במפלגת הירוקים מאיימים "עיגון זכויות החקלאים בקרקע יעלה למדינה עשרות מיליארדים"

30 לנובמבר 2005   מאת:

האם כל בעל דירה בישראל יזכה ל2.5 דנום קרקע לבנייה ו500 מ"ר לעסק מסחרי? אולי אם המהלך המשפטי של מפלגת הירוקים יצליח.

מפלגת הירוקים נקטה מהלך יוצא דופן השבוע בניסיון לסכל את החלטה ליישם את המלצות ועדת הבר לעיגון זכויות החקלאים בקרקע. במפלגת הירוקים מאיימים לתבוע מן המדינה להעניק לכלל תושבי ישראל את ההטבות שיקבלו החקלאים. כמו קבלת 2.5 דונם לבניה של 5 יחידות דיור בהנחה גדולה ו500 מ"ר לעסק מסחרי.
בפנייה של קברניטי המפלגה ליועץ המשפטי השבוע מציינים הירוקים "אנו מודעים לעובדה שבתביעה כזו יהיה מודבר בהוצאה של עשרות ואולי מאות מיליארדי שקלים שהמדינה תהה חייבת לשלם לכלל החוכרים בישראל, אבל האחריות לכך לא נופלת עלינו אלא על נבחרי הציבור שיקבלו את ההחלטה על "עיגון זכויות החקלאים בקרקע"".

עוד במכתבם ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז טוענים הירוקים, שיישום המלצות וועדת הבר לעיגון זכויות החקלאים בקרקע יגרם לנזקים כלכלים, חברתיים, וסביבתיים רבים.
במפלגת הירוקים מציינים שהמלצות ועדת הבר לא רק שלא יועלו לחקלאות בישראל אלא אף יזיקו לה ע"י מעבר של חקלאים רבים לעיסוק בנדל"ן.
לפי מחקר שערך דר' איל קמחי מאוניברסיטה העברית על המגזר בישראל התגלה שרק 20% מן המועסקים במגזר הכפרי עוסקים בחקלאות.
http://departments.agri.huji.ac.il/economics/kimhi-avoda.html
במפלגת הירוקים חוששים שעיגון זכויות החקלאים בקרקע יגביר תהליך זה ויגרום לאזורים חקלאיים רבים להפכו לאזורי תעשייה ומסחר כדוגמת שפיים-געש-יקום שיביאו לחיסול שטחים פתוחים רבים ולהחלשת הערים.

הדס שכנאי מזכ"ל מפלגת הירוקים מוסרת: "עיגון זכויות החקלאים בקרקע היא תהליך מושחת שנועד לשמר את הישרדותם של פוליטיקאים מכל המפלגות. אנו לא ששים להיות הגורם שיביא לעוד בנייה על שטחים פתוחים אבל אנחנו לא ניתן לציבור העירוני להישאר פראייר בעוד החקלאים מקבלים כמעט במתנה נכסי ציבור בשווי מיליארדים."

במפלגת הירוקים מציינים השבוע שהמהלך שנקטו נועד לפתוח את עיניי מקבלי ההחלטות להשלכות הקשות וארכות הטווח של עיגון זכויות החקלאים בקרקע ולא רק להסתכל על המשוכה האלקטוראלית הקרובה.

למכתבם של חברי הנהלת מפלגת הירוקים ליועץ המשפטי לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה