המקרה המוזר של החבית ואולי לא כל-כך מוזר?

09 לאוגוסט 2008   מאת:

סיפור די שיגרתי לצערי, איך הרשויות גורמות לאזרחים שמגלים אכפתיות ומעורבות, להתייאש ולהפסיק.

הסיפור הוא בנאלי ביותר, לפני יותר משבועיים גילתי בחוף מתחת לישוב ארסוף חבית מלאה שנפלט מן הים, החוף הזה ראוי לציין מטפול ע"י רשות הטבע והגנים.
כמובן שחזרתי הביתה מייד התקשרתי למוקד *6911 של המשרד להגנת הסביבה, ודיווחתי להם על החבית, הטלפנית אמרה לי שעליי להתקשר לעירייה התעקשתי ואמרתי לה שזה חוף "ששייך" לרשות הטבע והגנים, הדיווח שלי נרשם ונאמר לי שיטופל.

שבוע לאחר מכן שוב אני הולך על החוף מי אני פוגש? כן כן את אותה חבית!
למרות שנספו לא אי אלו שכבות חלודה זיהיתי אותה, זו אותה חבית שכבר שבוע משתזפת לה בשמש על החוף. גם הפעם חזרתי הביתה והתקשרתי למוקד *6911, וציינתי שדיווחתי על החבית כבר לפני שבוע והיא לא פונתה, כמובן שנאמר לי שהחבית תפונה.

והנה אתמול מי אני רואה בחוף? שוב את ידידתי החבית, היא כבר תפסה צבע חום כהה בשבועיים שהיא שוכבת לה על החוף, קשה לי להגיד שמחתי לפגוש אותה.
מכיוון שחששתי שיתעלמו שוב מפנייתי הבאתי הפעם מצלמה לתעד את החבית זאת על-מנת לעקב אחר ההתפתחות סיפור החבית בשבועות הקרובים.

החבית 08/08/08

אגב, גם אתמול התקשרתי למוקד *6911 וציינתי שדווחתי על החבית כבר לפני שבועיים, הפעם המוקד הבטיח לי שביום ראשון החבית תפונה.

לצערי יש לי ניסיון עם מקרה דומה לפני שנתיים שלוש, גם חבית מלאה שנפלטה לחוף והתחילה לצבור חלודה, גם אז דיווחתי מייד על העניין, גם אז החבית לא פנתה. במשך יותר מחודשיים החבית החלידה לה בחוף אט אט נוצרה בה חורים והחל לדלוף ממנה חומר שממני.
לסיפור של החבית הזו היה "סוף טוב" לאחר חודשיים דיברתי עם הפקח האחראי, והוא הודיע לי חגיגת כי נמצא תקציב מיוחד לפינוי החבית והיא תפונה בשבוע הקרוב.

מה שהוא לא ידע שהחל כבר החורף והסערה הראשונה פיזרה את תחולת החבית לכל עבר, ועל החוף נשארה חבית ריקה חלודה ומנקבת. כמו אנדרטה לחסר המעש של אנשי רשות הטבע והגנים.

כולי תקווה שלא אצטרך לכתב פרק המשך לסיפור הזה.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 מצביעים, בממוצע: 3.67 מתוך 5)
Loading...

2 תגובות ל-“המקרה המוזר של החבית ואולי לא כל-כך מוזר?”

  1. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מעקב: חבית מלאה בחוף הים מול ארסוף:

    […] לפני חודשיים נפלטה חבית מלאה בחומר כלשהו בחוף ארסוף. כבר כתבתי על כך שדיווח על החבית כמה וכמה פעמים למוקד רשות הטבע […]

  2. מאת חדשות מפלגת הירוקים » ארכיון » מעקב חבית: ראש השנה עם החבית בחוף:

    […] בנגע לחבית מעקב: חבית מלאה בחוף הים מול ארסוף 16/09/2008 המקרה המוזר של החבית ואולי לא כל-כך מוזר? 09/08/2008 (אין דירוג עדיין)  Loading […]

לכתוב תגובה