מוכרחים להתחיל לדבר על הסביבה

14 לאוגוסט 2008   מאת:

בעוד פחות מחודש יתקיים הפריימריס בקדימה. ארבעה מתמודדים ניצבים במרוץ אל ראשות הממשלה, את עמדותיהם בנושאים הביטחוניים כולנו מכירים, כך גם את עמדתם בנושאים חברתיים.. אך מה עמדתם של הארבעה בבעיות החשובות לקיומנו, הבעיות הסביבתיות, אין לדעת. בנושא הזה ארבעת המתמודדים מוכרחים להתחיל לדבר.

מה עמדתם בנושא אנרגיה חלופית, מהי עמדתם בנושא שמירה על השטחים הפתוחים, מה היא עמדתם בנושא כלכלה ירוקה, מה היא עמדתם בנושא שיפור התחבורה הציבורית לשם עידוד הציבור להשתמש בה?

לנושאים הסביבתיים יש השפעות על הבריאות שלנו, על הכלכלה שלנו, על החינוך שלנו וגם על המסחר שלנו. ארבעת המתמודדים הנוכחיים בקדימה לא היו ממקדמי חוקים סביבתיים בכנסת או מי שעסקו בעבודה פרלמנטרית בנושא.

ההפך, חלקם היו ממי שקידמו חוקים אנטי סביבתיים או תמכו בפרויקטים אנטי סביבתיים. פעילות חלקם כשרים בממשלה היתה כזו המנוגדת לעקרונות סביבתיים. כך למשל שר התחבורה, שאול מופז, המשיך בקידומם של עוד כבישים ברחבי הארץ במקום לפעול לשיפור הסעת ההמונים. ואילו שר הפנים, מאיר שיטרית, תומך בתוכנית הבנייה בספדי תוך פגיעה בהרי ירושלים.

ענייני הביטחון בוערים ככל שיהיו אינם יכולים לגרום לכך שהנושאים הסביבתיים ידחקו לפינה ואזרחי מדינת ישראל לא ידעו מה האג'נדה של כל אחד מן המתמודדים, גם אם אין הם נמנים על מתפקדי קדימה. אם נמשיך לדאוג לביטחון, ונשאיר את הסביבה מאחור, ביום שיבוא שלום עלינו, כבר לא יהיה איפה לחיות כאן.

אזרחי מדינת ישראל זכאים לדעת מה יחסו של ראש הממשלה הבא, גם אם באופן זמני, לסביבה. הציבור בישראל לא יסתפק בראש ממשלה אשר מכנס ישיבת ממשלה במערה ומצהיר כי ממשלתו תדאג לסלילת שבילי אופניים. כבר נאמר – זה טוב אבל זה לא מצוין.

ראש הממשלה הבא צריך להציג מדיניות סדורה וברורה בנושאים הסביבתיים לציבור,כפי שיש לו כזו בענייני ביטחון, רווחה וחינוך, בתקווה שלא ירחק היום והשר להגנת הסביבה שיהיה לצידו ושרי ממשלה אחרים יהיו ירוקים בנשמתם.

למאמר שהתפרסם בNRG לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

תגובה אחת ל-“מוכרחים להתחיל לדבר על הסביבה”

  1. מאת נועם:

    צודק לגמריי… לאנשים יש נטיה להתעלם מזה. אם נטמון את ראשנו בחול אולי זה יעלם…

    מקווה שבתשדירי הבחירות תעלו את נקודה זו ותגרמו לרצים לראשות הממשלה להגיב!

    נועם.
    http://www.tipyarok.co.il

לכתוב תגובה