בונים ירוק בונים סביבתי

05 לספטמבר 2007   מאת:

בגוש דן מקודמים שורה של פרויקטים, המבוססים על מגדלי מגורים גבוהים. מדובר במבנים עתירי צריכת אנרגיה, המבוססים ברובם על תדמית "היי-טקית" – שטחי הדירות רחבי ידיים, 4 כיווני אוויר ומשטחי זיגוג מסיביים, ללא הגנה מקרינת השמש. עיצוב המבנים נועד להרשים מצד אחד, ולהסתיר את מערכות המבנה (כולל המנעות מקולטי שמש) מצד שני.

מחירי האנרגיה הגבוהים, הנזק הכבד הנגרם לסביבה עקב צריכת אנרגיה גבוהה, תלותה של ישראל ביבוא משאבי אנרגיה, המודעות הגוברת לצורך בשימור וחיסכון באנרגיה ושמירת כדור הארץ לדורות הבאים, מחייבים התערבות בתכנון מבנים מבזבזי אנרגיה.

משרד התשתיות בשיתוף סיעת "הירוקים" של עיריית תל-אביב יפו קיימו יום עיון בנושא "שילוב הנחיות תכנון אקלימי בבניה לגובה למגורים בגוש דן" . אלו הם עיקרי הדברים שנאמרו באירוע על ידי הדוברים:

יושב ראש מפלגת הירוקים פאר ויסנר: " בגוש דן בונים כיום מגדלים מבלי להתייחס לקריטריונים ירוקים סביבתיים. על הרשויות המקומיות לא לפחד מהקבלנים ולצמצם את הבנייה בזכוכית. על משרדי הממשלה בישראל לתת תמריצים למי שבונים בנייה ירוקה ומשתמשים באנרגיות חלופיות כנהוג בגרמניה"

ד"ר אברהם ארביב סגן המדען הראשי במשרד התשתיות הלאומית אמר: "כי שימור אנרגיה אינה פעילות פוטוגנית. בבניה הרוויה היום הצרכנים פחות מעורבים בסוג הבניה. "

הפרופסור רחל בקר מהמכון הלאומי לחקר הבניה בטכניון בחיפה אמרה: " אפשר לחסוך עד 50 אחוז מצריכת האנרגיה, אם ינקטו מספר פעולות בו בזמן. הרשויות חייבות לשתף פעולה ולא לאסור התקנת תריסים. על המדינה לתגמל עבור בניה ירוקה. שילוב הבנייה הירוקה בבניינים חדשים היא זולה וקלה יחסית".

פרופסור אביתר אראל מהיחידה לאדריכלות מדברית באוניברסיטת בן גוריון, התייחס לפתרונות של הצללה לפתחים בבניית מגורים לגובה. "יש להעדיף במסגרת בנייה ירוקה וחוסכת אנרגיה, לבנות חלונות בכיווני אוויר של דרום וצפון ולא בכיוון מערב ומזרח. עדיפה הצללה חיצונית על פני הצללה פנימית והפיתרון האידיאלי הוא זיגוג חכם בשילוב אמצעי הצללה".

פרופסור עדנה שביב, מהפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים בטכניון: " קיימות בעיות בדרישות של המשרד להגנת הסביבה בנושא הצללת הפתחים בבנייה של מגורים לגובה ואין קריטריונים ברורים לקביעת הדרישות לחשיפת השמש. הבדיקות בנושא הצללה של בנינים מתקיימות עבור כל פרוייקט בנפרד , לא קיימת דרישה להתייחס להצללה הדדית של הבניינים השייכים לפרויקט מתוכנן גם כאשר מדובר בפרוייקט גדול".

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“בונים ירוק בונים סביבתי”

  1. מאת ד"ר נצן איל:

    שלום רב!
    אסור לפזר את הנושא הסביבתי דק ולהתחרות בנושאים דומים
    מכון התקנים הישראלי בנה בעמל רב (בשיתוף גורמים מהעמותה לייזום וקידום בנייה ירוקה) תקן ישראלי לבניה ירוקה (מספרו 5281).
    על כולם לעודד את ענף הבנייה לעבור תהליך של מתן אישר לפי התקן
    נצן

לכתוב תגובה