ארכיון הנושא 'השפלה'

כתבה ברשת ב' על בניה בחופי הבונים ופלמחים

יום רביעי, 13 לאפריל 2011   מאת:

כתבה ביומן הערב ברשת ב' על שני החלטות שהתקבלו השבוע בנוגע להרחבת קיבוץ פלמחים והקמת חוף רחצה ובית קפה בחוף הבונים.

[audio:http://www.green-party.org.il/reshet_b_120411.mp3]

אושרה הרחבת קיבוץ פלמחים; הירוקים: משתמשים במפוני ההתנתקות כדי להפוך הקיבוץ לשכונת וילות

יום שישי, 17 ליולי 2009   מאת:

ועדת התכנון אישרה בניית 130 יחידות 30 משפחות מפוני אלי סיני ייקלטו בקיבוץ
בהתנגדות נטען בין היתר כי קיימת עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להוציא צו מניעה על החלטת הולחו"ף לאשר את התוכנית, ולכן על הוועדה המחוזית להמנע מלדון בתוכנית. עוד נטען כי "שווי הנכס בפלמחים גבוה משווי נכסים של מפונים אחרים מגוש קטיף ומפונים אחרים מאלי סיני עצמה … מתיישבי אלי סיני אינם אלא כסות להפיכת הקיבוץ לישוב וילות יוקרתי על הים", כתב עו"ד אריאל יונגר בשם מפלגת הירוקים.

לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן…

דיור למפונים או רווחים לקיבוץ?

יום שלישי, 14 ליולי 2009   מאת:

מפלגת "הירוקים" מתנגדת לבקשת קיבוץ פלמחים לבניית שכונה למפוני אלי סיני. לטענת המתנגדים, הדיור למפונים הוא רק עלה תאנה, ועיקר הבנייה תהיה של שכונת יוקרה, לצורך גריפת רווחים

לכתבה בYNET לחצו כאן…

מפלגת הירוקים הגישה עתירה נגד הרחבת קיבוץ פלמחים

יום שלישי, 03 לפברואר 2009   מאת:

"מפלגת הירוקים" הגישה השבוע באמצעות עו"ד אריאל יונגר עתירה מנהלית (עת"מ (1177/09) לבית המשפט המחוזי בת"א נגד אישור תוכנית להרחבת קיבוץ פלמחים שכוללת בניית שכונה חדשה של 130 קוטג'ים.
בעתירה טוען עו"ד יונגר בשם מפלגת "הירוקים" כי לפי חוק החופים אין אפשרות לבנות בניה פרטית ב"רצועת ה-100" לרבות הרחבת דירות. עוד טוענים הירוקים כי הועדה המחוזית מחוז מרכז הפקידה ואישרה באופן בלתי תקין ובניגוד לחוק את התוכנית זאת בשל שוסור היה להפקידה עד אשר היא תאושר סופית בועדה לשמירת הסביבה החופית ובמועצה הארצית.
הירוקים מציינים עוד בעתירה שורה של כשלים הן בהחלטות ועדת הערר, הן בהחלטת הוועדה לשמירת הסביבה החופית והן בהחלטות הועדה המחוזית.

רקע:
מדובר בתוכנית שיזם משרד הבינוי והשיכון בשיתוף מינהלת סל"ע, המתבססת על תוכנית שאושרה כבר ב-87' לבנייה למגורים באזור התעשייה של הקיבוץ, שהגדילה את סך יחידות הדיור בקיבוץ ל-350. התוכנית הנוכחית מוסיפה לקיבוץ 130 קוטג'ים, תוך שינוי ייעוד של 130 דונם לאזור מגורים. מתוך 130 הקוטג'ים, 100 מיועדים לבני הקיבוץ ואילו 30 מיועדים למפוני היישוב אלי סיני, שפונו מביתם במסגרת תוכנית ההתנתקות מגוש קטיף.
בנוסף לבנייה בחוף, מסדירה התוכנית אפשרות להרחיב יחידות דיור קיימות בקיבוץ, שגודלן לרוב כ-70 מ"ר, לשטח של עד 160 מ"ר – ואף ל-190 מ"ר בחלק מהמקומות.
בשנה האחרונה עברה התוכנית אישור בכמה ועדות לתכנון ולבנייה, לרבות של הוועדה לשמירה על החופים (הולחו"ף), שאישרה את התוכנית על אף שחלק מהמבנים מרוחקים בפחות מ-100 מטר מהחוף.
בעקבות זאת, הגישה "מפלגת הירוקים" ערר על האישורים לוועדת משנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ולבנייה. בין היתר, טוענים הירוקים בערר כי "המטרה העיקרית של התוכנית אינה מציאת פתרון דיור לאנשי אלי סיני, אלא הקמת שכונת וילות יוקרתית בקרבת החוף וניצול מיקום הקיבוץ למטרות רווחי נדל"ן".
בדיון שקיימה ועדת הערר – המונה חמישה חברים שבראשם עומדת נציגת משרד המשפטים, היו"ר מיכל ברדנשטיין – הוחלט לדחות את הערר ברוב של ארבעה מול אחד.

דרור עזרא, מועמד מספר 2 ברשימת הירוקים לכנסת אומר כי: "מוסדות התכנון התנהלו באופן כושל, שהביאו להחלטה לא טובה שפוגעת בחוף פלמחים. חוק החופים חד וברור באיסורו להוסיף בנייה פרטית ברצועה של 100 מטר מהחוף. 4 שנים לאחר כניסתו לתוקף של החוק, ועדות התכנון מגלות שוב ושוב רפיסות וחוסר יכולת למנוע את הנגיסות בחופי ישראל, שממשיכים להיגזל על ידי בעלי אינטרסים ועל ידי ברוני נדל"ן".

לקריאת העתירה לחצו כאן…

הירוקים הפסידו בערר: קיבוץ פלמחים יורחב לכיוון הים

יום חמישי, 11 לדצמבר 2008   מאת:

התוכנית כוללת הוספת 130 יחידות דיור צמודות קרקע לקיבוץ. דרור עזרא, רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים: "חופי ישראל עדיין נגזלים על-ידי בעלי אינטרסים וברוני נדל"ן, וועדות התכנון מגלות שוב ושוב רפיסות"

דרור עזרא, רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים, אמר כי "לדעתנו, ועדת הערר טעתה. חוק החופים חד וברור, ואוסר הוספה של בנייה פרטית ברצועת 100 מטר מהחוף".
"4 שנים לאחר כניסת חוק החופים לתוקף, חופי ישראל עדיין נגזלים על-ידי בעלי אינטרסים וברוני נדל"ן, וועדות התכנון מגלות שוב ושוב רפיסות וחוסר יכולת למנוע את הנגיסות בחוף ".

לכתבה בNRG לחצו כאן…

נדחה ערר מפלגת הירוקים: 130 קוטג'ים ייבנו בקיבוץ פלמחים

יום חמישי, 11 לדצמבר 2008   מאת:

מרבית הקוטג'ים מיועדים לבני הקיבוץ ו-30 קוטג'ים נוספים למפוני אלי סיני

לדברי רכז תחום ים וחופים במפלגת הירוקים, דרור עזרא, "ועדת הערר טעתה. חוק החופים חד וברור באיסורו להוסיף בנייה פרטית ברצועה של 100 מטר מהחוף. ארבע שנים לאחר כניסתו לתוקף של החוק, ועדות התכנון מגלות שוב ושוב רפיסות וחוסר יכולת למנוע את הנגיסות בחופי ישראל, שממשיכים להיגזל על ידי בעלי אינטרסים ועל ידי ברוני נדל"ן".

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

היאבקות קרקע: איקאה שוב מתקרבת לראשל"צ; הירוקים והסוחרים מתנגדים

יום ראשון, 16 לנובמבר 2008   מאת:

חשיפת התנאים למכרז החדש של איקאה בראשון לציון עוררה תגובות נזעמות בקרב סוחרי האזור. נציג הסוחרים: "המינהל שוב מנסה לתפור מכרז לאיקאה". נציג הירוקים: "אין סיבה לתת פרס ליזמים שבנו בניגוד לייעוד". מינהל מקרקעי ישראל: "המכרז מבטא את מורכבות המצב. הכל כשר ועומד בדרישות הדין"

גיל יודפת, ראש סיעת "הירוקים" בראשון לציון וחבר מועצה, היה גם הוא בין המתנגדים לפתיחת הסניף במתחם. "צריך לבדוק את המכרז לעומק", הוא אומר. "המבנה של חנות איקאה נבנה בניגוד לייעוד והיה צריך להיהרס. אין כל סיבה לתת ליזמים פרס ולהוציא מכרז, כשהם היחידים שמשתלם להם להתמודד בו. זה סיכון שאיקאה לקחה כשהקימה מבנה מסחרי על קרקע של תעשייה לפני שינוי הייעוד"

לכתבה בNRG לחצו כאן…

מפלגת הירוקים הגישה ערר נגד בניית שכונת וילות בקיבוץ פלמחים – כתבה ברשת ב

יום חמישי, 03 ליולי 2008   מאת:

[audio:http://www.green-party.co.il/news/wp-content/uploads/2008/07/palmchim030708.mp3]
כתבה ששודרה ביומן הבוקר ברשת ב

לא בטוח שהשטח יישאר פתוח

יום שני, 16 ליוני 2008   מאת:

בעוד המאבק להקמת שמורות הטבע והפארקים מצליח, השטחים הפתוחים סובלים מפגיעה מתמשכת. הבנייה המואצת מחוץ לערים נוגסת בהם וסלילת כבישים קוטעת את הרצף שלהם

דרור עזרא, שבשנים האחרונות מרכז את פעילות מפלגת הירוקים בעיר, מספר: "כשהייתי ילד היו שדות ובהם ארנבות וחוגלות ועוד שפע של ציפורים וחיות בר, אבל כל אלה נעלמו". לדבריו, "השטחים הפתוחים מתמלאים בפסולת בנייה ונהרסים על ידי רכבי שטח. בגלל שהעיריה חוששת שיהיו בהם שריפות, היא מביאה טרקטורים והם הורסים את כל הצמחייה הטבעית. הנזק החמור ביותר הוא הבנייה ורבים מהשטחים האלה מיועדים להיות בנויים".

לכתבה בהארץ לחצו כאן…

מבקר המדינה לשר הפנים: "לעצור את הקמת כפר הנופש בחוף פלמחים"

יום רביעי, 11 ליוני 2008   מאת:

לינדנשטראוס מבקש משטרית לדאוג לכך שמינהל מקרקעי ישראל ומינהל התכנון במשרד הפנים יעצרו בשלב זה את כל ההליכים הקשורים בהקמת כפר הנופש בחוף, עד סיום עבודת הביקורת

רכז ים וחופים במפלגת הירוקים, דרור עזרא: "יש הרבה תוכניות שאושרו לפני שחוק החופים אושר. התוכנית של פלמחים היא אחת מהן והיא גוזלת את החוף. צריך להכניס לחוק החופים סעיף שיקבע שגם תוכניות שאושרו בעבר יהיו חייבות בדיון מחודש על פי החוק".

לכתבה בכלכליסט לחצו כאן…