בריכת גורדון לפני טביעה

04 ליולי 2006   מאת:

מאז הוקמה בריכת גורדון לפני 55 שנה היא הפכה למוסד תל אביבי. העיריה מתכננת להרוס אותה כדי ליצור רצף טריטוריאלי בטיילת
לכתבת וידאו בוולאה לחצו כאן…

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (אין דירוג עדיין)
Loading...

3 תגובות ל-“בריכת גורדון לפני טביעה”

  1. מאת ריקי קיסוס:

    אני כותבת בשם הרבה מאוד אנשים אני בעלי בנותי השכנים שלי בערך כ- 100 איש שמעונינים
    להשאיר את הבריכה לתושבי תל-אביב.
    אין עוד בריכה עם מי ים, בריכת גורדון מסמלת את תל-אביב, לא יכול להיות שיהרסו את הסמל
    של תל-אביב ולדעתי הבריכה צריכה להיות מבנה לשימור, כך לא יהרסו אותה.

    במקום להרוס את הבריכה למה לא הורסים את המבנה המכוער כל כך את כיכר אתרים,
    פשוט זוועה .

    גם בנותיי : יערית מורן דניאל ויקי עוזי ועוד משתתפים בעצומה נגד הריסת הבריכה.

  2. מאת ריקי קיסוס:

    לא להרוס את הבריכה בשום פנים ואופן, זה סמל של תל-אביב.

    למה לא להרוס את כיכר אתרים שמכער את העיר.

  3. מאת עפרה קפלן:

    שתי המלחמות הנופיות בתל אביב הן לדעתי לא לענין. ראשית בריכת גורדון – לפני 55 שנה קיבלו האחים עינב "מתנה" חלק מחוף הים של תל אביב חלק מהמשאב הלאומי השייך לכולנו. הקמת הבריכה – בחטא. הם גדעו את החוף התקינו גדר בטון, מכוערת למדי והתחילו לגבות דמי כניסה. הבריכות עצמן שקועות בתוך הים. אז מי שחשוב לו הבריכה, כבריכה צריך לפחות להילחם על הסרת הגדר המכוערת מסביב ולהילחם בסכומי העתק שנגבים מהאזרחים שחוף הים הוא קודם כל שלהם. הבריכה, יכולה להישאר אלא שעליה להיות פתוחה לכל ללא דמי כניסה כל שהם כאילו והיא חלק מהחוף.
    נוסף עוד חטא על פשע ונבנתה כיכר אתרים האיומה והמכוערת הקוטעת את הגישה אל החוף (בריכה) משדרות בן גוריון. בתכנית גדס המקורית כל השדרות היו צריכות "להישפך" אל הים, וכולן, ללא יוצא מהכלל נחסמו בצורה כזו או אחרת, שדרות רוטשילד נפסקות פתאום. שדרות נורדאו נופלות אל הבור שנפער אחרי הריסת מלון שרתון הישן ונשאר שם כפצע פעור המונע את הגישה החופשית אל הים. שם על החוף הקימו כל מיני חומות בשביל שדתיים יוכלו להתרחץ עם כל השטויות שלהם.
    ושדרות בן גוריון נתקלות בבטון של כיכר אתרים והחניה שמתחתיו.
    ומכיון שהגענו אל החניה – נעבור אל הפרה הקדושה החדשה שקמה לה בימים אלה – החניה התת קרקעית בכיכר רבין. מכיוון שאין בתל אביב תחבורה ציבורית ראויה, הרי שחניה נוספת רק תבורך.ההדמיה של גודוביץ המראה כאילו הכיכר הפכה לקרמטוריום היא מטעה בכוונה. את הפתחים אפשר להסתיר בתוך פסלים והם לא מוכרחים כולם להיות בכיכר יש מספיק מקום מסביב לכניסות ויציאות של הולכי רגל (המלצה – להסתכל על הכיכר בבזל ומי שיכול שיסע לברוז' ויראה כיכר מדהימה ביופיה, עם פסלים ויופי ושבילי אופניים וקשה, קשה מאוד להבחין שמתחתיה 5 קומות חניה עם יציאות להולכי רגל שכמעט ואינן מורגשות כי תוכננו בחכמה. פתחי האוורור לא צריכים להיות דווקא ארובות כמו שצייר מר גודוביץ הנכבד. ואתלה באחרים כל אזור "הנמל הישן" של מרסיי הפך לחניה תת קרקעית מה שתרם רבות להתפתחות האזור והפיכתו לאזור תיירות אטרקטיבי במיוחד.
    ובאותה הזדמנות אפשר להשתמש בכסף של החניה ולעשות משהו בענין הבנין הבולשביקי המכוער המשקיף על כיכר רבין.

לכתוב תגובה