פסטיבל בומבמלה אינו חוקי

14 לאפריל 2008   מאת:

היום הגיעה לידנו החלטת הועדה הממיינת של הולחו"ף (הועדה לשמירת הסביבה החופית) מתברר שמארגני הפסטיבל ביקשו אישור, שבועיים בלבד לפי מועד הפסטיבל.
התאריך שבו הדיון באישור היה צריך להתקיים הוא לאחר שהפסטיבל יסתיים, ולכן הועדה הממיינת לא ראתה שום אפשרות לאשר את הבקשה.
 
מכיוון שפסטיבל מתקיים על חוף ניצינים וכל מבנה שנבנה על החוף, אפילו אם הוא רק ליום אחד, מחייב אישור של הועדה, מכאן הבניה וכל המתקנים האחרים שיוצבו ואולי כבר הוצבו בחוף הם בלתי חוקיים.
לידיעת קוני הכרטיסים שרוצים לשמור על החוק ולא רוצים לעודד עבריינות.
 
 
הנה החלטה
—————————-
שקמ/ 20080112 – שימוש חורג להקמת מתקנים זמניים לפסטיבל "בומבמלה"
בפני הולחוף הוצגה בקשה להיתר בניה במטרה לקיום אירוע והקמת מתקנים. מועד האירוע המתוכנן הינו מיום 23.4.2008 ועד ליום 26.4.2008 (חוה"מ פסח תשס"ח) לצורך כך, מבוקשת סגירת שטח חוף רחצה של כ- 30 דונם, בתחום החוף והסביבה החופית, ושימוש נלווה בשטחים המקיפים אותו. שטח החוף המוכרז, מדרום למתחם המבוקש, יהיה פתוח לשימוש הציבור הרחב.
התוכנית אינה שונה מהותית מתוכניות קודמות שהובאו בפני הולחוף בשנים קודמות.
היזם ומנכ"ל החברה הכלכלית חוף אשקלון ממשיכים לקדם את תב"ע של חוף ניצנים.
החלטה
הבקשה לשימוש החורג מתייחסת לתקופה שבין התאריכים 23-26 באפריל 2008. הבקשה הועברה למזכירות הולחוף שבועיים ימים טרם תקופת האירוע בפועל. למרות שלמעשה האישור לבקשה יכול להינתן רק במליאת הולחוף, שישיבתה הסמוכה ביותר למועד הגשת הבקשה תתקיים רק לאחר תום האירוע, שובצה הבקשה לדיון בועדת המשנה הממיינת.
לאור רגישות הבקשה, הכוללת למעשה שימוש וסגירה של קטע חוף בתקופת חגים, הרי ראוי כי הנושא ידון בפני המליאה. אולם, מאחר שהבקשה הוגשה שבועיים ימים בלבד טרם קיום האירוע בפועל, הרי שקיום דיון במליאת הולחוף אינו אפשרי מבעוד מועד, שכן ישיבת המליאה הקרובה קבועה לאחר תום האירוע.
לאור מצב זה, ולמרות שהועדה רואה בחיוב את המגמה של המועצה האזורית חוף אשקלון לאשר הפעילות בחוף כחוק ולמרות שבקשות קודמות נענו בחיוב בשנים קודמות, אין ועדת המשנה הממיינת רואה מקום לדון בבקשה לגופה. למען הסר ספק, אין לראות בהחלטה זו אישור הבקשה או פטור מאישור הולחוף.
לוחות הזמנים של הולחוף ידועים לוועדה המקומית וכן ליזמי התכנית. אף המועדים להגשת בקשות לאישור הולחוף ידועים. הולחוף קוראת לועדה המקומית להגיש את בקשותיה העתידיות בלוח זמנים הולם שיאפשר קיום דיון בהן במליאת הולחוף. כן מתבקשת הוועדה המקומית להציג בפני הועדה, בהקדם, את האירועים המתוכננים בחוף ניצנים עד לסיום תקופת הזיכיון של פורום חוף ניצנים.
הועדה מדגישה את הצורך בהכנת תוכנית מפורטת לחוף באזור זה, בה ייקבעו השימושים המותרים.

כוכב אחד2 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 מצביעים, בממוצע: 5.00 מתוך 5)
Loading...

תגובה אחת ל-“פסטיבל בומבמלה אינו חוקי”

  1. מאת גילי סופר - לא עָרוּךְ » Blog Archive » בומבמלה ברישיון?:

    […] בעניין הודעה לעיתונות (שלא פורסמה משום מה), טוענים כיפסטיבל בומבמלה אינו חוקי, אם כי היום כבר היה יותר קשה למצוא שם מישהו שיאמר בקול […]

לכתוב תגובה