריה" פעילות רחוב מחאתית,להעלאת המודעות בעיר לשימור הנוף הירוק. סביב דוכן ההסברה התגודדו תושבים רבים  אשר חלקם הצטרפו לצעירי "הירוקים בנהריה" שייצרו במקום שלטים צבעוניים ותלו אותם על כל עץ כרות ומושחת בשדרות הגעתון.

סביב קבוצת גזעי עצים כרותים בגובה של 2 מ', ריתק ליאור, מדריך ילדים לקויי למידה במקצועו, עוברים ושבים  בסיפור אגדה קסום הפורס את תועלת העץ לאדם  מאז בריאת העולם ועד היום הזה בו אנו זקוקים לו יותר מכל כדי שישאב את הזיהום מהאוויר, יוריד את הטמפרטורה, יספק צל  מפני קרני השמש המסוכנות וגם ייתן חוויה לנפש.

תושב ברזיל שהצטרף למעגל, סיפר לתושבים  עובדה הידועה היטב לירוקים בנהריה,אודות  העיר סאן פאולו, שבברזיל, בה נמדדו הפרשי טמפרטורות של 7 מעלות צלזיוס בין אזורים מרובי צמחיה מול שכונות דלילות עצים. הלה הביע פליאה רבה  על שעצים שאינם מתאימים לאקלים ים,ניקנו בכספי הציבור וניטעים בקו החוף אך מתייבשים.

המשך »

העץ האחרון

יום שני, 04 לפברואר 2008   מאת:

העץ האחרון

מיליו ולחן: ראובן דוידי

 

העץ האחרון בשדרה

מביט על הסביבה

היא שונה, לא מוכרת

משהו נורא קרה

מישהו  גדע את חבריו בשלכת

 

לשיר המלא לחצו המשך…….

המשך »