מפלגת הירוקים פותחת במהלך לסיכול חוק החקלאים

14 לנובמבר 2005   מאת:

השבוע פתחה מפלגת הירוקים במהלך לסיכול "חוק עיגון זכויות החקלאים בקרקע" שעבר בכנסת בתחילת החודש בקריאה טרומית. השבוע פנתה מזכ"ל מפלגת הירוקים הדס שכנאי לראשי הערים הגדולות בישראל בקריאה לפעולה נגד החוק.

"חוק עיגון זכויות החקלאים בקרקע" הוא למעשה החלטה של מינהל מקרקעי ישראל 979 המעניקה זכויות יוצאות דופן לחקלאים. בין ההטבות שבהם זוכים החקלאים לפי החוק, הנחות של 80% ויותר משווי הקרקע (דמי ההיוון), אפשרות לבנות 3 יחידות דיור ולמכור אותם בשוק החופשי, ו500 מ"ר לצורכי תעסוקה קייט מסחר וכו'.
החלטה 979 בוטלה בתחילת השנה ע"י היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בין השאר כתב היועץ בחוות דעתו :"אין בעיני ספק כי המדובר בהצעת החלטה החורגת באופן מהותי ויסודי מן המציאות המעשית והנורמטיבית הקיימת…"
עוד כותב היועץ: "חרף היותה של החלטה 979 רפורמה מרחיקת-לכת, שביסודה שינוי במדיניות המינהל, ומשמעויותיה רחבות היקף, הליך קבלת ההחלטה לא לווה על-ידי צוות מקצוע…"
בנוגע לנושא הצדק החלוקתי כותב היועץ:"מתן הטבות כאמור, ובעיקר האפשרות לסחור בהן, מעוררת שאלות של הטבה עם ציבור מסוים על חשבון נכסי כלל הציבור, ותוך הפסד הכנסות לאוצר המדינה, ממנו נפגעות קבוצות אוכלוסיה אחרות"
מסכם היועץ: "בנוסחה הנוכחי לוקה החלטת מועצת מקרקעי ישראל מס' 979 בפגמים וליקויים שונים, כמפורט לעיל, ועל-כן אין שר האוצר רשאי לאשר את ההחלטה בנוסחה הזה."

בתחילת חודש נובמבר עבר בכנסת "חוק עיגון זכויות החקלאים בקרקע", שהגיש ח"כ אפרים סנה ממפלגת העבודה, בקריאה טרומית. חוק זה עבר ברוב יוצא דופן של 36 בעד ומתנגד אחד ח"כ דהאמשה מסיעת רע"ם.
החוק זכה לתמיכה גורפת של מפלגת העבודה, ותמיכה של כמעט כל סיעות הכנסת.

מזכ"ל מפלגת הירוקים הדס שכנאי מוסרת:"מדובר בחוק מושחת שמעניק מתנות בשווי מיליארדים לקבוצה קטנה וכוחנית, חבל מאוד שחוק כזה בכלל עלה על שולחן הכנסת. חוק זה מוכיח כמה חסרה מפלגה כמו מפלגת הירוקים בכנסת שתעמוד מול השחיתות השלטונית שפשטה בכנסת כמו נגיף ואוכלת כל חלקה טובה בישראל. אנו פותחים במהלך שיביא לאי קבלת החוק, אנו מקווים שנמצא את ראשי הערים הגדולות שותפים למאבק וביחד עם הארגונים החברתיים והסביבתיים נסכל את החוק המושחת הזה."

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה