הירוקים של ת"א מציגים: תוכנית כוללת לכיכר אתרים והמרינה

29 ליוני 2006   מאת:

סיעת הירוקים בעיריית תל-אביב-יפו מציעה תוכנית כוללת לכיכר אתרים והמרינה שתשאיר את בריכת גורדון וגם תפתח את שד' בן גוריון אל הים

סיעת הירוקים בעיריית תל-אביב-יפו, מתנגדת בתוקף לביטול הבריכה הייחודית והיא רואה בה "עוגן" מרכזי שיוכל לספק לתושבי העיר מענה לצורכי ספורט, שחייה הנאה ובריאות. כיום, אין בכל מרכז העיר בריכה ציבורית אחת שתתן מענה לתושבי העיר ויש לשמר את בריכת גורדון הייחודית שהיא גם מוסד תל-אביבי אהוב.
הדמייה
הדמיית המתחם לפי החזון שלנו

בהמשך להצעה לסדר שלי בישיבת מועצת העיר, סיעת הירוקים הצליחה להביא להישג גדול בכך שהוחלט לקיים הליך של שימוע ציבורי בעניין בריכת גורדון, לפני קבלת החלטות תכנוניות במסגרת הועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

להצטרפות לשימוע הציבורי לחצו כאן…

תמ"א 13 תוכנית המתאר לחופי הים, שתכליתה לאזן בין הצורך לשמור על החוף ומשאביו לבין לחצי הפיתוח הרבים, קבעה שבמסגרת התכנון, על עיריית תל-אביב-יפו לערוך תכנון כולל לכיכר אתרים, בריכת גורדון והמרינה.

גם סיעת "הירוקים" בעירייה, מוצאת שהתכנון חייב להתייחס לדרישות תמ"א 13 ולכן היא מציעה תוכנית כוללת המשלבת בין 3 המתחמים, לפי דרישת הועדה המחוזית והארצית.

תוכנית הירוקים, לוקחת את כיכר אתרים המרכזית והמוזנחת, המהווה כיום פצע מוגלתי באיזור ומנסה לשקם אותה ולתת לה צוויון אחר. התוכנית המופיעה במצגת המצ"ב, לוקחת את כיכר אתרים, "מפשיטה" אותה בשלב הראשון מהבטון, ופותחת בצעד הסטורי את שדרות בן גוריון לכיוון הים.

ה"חיתוך" של כיכר אתרים, מייצר לאורך שדרת בן גוריון החדשה העוברת בתוך הכיכר, שדרה של חנויות הנשפכות לטיילת ורצועת החוף.

תוכנית הירוקים פותחת את השטח לציבור וממשיכה את רצף הטיילת, מתוך החשיבות שיש בפתיחת רצועת החוף לציבור וביצירת רצף הליכה לאורך כל החוף.

מאחר ויש לתת מענה גם לצרכים ולייחודה של בריכת גורדון, הירוקים מציעים במסגרת התוכנית להקים "רמפה" בגובה של חומת בריכת גורדון, שתיצור רצף של הטיילת והציבור יוכל להנות מתצפית מהטיילת המוגבהת שתהיה בקו ישיר אל הים.

כך גם ניתן יהיה להשאיר את בריכת גורדון במקומה, גם לחבר את הטיילת מצפון לדרום, וגם ליצור חזית אחידה לכיכר ושדרות בן גוריון.

החיבור בין שדרות בן גוריון לטיילת ישלים גם רצף של שבילי אופניים בעיר.

בבריכה,
פאר ויסנר
סגן ראש העירייה, יו"ר מפלגת הירוקים

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

לכתוב תגובה