חוף פלמחים – תחילת הסוף

07 לפברואר 2008   מאת:

אחד החופים הטבעיים האחרונים בארץ בסכנת הרס. בחוף פלמחים מתוכננים לקום כפר נופש מבטון, טיילת מרוצפת, מסעדות וחנויות מאבן ומתקני קייט בתשלום. תושבי האזור פותחים במאבק וקוראים לכם להצטרף

דרור עזרא, רכז תחום ים וחופים בירוקים מוסיף: "הבעיה הגדולה זה הקונספט. הכניסו פיתוח אינטנסיבי ועירוני לכאורה, לאזור פתוח וטבעי לחלוטין. כיוון שזה אושר כחוק, קשה מאוד להפוך.

לכתבה בNRG לחצו כאן…

כתבות נוספות בערוץ 2 ובערוץ 10

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

5 תגובות ל-“חוף פלמחים – תחילת הסוף”

  1. מאת אהובה עמליה קפון:

    ברצוני למחות על הכוונה להרוס את החוף הנפלא והפראי הזה! בחוף זה נמצאים שרידים ארכאולוגיים שנחפרו רק במקצת (אפשר לאמר שרק "גרדו קצת את השטח"). שרידים ארכאולוגיים נמצאים גם בתוך התחום שגודר לצורך הבניה!
    (היכן רשות העתיקות?)
    אם הרשויות המקומיות רוצות להפיק רווח כלכלי ממקום נפלא זה, עדיף היה להפוך אותו לגן לאומי, ולגבות תשלום על הכניסה אליו. המקום כל כך פראי ויפה, אני בטוחה שאנשים מכל הארץ היו מגיעים בשמחה למקום. הפיכת המקום לגן לאומי היה גם מגן על הדגה במקום. מדי פעם, מגיעים לחוף זה דייגים בסירות מצפון הארץ שדגים בלי רחמים ומשמידים את דורות ההמשך של הדגים!
    אנא, שיקלו שוב את הנושא! נא לא להסתכל רק על הרווח המיידי (בבחינת חיפוש פתרון "מתחת לפנס") אלא גם על העתיד, על מה שיקרה למקום לאחר זמן, על מה שנוריש לדורות הבאים, על איך יראה המקום הפראי הזה עם כפר נופש תקוע באמצע! יש חישובים נוספים, והרבה יותק קרדינליים מאשר "החור של הגרוש"!
    מי שמביט רק דרך החור שבגרוש, הוא בהכרח בעל זוית ראיה מוגבלת ביותר!
    משמעות הפיתוח והקידמה אינה אך ורק כיסוי "בשמלת בטון ומלט"! אני מקווה שבגרנו קצת, והיינו אמורים ללמוד מטעויות העבר שלנו ושל אצרות אחרות. לא כל גלגל ניתן להחזיר אחורה, לא כל נזק ניתן לתיקון ושיקום. בכל מקרה, תיקון יקר ממניעה, ובמקרה זה, הפגיעה תהיה לעולמים!
    אהובה

  2. מאת לא להאמין:

    מי מסתתר מאחורי המכירה הקבלנית הזו של אתרים ואיזורים בארצנו המצטמצמת לכדי קניון אחד גדול עם טיילת מאוסבסט ואוטוסטרדות סואנות??

  3. מאת דניאל:

    כל פעם שמצליחים להתניע תהליך שלוקח שנים עד עשרות שנים, בשיתוף כל הגופים הרלבנטים , קופצים כולם להגנת הטבע{כאילו}.כולם נגד פרויקטים "לעשירים " שמקורם "בשחיתות".רוצים כניסה חינם,בקיצור רוצים הפקרות.ראינו ואנו רואים את כל חובבי הטבע עם הגיפים,הטרטורונים,האופנועים ושאר עם ישראל שמשאיר אחריו באופן "טיבעי" ערמות של זבל וונדליזם בכל מקום שהוא מגיע אליו.כדי לישמור צריך תקציב,צריך ניהול ובקרה,בימיוחד לישמור מיכם"חובבי הטבע החינמי" משולחי הרסן ההיתנהגותי והלשוני.

  4. מאת אהובה עמליה קפון:

    שלום לך!
    כנראה שקיימת בעיה חמורה של בלבול מושגים בכל הנוגע למושג "אוהבי הטבע"!
    לא, אוהבי הטבע הם אלה שמכבדים אותו, לא משאירים אחריהם ערמות פסולת, ולא הורסים אותו בטרקטורונים וברכבי השטח שלהם. ראשית, לרובם אין את האמצעים לררכוש כלי רכב אלה! הכסף הנחוץ לשם כך מצוי בדרך כלל דוקא בידיהם של היזמים,מתווכי הקרקעות, עורכי הדין שלהם, ובאסוציאציה לעורכי דין, גם בידיהם של אנשים שהרוויחו אותו לאו דוקא בדרכים כשרות, או כאלה שמצאו (בעזרת רואי החשבון שלהם) דרכים מתוחכמות להקטין עד לכדי גיחוך את תשלומי המיסים שלהם! אז לא, אין לי כל כוונה להכפיש את כל בעלי הטרקטורונים ובעלי רכבי השטח! יש ביניהם גם הרבה אנשים שהגיעו לכך ביושר ובעמל רב, אבל גם אי אפשר להחליט באופן שרירותי וגורף שהאנשים שלא מכבדים את הטבע הם דוקא אלה שנוהגים בכלי רכב אלה, ושמתיחסים לטבע (ולכל שאר העולם) כאילו שהכל קיניינם הפרטי!
    אוהבי הטבע הם בדרך כלל אנשים צנועים בהרבה, שאיכפת להם מהטבע, הסביבה, ושאר האנשים שחיים כאן בכדור הארץ, ולא חיים בתחושה שכל העולם בכיסם!

  5. מאת אהובה עמליה קפון:

    המשך תשובתי לדניאל:
    אני מצטערת שלא התיחסתי אתמול לנקודה נוספת, חשובה מאד, בין הטיעונים של דניאל:
    נושא ליכלוך אתרי הטבע (ובהקשר זה, באופן ספציפי, חוף פלמחים) – חשוב לי לציין, שאוהבי הטבע אינם אלה שמלכלכים את אתרי הטבע אדרבא: בכל מה שנוגע לחוף פלמחים, חוגי הסיירות והנוער החבר בחברה להגנת הטבע ארגנו מספר לא מבוטל של מבצעי ניקיון חוף זה! ולא, לא המועצה האזורית גן רווה שגובה (בעונת הרחצה) דמי כניסה גבוהים במשך 24 שעות ביממה!!!! המועצה האזורית גן רווה חסמה כביש ארצי שאינו בבעלותה או בבעלותו הפרטית של כל גורם אחר, וגובה דמי כניסה לחוף פלמחים ע"י חסימת הגישה גם לאותם אזרוים בחוף בהם היא לא מספקת שרותים כלשהם: לא מציל, לא שרותים, ולא מקלחות! כן, היא לא גובה ישירות, אלא באמצעות הזכיין מטעמה, אך הדבר עדיין קורה בהסכמתה.
    רק בשנתיים האחרונות היא הציבה מספר מועט של נקודות איסוף זבל באזורים הצפוניים של חוף פלמחים, כולל אותו אזור בו מנסים כעת להקים כפר נופש!
    אז דניאל, אין לי מושג אם אתה גר באזור או באם אתה מבקר בחוף זה, ואולי אתה אפילו אחד מבעלי העיניין בהקמת כפר הנופש בחוף פלמחים, אך רצוי שתתעדכן מעט בכל מה שהתרחש בחוף זה, לפני שאתה משמיץ את אוהבי הטבע, שהם שיחידים שבמשך שנים דאגו לניקיון חוף פלמחים!

לכתוב תגובה